تازه‌ترین تحولات میدانی استان کرکوک عراق؛ عملیات مشترک نیرو‌های بسیج مردمی و پلیس فدرال برای تامین امنیت منطقه راهبردی الحویجه

9:51 - 13 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۶۶۷
نیرو‌هایی از بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق با پشتیبانی نیرو‌های هوایی ارتش عملیات گسترده‌ای را علیه تروریست‎ها در بخش‎هایی از استان کرکوک به اجرا گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل ، گروهی از نیرو‌های تیپ ۲۲ بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق با پشتیبانی نیرو‌های هوایی ارتش، عملیات گسترده‌ای را در رشته کوه‌های «القره» و روستا‌های «مویلحه و طویلعه» در استان کرکوک انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های عراقی عملیات را در این مناطق پس از دریافت اطلاعات دقیق آغاز کردند و موفق شدند چند مقر هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش را در این نقاط شناسایی و منهدم کنند.

از سوی دیگر، گروهی از رزمندگان تیپ «۱۵، ۲۲ و ۵۶» بسیج مردمی و نیرو‌های پلیس فدرال عملیاتی را در دره «المکحور» و کوه «الغره» علیه عناصر مخفی داعش شروع کردند؛ هدف از انجام این عملیات تامین امنیت حومه منطقه راهبردی «الحویجه» است.

منطقه «الحویجه» دروازه غربی استان کرکوک محسوب می‌شود و از مهم‌ترین مناطقی به شمار می‌آید که به هسته‌های خاموش داعش آلوده است؛ این منطقه راهبردی از محور غربی به مناطق «البسل و عباسی» متصل می‌شود.

الحویجه از محور شمال و شمال غرب به مناطق «القدس و الکاظمیه» و از جنوب شرق به منطقه «الریاض» متصل می‌شود؛ از منطقه «التون کوبری» در شمال استان کرکوک خبر می‌رسد عملیات نیرو‌های عراقی برای شناسایی عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

به گزارش میزان، گروهی از نیرو‌های اطلاعات عراق پس از بررسی‌های دقیق میدانی موفق شدند یکی از عناصر سرشناس گروهک تروریستی داعش را در منطقه «التون کوبری» شناسایی و دستگیر کنند.

«التون کوبری» در نزدیکی مرز‌های استان اربیل واقع شده و احتمال نفوذ هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش به این منطقه وجود دارد که در حال حاضر در مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان از سوی نیرو‌های مسعود بارزانی حمایت می‌شوند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، عناصر مخفی داعش در مناطق مختلف استان کرکوک از جمله «الحویجه، البسل، کاظمیه، الرشاد، عباسی، ریاض، الزاب» حضور دارند و عملیات نیرو‌های عراقی علیه آنان همچنان در جریان است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *