رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت بلیت قطار از ۱۹ خرداد ۲۲ درصد گران می‌شود/ راه اندازی قطار تهران - آنکارا از ابتدای تیرماه

16:55 - 12 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۵۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل راه آهن با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار از ۱۹ خرداد ماه گفت: در رایزنی‌های که با کشور ترکیه انجام شد و در سفری که اخیرا به این کشور داشتیم توافق کردیم قطار تهران - آنکارا راه‌اندازی شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سعید رسولی، از راه‌اندازی قطار تهران - آنکارا از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: در رایزنی‌های که با کشور ترکیه انجام شد و در سفری که اخیرا به این کشور داشتیم توافق کردیم قطار تهران - آنکارا راه‌اندازی شود.

وی در ادامه افزود: در این نشست مقرر شد از اوایل تیر ماه هفته‌ای یک بار قطار از تهران به آنکارا و بالعکس اعزام شود.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: پیش از این از تبریز به وان قطار تردد می‌کرد، اما همزمان با راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا، قطار تهران- وان و بالعکس هم راه‌اندازی می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه قیمت بلیت یک طرفه مسیر ریلی تهران - آنکارا ۴۳ یورو و مسیر تهران - وان ۲۰ یورو تعیین شده است، گفت: میانگین مسیر برای تهران- آنکارا ۶۰ ساعت و برای تهران- وان ۲۲ ساعت با بحث‌های گمرکی و مرزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تسهیل و حمل‌ونقل بار بین دو کشور را نهایی کرده‌ایم، گفت: هر دو کشور برای افزایش مبادلات ریلی تعرفه‌های خود را اصلاح و تعدیل کردند و برای صاحبان بار و کالا این موضوع تعدیل و نهایی شد.

مدیرعامل راه آهن تأکید کرد: در این جلسه در خصوص حرکت واگن‌های CIS به ترکیه هم به توافق رسیدیم و ما از طریق این توافق توانستیم گام بلندی برای افزایش حجم ترانزیت برداریم.

رسولی با اشاره به دیدار با وزیر گردشگری ترکیه و مدیرعامل راه‌آهن، گفت: در این جلسه مقرر شد علاوه بر راه‌اندازی قطار تهران- آنکارا، قطار گردشگری هم در این مسیر راه‌اندازی شود، زیرا که قطار گردشگری تهران- کاراس راه‌اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه شورای عالی ترابری افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار را تأیید کرده است، گفت: از ۱۹ خرداد همزمان با پیش فروش بلیت‌های قطار تابستانی افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شود و با قیمت‌های جدید به فروش می‌رسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *