رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تبعیض نژادی در اف‎بی‎آی؛ زنان آمریکایی از اداره تحقیقات فدرال شکایت کردند

4:00 - 12 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۲۰۱۰
رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند که ۱۶ زن از اداره تحقیقات فدرال(اف‎بی‎آی) به دلیل تبعیض نژاد در آکادمی این اداره در ویرجینیا شکایت کردند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، ۱۶ زن از اف‎بی‎آی به دلیل تبعیض جنسیتی شکایت کردند.
 
این زنان که دوره کارآموزی خود را در آکادمی اف‎بی‎آی (مرکز آموزش و تحقیقات اجرای قانون) در ویرجینیا گذرانده بودند با تبعیض جنسیتی رو به رو شدند.

این دعوی قضایی اخیرا به دادگاه ارائه شد که از آکادمی با نام مستعار "شبکه پسران خوب" شکایتی صورت گرفت، علت آن مانع شدن زنان برای رسیدن به سمت‌های بالاتر و اخراج شدن در مقایسه با همکاران مرد بوده است.
 
 
شکایت ۱۶ زن از اف بی آی به دلیل تبعیض نژاد
وکیل این پرونده در مصاحبه با‌ ای‎بی‎سی گفت، امیدوار است طرح این دعوی از سوی زنانی که با تبعض جنسیتی رو به رو شده اند الهام بخش یک تغییر فرهنگ در این آکادمی باشد.

لورن رز، نام یکی از زنانی است که دعوی قضایی را ارائه داد، در سال ۲۰۰۹ به آکادمی اف‎بی‎آی ملحق شد.
 

با توجه به طرح دعوی دادخواست، این زن می‎گوید در حالی که تمامی آزمون‌های آکادمی را با نمره قبولی پشت سر گذاشته، اما در بخش آموزش تاکتیکی رد شد و به همین دلیل از آنجا اخراج شد. این در حالی است که همکاران مرد او با وجود قبول نشدن در همان آزمون مشابه از آکادمی اخراج نشدند.
 
 
شکایت ۱۶ زن از اف بی آی به دلیل تبعیض نژاد
 
 
لورن رز، حتی این مسئله را با مقامات ارشد اف‎بی‎آی مطرح کرده و در ایمیلی به جیمز کومی رئیس سابق اف‎بی‌آی درباره شیوه‌های تبعیض آمیز که در سیستم اجرایی آکادمی اف‎بی‎آی رایج است اطلاع رسانی کرده است.

جیمز کومی در پاسخ نه تنها مسئله تبعیض جنسیتی را در آکادمی اف‎بی‎آی به طور کامل رد کرد، بلکه لورن رز را متهم به استفاده از ناراحتی خود برای منعکس کردن نقاط ضعف و قدرت کرده است.
 
بر اساس آماری که اف‎بی‎آی ارائه داده، ۳۶ درصد از متقاضیان زنان هستند و ۲۰ درصد از اعضای هیئت مدیره زنان هستند.

علاوه بر آن زنان می‎گویند که مربیان مرد آنان را با القاب توهین آمیز تعریف می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *