رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابقا هیئت رئیسه مجلس با یک تغییر/ پرونده «کاهش حقوق معلمان» روی میز کمیسیون آموزش/بررسی افزایش حقوق‌ها ظرف ۲ هفته آینده/ توقف کنکور در ایستگاه بهارستان؟

8:07 - 09 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۱۴۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
توقف کنکور در ایستگاه بهارستان؟/ابقا هیئت رئیسه مجلس با یک تغییر/ متن و حاشیه انتخابات امروز بهارستان + اسامی ۱۲ عضو/پرونده «کاهش حقوق معلمان» روی میز کمیسیون آموزش/بررسی افزایش حقوق‌ها ظرف ۲ هفته آیندهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مجلس در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی داشت و جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند از سویی مصرف‌گرایی و از سویی دیگر تجمل‌گرایی شکل گیرد بنابراین آنچه که کاملاً محرز است، اینکه آمریکایی‌ها در تمام تصمیمات تحریمی خود علیه ایران کاملاً با دقت عمل می‌کنند.
 
رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها» با اشاره به آخرین نتایج پرونده سرخابی‌ها گفت: مردم اگر سندی دال بر تخلفات این دو باشگاه دارند به کمیسیون فرهنگی و کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها در مجلس ارسال کنند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است برخی‌ها درآمد‌های کلانی از طریق برگزاری کلاس‌های کنکور به جیب می‌زنند و عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» می‌گوید مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف یک ماه آینده طرحی را در خصوص نحوه سنجش و پذیرش دانشجو به مجلس ارائه می‌کند.
 
طبق رأی‌گیری‌ای که در جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس فراکسیون امید، کاندیدای ریاست مجلس شد.
 
رئیس مجلس گفت: فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) از درس‌هایی که امروز از مقابله با سفاکی‌های آمریکا می‌توان گرفت نکات خوبی را برشمردند که از سردار سرلشکر رشید تشکر می‌کنم.
 
مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ساعت ۱۴ امروز راس با دستور کار تعیین فهرست انتخابات هیئت رئیسه قوه مقننه تشکیل جلسه خواهد داد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش برجام به موقع فرستاده شده و در کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی است تا نتیجه آن در مجلس ارائه شود.
 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گزارش کمیسیون متبوع خود درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.
 
گزارش کمیسیون فرهنگی درباره نحوه اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به قوه قضائیه ارجاع شد.
 
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون برای جایگاه ریاست مجلس گزینه‌ای معرفی نخواهد کرد.
 
اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گزینه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان را انتخاب کردند.
 
سیصد و بیست و هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور ۲۲۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.
رقابت سه کاندید برای کسب کرسی ریاست سال پایانی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل آغاز شد.
رقابت ۴ کاندیدا برای کسب کرسی نواب رئیس مجلس شورای اسلامی با دستور رئیس مجلس آغاز شد.
 
پیرو انتخابات هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم دهمین دوره مجلس که امروز در صحن علنی برگزار شد، علی لاریجانی با ۱۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس ابقا شد.
 
مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.
 
در جریان انتخابات اجلاسیه چهارم مجلس دهم آقایان بهروز نعمتی، محمد آشوری تازیانی و اسدالله عباسی به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.
 
۶ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان دبیران هیئت رئیسه در سال چهارم فعالیت مجلس انتخاب شدند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود با گروه‌های مختلفی فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس، خبر داد.
 
هیئت رئیسه جدید مجلس در سال چهارم کاری دوره دهم سوگند یاد کردند.
 
کلیات طرح «اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۹۸ رای موافق و ۱۵۰ رای مخالف تصویب نشد.
 
پس از شمارش نتیجه آراء انتخابات اجلاسیه چهارم مجلس، علی لاریجانی با ۱۵۵ رای برای چهارمین سال متوالی رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تاکید کرد: حضرت علی (ع) در حکومت خود توصیه‌هایی را به والیان داشتند و همواره آن‌ها را به دوری از اشرافی‌گری سفارش می‌کردند و به آن‌ها می‌گفتند که نباید از اموال بیت المال در جهت تثبیت و شهرت خود استفاده کنند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون که با حضور حضور سفیر فلسطین و نمایندگان حماس و جهاد اسلامی برگزار شد، گفت: در این جلسه تاکید شد که توطئه‌های مختلف علیه ملت فلسطین طی چند دهه تاکنون به جایی نرسید و در کنفرانس بحرین به جایی نخواهد رسید.
 
یک عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس می‌گوید کمیسیون متبوعش به جد پیگیر کاهش حقوق معلمان بوده و موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی رها نخواهد کرد.
 
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس از برگزاری جلسه‌ای با محوریت بررسی موضوع افزایش حقوق‌ها خبر داد و گفت: این جلسه ظرف ۲ هفته آینده با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش‌ها مجلس و دیوان محاسبات برگزار خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تروریستی خواندن ایرانی‌ها از سوی ترامپ این بار به جهت عصبانیت وی مطرح می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *