رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیماری ای که متولی ندارد

15:16 - 07 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۱۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس انجمن متخصصان پوست کشور نداشتن متولی و مسئول مستقیم برای بیماری زخم مزمن را دغدغه حوزه درمان این بیماری دانست.
به گزارش ، یحیی دولتی روز پنجشنبه در پیامش برای کنگره کشوری زخم مزمن که در ساری درحال برگزاری است، گفت: زخم از جمله بیماری هایی به شمار می رود که تاکنون مسئول مستقیم در گروه پزشکی نداشته است.

وی ادامه داد: ماهیت چند رشته ای در زخم موجب شد تا همه رشته های ذیربط هم خود را دخیل بدانند و هم احساس مسئولیت مستقیم در مساله درمان این بیماران نداشته باشند.

رییس انجمن متخصصان پوست کشور گفت: در سال های 2006 و 2007 گروه پزشکی متشکل از متخصصان پوست ، عفونی ، پرستاران و پزشکان عمومی با تجربه درمان زخم در یک دوره 9 ماهه زیر نظر متخصصان زخم کشور کانادا آموزش دیدند .

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری کنگره ملی زخم مزمن با ایجاد ارتباط میان پزشکان و متخصصان زمینه تبادل افکار و ارائه شیوه های مناسب و نوین درمانی را فراهم آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بیان کرد: زخم مزمن که طی سالها دچار دستخوش تغییرات شده به نگاه عمیقی درحوزه درمان نیازمند است .

قاسم جان بابایی در این همایش افزود: با ایجاد نگاه و شیوه های جدید درمانی می توان با کاهش مدت درمان و بهبود در کاهش هزینه های درمان بیماران نیز اقدام موثری انجام داد .

وی برگزاری کنگره کشوری زخم مزمن به عنوان افقی روشن برای ارائه راهکارهای مناسب درمان این بیماری نام برد و ابراز امیدواری کرد که با تبادل و کسب اطلاعات پزشکان و متخصصان این حوزه مدت زمان و هزینه درمان کاهش یابد.

گفتنی است؛ کنگره کشوری زخم مزمن از روز پنجشنبه در ساری مرکز استان مازندران آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، 50مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 170 مقاله درقالب پوستر در دو روز برگزاری کنگره ارائه می شود .

بر این اساس؛ سوختگی ، درمان های جایگزین در ترمیم زخم مزمن ، سلول های بنیادی در ترمیم زخم، عفونت در زخم ، زخم دیابتی، رویکردهای نوین در ترمیم زخم، زخم فشاری و ترمیم زخم مزمن و زخم های جلدی مخاطی از موضوعات مقالات ارائه شده در کنگره زخم مزمن است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *