رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زمان طلایی پیوند مفصل ۶ ساعت اول پس از آسیب دیدگی/ سلامت روان کنترل می‌شود/ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون ساخته می‌شود

15:58 - 04 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۰۴۶۸
زمان طلایی پیوند مفصل ۶ ساعت اول پس از آسیب دیدگی، سلامت روان کنترل می‌شود، ۵۰ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون ساخته می‌شود، مراقبت؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان و ... گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است.

زمان طلایی پیوند مفصل ۶ ساعت اول پس از آسیب دیدگی/ سلامت روان کنترل می‌شود/ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون ساخته می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، زمان طلایی پیوند مفصل ۶ ساعت اول پس از آسیب دیدگی، سلامت روان، پس از فشار خون کنترل می‌شود، ۵۰ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون ساخته می‌شود، مراقبت؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان و ... گزیده‌ای از اخبار بسته سلامت امروز است که در ادامه می‌خوانید.
• زمان طلایی پیوند مفصل ۶ ساعت اول پس از آسیب دیدگی
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: زمان طلایی جراحی‌های مفصل زانو، لگن، شانه و آرنج ۶ ساعت اولیه آسیب دیدگی است تا مشکلات بعدی این جراحی کاهش یابد. فرشید باقری افزود: زمانی که جراحی در اندام تحتانی یا فوق تحتانی و ستون فقرات انجام شود، ممکن است شریان‌های حیاتی بدن اعم از عروق و اعصابی که در مجاورت استخوان وجود دارند، دچار آسیب شوند، چرا که در دسترس محل جراحی هستند. به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: به طور مثال زمانی که جراحی مفصل زانو، لگن، شانه یا آرنج انجام می‌شود، عروق خونی در دسترس محل جراحی ممکن است دچار آسیب شوند که معمولا این آسیب‌ها ناخواسته بوده و با ابزار جراحی به وقوع می‌پیوندد.


• سلامت روان، پس از فشار خون کنترل می‌شود
معاون وزیر بهداشت گفت: پس از برگزاری پویش کنترل فشار خون و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، علاوه بر تنظیم فشار خون افراد، فرم سلامت روان هم پر شده و بسیاری از موارد دیگر هم انجام می‌شود. زیرا ممکن است پایه بسیاری از مشکلات فشار خون، سلامت روان باشد. به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی درباره سنجش سلامت روان پس از برگزاری پویش ملی کنترل فشار خون بالا اظهار داشت: باید ابتدا تجربه پویش ملی کنترل فشار خون بالا را بکار بگیریم و پس از آن به موضوعی مانند سلامت روان وارد شویم. زیرا سلامت روان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نیازمند ابزار‌های خاصی است و از طرفی موضوع وجود داشتن و در دسترس بودن افراد برای سنجش را هم باید در نظر بگیریم. به هر حال در زمینه سلامت روان، مواردی مانند ترس از انگ و ... وجود دارد.

• ۵۰ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون ساخته می‌شود
دستیار ویژه معاون رئیس جمهور ورییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:۵۰ دستگاه سانتریفیوژ بانک خون برای سازمان انتقال خون ساخته می‌شود. اصغر زارعان افزود: در راستای خودکفایی ایران در طراحی و ساخت انواع سانتریفیوژ‌ها ۵۰ عدد سانتریفیوژ بانک خون قرار است توسط سازمان انرژی اتمی ایران به منظور تامین نیاز‌های بانک خون ساخته شود. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و در اختیار قرار ندادن سانتریفیوژ‌های مورد نیاز توسط شرکت‌های خارجی به سازمان انتقال خون ایران، سازمان انرژی اتمی ایران سانتریفیوژ‌های بانک خون را طراحی و ساخت آن را به عهده گرفته است.


• مراقبت؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت‌های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت در نظام سلامت ما حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است. به گزارش ایسنا، مریم حضرتی افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه "health care" است. با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می‌شود، این است که ما چه میزان در تحقق اجرای این دو امر مهم موفق بوده‌ایم. وی اظهار داشت: اینکه اخیرا در رسانه‌ها اعلام می‌شود بیش از ۶۰ درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده‌اند، اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ‌های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می‌دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده‌اند.


• درمان نوین آرتروز و سوختگی با کیت تولید داخل
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، از تولید یک نوع کیت برای درمان نوین آرتروز در کشور خبر داد. محمد حسین ارژنگیان، با اشاره به تولید کیت اتوکین پی آر پی در داخل کشور، گفت: پس از این دیگر اتوکین تراپی، درمان لوکس نیست. به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که پس از یک سال تحقیق توانستیم سومین تولید کننده این محصول در جهان پس از آمریکا و آلمان باشیم، افزود: این محصول می‌تواند برای درمان‌های نوین بیماری آرتروز مورد استفاده قرار گیرد.


• مرگ بر اثر گرسنگی در کمین کودکان افغانستان
یونیسف، نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به خاطر سوءتغذیه مزمن در شرایط مرگبار قرار دارند. در همین رابطه کشور‌های کمک دهنده به تامین بودجه لازم برای نجات دو میلیون کودک گرسنه فراخوانده شده‌اند. یونیسف اعلام کرده است که سلامتی کودکان فقیر افغانستان، به دلیل بی پولی و عدم تامین بودجه لازم برای رفع سوءتغذیه آن‌ها در خطر است. این نهاد وابسته به سازمان ملل از کشور‌های کمک دهنده خواسته که منابع مالی لازم برای این موضوع را تامین کنند.


• ناتوانی دانشکده‌های طب سنتی در ارتقای جایگاه طب سنتی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود راه‌افتادن دانشکده‌های طب سنتی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای ارتقای جایگاه طب سنتی، هنوز آن‌طور که باید و شاید مردم برای رفع و جلوگیری از بیماری به این طب مراجعه نمی‌کنند. به گزارش تسنیم، محمد حسین قربانی تصریح کرد: البته با وجود راه افتادن دانشکده‌های طب سنتی و ایجاد زیر‌ساخت‌هایی برای ارتقاء جایگاه طب سنتی، هنوز آن‌طور که باید و شاید مردم برای رفع و جلوگیری از بیماری به این طب مراجعه نمی‌کنند که این مسئله ریشه در فرهنگ دارد؛ برای گسترش اهمیت تأثیرگذاری طب سنتی در زندگی کار نشده است، امروز قالب جامعه و مردم مراجعه به طب نوین و دارو‌های شیمیایی دارند و این تنها شامل کشور ما نمی‌شود. همچنین مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰۰ متخصص و ۳۰۰ دانشجوی طب سنتی در کشور فعال هستند، گفت: آئین‌نامه‌ای تصویب کرده ایم تا عطار‌ها و حکیمان خوشنام و با تجربه زیر نظر پزشک طبابت کرده و با ما همکاری کنند. به گزارش فارس، محمود خدادوست اشاره به برنامه‌ها و اقدامات وزارت بهداشت در گسترش طب ایرانی و سنتی در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر وزارت بهداشت در ۱۷ دانشگاه به تربیت متخصصان طب سنتی می‌پردازد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *