ضرورت توجه به سالم‌سازی محیط زندان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم

13:12 - 04 خرداد 1398
کد خبر: ۵۱۹۵۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از زندان دشتستان گفت: سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم در دستور کار قرار می‌گیرد.

ضرورت توجه به سالم‌سازی محیط زندان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی جمادی رییس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دادستان مرکز استان و برخی معاونین و مدیرکل زندان‌های بوشهر ضمن حضور در زندان دشتستان از بخش‌های مختلف زندان بازدید کرده و از نزدیک روند برنامه‌های مختلف فرهنگی، امنیتی و عمرانی زندان را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم در دستور کار قرار می‌گیرد.

جمادی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مجموعه زندان‌های استان این اقدامات را در مسیر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر دانسته و بر عزم و همت همه ارکان مجموعه زندان‌ها در پیشبرد اهداف قضایی، تعامل مطلوب با دستگاه قضا و حرکت در مسیر بازپروری مددجویان تاکید کرد.

وی گفت: با بازبینی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و اشتغال و حرفه آموزی در استفاده حداکثری از تسهیلات (آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو) دررابطه با زندانیانی که در فعالیت‌های اشتغال و حرفه آموزی و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی درون زندان شرکت دارند نهایت استفاده شود تا موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها باشد.

جمادی و هیات همراه از نمایشگاه آثار صنایع دستی مددجویان زندان دشتستان، سالن ورزشی شهید فقیه زندان و همچنین ساختمان بهداری تازه تاسیس این زندان بازدید نموده و سپس در محفل قرانی که از دیگر برنامه ها‌ی در این بازید بود حضور پیدا کردند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر ضمن تقدیر از برگزاری محفل قرانی گفت: اعتقاد ما بر آن است که توجه و تاکید بر قران کریم به عنوان منبع لایزال کلام الهی نقش بی بدیلی در اصلاح و تربیت دارد و هرچه قدر فضای زندان‌های ما این چنتین به صوت کلام الله مزین باشد اقدامات تربیتی مثمرثمر‌تر خواهد بود که این امر در راستای اهداف فرهنگی قوه قضاییه است.

در بخش دیگری از این بازدید دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی درخواست‌های قضایی آنان با حضور مسئولین از دیگر برنامه‌های مدیرکل دادگستری استان در بازدید از زندان دشتستان بود.

رئیس دادگستری استان بوشهر خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

در ابتدا طباطبایی مهر مدیر کل زندان‌های استان بوشهر گزارشی از روند اقدامات انجام شده و در دست اقدام در این حوزه‌ها ارائه دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *