مردم انگلیس علیه سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورشان راهپیمایی می‎کنند

12:40 - 28 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۸۴۷۲
رسانه‎های انگلیس می‎گویند با مردم این کشور با تشکیل کمپینی علیه رئیس جمهور آمریکا قرار است علیه سفر قریب الوقوع دونالد ترامپ به انگلیس راهپیمایی کنند.
کمپین ضد ترامپ:  انتظار می‌رود جمعیت بسیاری در اعتراض به سفر ترامپ به خیابان‌های لندن بیایندبه گزارش گروه بین الملل ، انگلیسی‎ها با تشکیل کمپینی گسترده‌ قصد دارند مخالفت خود را با سفر دونالد ترامپ به این کشور که قرار است ماه ژوئن انجام شود ابراز کنند.
 
دنیس فرناندو سخنگوی این کمپین می‎گوید: پیش بینی می‌شود شمار بسیاری در این راهپیمایی شرکت کنند تا مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظر سنجی YouGov احتمال می‌رود بیش از ده درصد از جمعیت ۸ میلیونی که در لندن سکونت دارند به جمع معترضان سفر ترامپ ملحق شوند.

سخنگوی این کمپین می‎افزاید: ترامپ تنها تا جایی که پای منافع خودش در میان باشد پا می‌گذارد، بنابراین دولت انگلیس نباید در آن چیزی که برای این مردم خودش سودمند نیست مشارکت داشته باشد. در نتیجه بسیاری از شهروندان انگلیسی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها خواهند آمد و این موضوع را برای مقامات دولتی تصریح می‌کنند که نباید فرش قرمز برای ترامپ پهن کرده و استقبالی گرم  نشان دهند. تنها ۲۴ درصد از مردم انگلیس با سفر ترامپ موافق هستند بنابراین پیش بینی می‎شود شمار بسیاری در اعتراضات ضد ترامپ حضور پیدا کنند.
 
وی در ادامه گفت: " من بر این باورم زمانی که مشاهده می‌کنید ترزا می ‌با ترامپ به راحتی دست می‌دهد و نه تنها نسبت به سیاست‌های او انتقادی ندارد بلکه دیداری دولتی با او برگزار می‌کند، این امر بدان معنا است که ترزا می‌ نسبت به افرادی که تحت تاثیر سیاست‌های غلط ترامپ قرار گرفته‎اند، بی تفاوت است.

قرار است رئیس جمهور آمریکا روز ۳ ژوئن(۱۳ خرداد) به مدت ۳ روز به انگلیس سفر کند.

ترزا می ‌در اوایل ماه گذشته در خصوص دیدار ترامپ گفته بود که این ملاقات فرصتی مناسب است تا روابط نزدیک این ۲ کشور در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری، امنیت و دفاعی تقویت شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *