رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارتفاع بارش‌ها به ۳۲۱ میلیمتر رسید/ رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به سال گذشته

4:15 - 27 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۸۱۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز به ۳۲۱ میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۹ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی آخرین وضعیت بارش‌ها در سال ۹۸ حاکی از آن است که ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز از ابتدای مهرماه سال ۹۷ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری به ۳۲۱.۹ میلیمتر رسیده است.

در این میان بارش‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۲۶ میلیمتر) معادل ۴۲ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۱۵۴ میلیمتر) معادل ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

بررسی میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر نشان می‌دهد که در سال آبی جاری تاکنون در این حوزه ۴۹۵ میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۵۲ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۴۷ درصدی داشته است.

همچنین در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها ۵۲۶ میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با سال گذشته با ۲۰۸ میلیمتر بارش با رشد ۱۵۲ درصدی روبرو بود و نسبت به دراز مدت ۵۰ ساله افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

لازم به ذکر است که حوضه آبریز دریاچه ارومیه در مدت ذکر شده شاهد ۴۷۱ میلیمتر بارش بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته با رشد ۲۷ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۵۶ درصدی داشته است.

گفتنی است میزان بارش در حوضه فلات مرکزی ایران با ۱۱۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۲۰۱ میلیمتر بوده و در دراز مدت ۵۰ ساله با رشد ۳۲ درصدی روبرو بوده است.

همچنین بارش‌ها در حوضه مرزی شرق تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به ۱۰۱ میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۷۴ درصدی و در دراز مدت رشد ۵ درصدی داشته است.

لازم به ذکر است در حوضه آبریز قره‌قوم تاکنون ۲۶۴ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۳۲ درصدی و در دراز مدت با رشد ۳۱ درصدی روبرو بوده است.

ارتفاع بارش‌ها به ۳۲۱ میلیمتر رسید/ رشد ۱۰۹ درصدی نسبت به سال گذشته



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *