دانشگاهها باید نوک پیکان توسعه علمی کشور باشند

14:36 - 05 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۷۷۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: جلسه هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
به گزارش، اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت دانشگاههای کشور و بخصوص دانشگاه صنعتی شریف در توسعه علم و فناوری،اظهارکرد: دانشگاهها باید نوک پیکان توسعه علمی کشور باشند و جایگاه کشور را از لحاظ علمی ارتقاء‌دهند.

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی نیروهای نخبه کشور و ارتقا توان علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های کشور تاکید کرد.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند، دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه، به معرفی دانشکده‌ها، مراکز پژوهشی و پژوهشکده‌ها، آمار پذیرش دانشجو و فارغ‌التحصیلان و اعضائ هیئت علمی، عملکرد پژوهش و فناوری و تعاملات بین‌المللی این دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف همچنین گزارشی از شاخص‎های دانشجویی و فرهنگی، دستاوردهای مهم در فناوریهای نوین، طرح های عمرانی در دست اجرا و فضای کالبدی (محدوده اولیه دانشگاه و محدوده طرح توسعه) ارائه کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی شریف در پیشبرد برنامه‌ها و پژوهش‌های علمی کشور، تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز و فراهم شدن بسترهای لازم برای تبلور خلاقیت و ابتکارات دانشجویان را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این جلسه اهم برنامه‌ها و افق‎های آینده دانشگاه صنعتی شریف از جمله طرح ساماندهی پردیس اصلی دانشگاه، ایجاد پردیس علوم و فناوری پیشرفته صنعتی شریف در منطقه ۲۲ تهران و بازسازی و تجهیز آزمایشگاههای آموزشی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین برخی موضوعات مرتبط با امور اداری و جاری دانشگاه صنعتی شریف همچون مجوز استخدام اعضای هیات علمی، تصویب برخی از آیین‌نامه‌های جدید مورد نیاز، مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه و برگزاری همایش‌های بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب ها: دانشگاه جلسه شریف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *