تاثیر مهم روزه بر سبک زندگی انسان/مهرورزی و همبستگی در انسان‌ها دستاورد مهم رمضان است

18:00 - 23 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۷۰۲۸
رئیس مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن (ع) گفت: روزه برای روزه‌دار تمرین مهرورزی، محبت، همبستگی و باهم بودن محسوب می‌شود و این رفتار ارزشمند در سبک زندگی انسان‌ها تاثیرگذار است.

تاثیر مهم روزه بر سبک زندگی انسان/مهرورزی و همبستگی در انسان‌ها دستاورد مهم رمضان استمحمدباقر علم‌الهدی رئیس مرکز آموزش عالی «حضرت قاسم‌بن الحسن (ع)» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره اصول روزه‌داری گفت: روزه‌دار واقعی کسی است که به واسطه نخوردن و نیاشامیدن سعی در درک مردم بی‌بضاعت می‌کند و همراهی و مهرورزی به دیگران را می‌آموزد.

رئیس مرکز آموزش عالی «حضرت قاسم بن الحسن (ع)» ادامه داد: همانطور که «پیامبر اکرم (ص)» فرمودند:«اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ» روزه گرفتن باعث می‌شود روزه‌دار واقعی یاد گرسنگی و تشنگی آدم‌های بی‌بضاعت بیفتد.

وی درباره اهمیت و تاثیر روزه روی شخصیت انسان‌ها بیان کرد: گرفتن روزه، یک عمل ارزشمند و با فضیلت است که بیشترین تاثیر را در فرم زندگی و رفتار انسان‌ها و نوع نگاهمان نسبت به دنیا ایجاد می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: روزه برای روزه‌دار تمرین مهرورزی، محبت، همبستگی و باهم بودن محسوب می‌شود و این رفتار ارزشمند در سبک زندگی انسان‌ها تاثیرگذار است.

علم الهدی اظهار کرد: اگر قرآن کریم مردم را به روزه‌داری مکلف کرده و اگر قرار است مردم بر اساس دستورات قرآن مسیر زندگی خود را با آداب و رسوم فضیلت‌مدار توصیه شده از سوی دین تجربه کنند، روزه یکی از این رفتار‌های ارزشمندی است که می‌تواند ما را با گرفتاران و آسیب پذیران جامعه همراه کند.

وی افزود: از منظر همکاری و دردآشنایی با گرفتاری‌های مردم، روزه ما را به خدا می‌رساند و این مهم‌ترین بخش و هدف نهایی در روزه‌داری است.

رئیس مرکز آموزش عالی حضرت «قاسم بن الحسن (ع)» تصریح کرد: روزه‌دار فراموش نمی‌کند که خداوند از مسیر همراهی و مهرورزی با مردم باب رحمت خود را به روی بندگان باز می‌کند و دل‌های روزه‌داران را به سوی انوار ملکوت حضرتش بیش از پیش روشن می‌کند، بنابراین انسان سعی می‌کند با قدم برداشتن در مسیر الهی رضایت خداوند را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با قرار گرفتن در زمره روزه‌داران هم بیشتر با مردم همراه شویم و درد‌ها و گرفتاری‌های مردم را احساس کنیم و هم ارتباط با پروردگار را بیش از پیش درک کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *