رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزینه چند تریلیون دلاری که خشونت جنسی بر دست آمریکا می‌گذارد

5:00 - 24 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۶۹۵۳
بیش از یک سوم از زنان و یک چهارم مردان در آمریکا خشونت جنسی را در طول زندگی خود تجربه کرده‎اند.
به گزارش گروه بین الملل ، بر اساس آمار اعلام شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، بیش از یک سوم از زنان و یک چهارم مردان در آمریکا خشونت جنسی را در طول زندگی خود تجربه کرده‎اند.

علاوه بر آن، نتایج نظر سنجی گالوپ نشان می‌دهد که بیش از یک سوم زنان آمریکایی اغلب یا گاهی اوقات این نگرانی را با خود به همراه دارند که شاید یک روزی هم آنان قربانی خشونت‌های جنسی باشند.

در نظرسنجی اخیر که به تازگی توسط تامسون رویترز صورت گرفته نشان می‌دهد که آمریکا سومین کشوری است که خشونت‌های جنسی علیه زنان رخ می‌دهد.
 
 
هزینه چند تریلیون دلاری که خشونت جنسی سالانه بر دست آمریکا می‌گذارد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفته است بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته در خصوص میزان خشونت‌های جنسی و فیزیکی که زنان آمریکا از سوی شریک زندگی‎شان دریافت می‌کنند، آمریکا تقریبا در یک چهارم بالای این تقسیم بندی قرار گرفته است.
 

مجرمان خشونت‌های جنسی اغلب قربانیان و بازماندگان اینگونه خشونت‌ها را با انبوهی از درد‌های جسمانی و روانی رها می‌کنند. تنها قربانیان خشونت جنسی نیستند که از آن متضرر می‌شوند بلکه جامعه هم متحمل هزینه‌های اقتصادی می‌شود.

جورنالیست ریسورس نوشت، تجاوز جنسی و اقدام به تجاوز می‌تواند برای بازماندگان این نوع از خشونت‌ها بیش از ۱۲۰ هزار دلار در زندگی آنان هزینه در بر داشته باشد. نتایج تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری بیماری نشان می‌دهد، بیش از ۲۵ میلیون نفر بزرگسال در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‎اند و این نوع از جرم بار اقتصادی سنگینی یعنی چیزی معادل ۳.۱ تریلیون دلار را بر دوش دولت آمریکا می‌گذارد.

زمانی که در خصوص اهمیت پیامد‌های اقتصادی که خشونت‌های جنسی در جامعه به بار می‌آورد سوال می‌شود، لیز کارنز مدرس ارشد دانشگاه کرنل می‌گوید، هنگامی که هزینه‌های مالی را به هر کدام از جرایم ضمیمه می‌کنیم می‌توانیم بر سر این که چه کسی باید این هزینه‌ها را پرداخت کند بر سر میز مذاکره بنشینیم.

طی ماه‎های اخیر کسانی که قربانی خشونت‌های جنسی شده‎اند با به راه انداختن Me Too# در شبکه‌ی اجتماعی توییتر آگاهی عمومی مردم درباره اینگونه خشونت‌ها را افزایش داده‎اند.

افرادی که قربانی خشونت‌های جنسی می‌شوند در طول زندگی مبلغ ۱۲۲.۴۶۱ دلار را برای هزینه‌های اقتصادی رو به رو می‌شوند. هزینه‌های اقتصادی در طول عمر برای تمامی کسانی که در آمریکا قربانی این خشونت می‌شوند چیزی در حدود ۳.۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است. ۱.۲ تریلیون دلار هزینه پزشکی، ۱.۶ تریلیون دلار به دلیل ناکارامدی شغلی قربانی و مجرم و در نهایت ۲۳۴ میلیارد دلار هزینه‌های عدالت کیفری در بر گیرنده هزینه‌های اقتصادی است.
 
 
هزینه چند تریلیون دلاری که خشونت جنسی سالانه بر دست آمریکا می‌گذارد
 
هزینه‌های اقتصادی که بر دوش دولت آمریکا قرار می‌گیرد در حدود یک تریلیون دلار که در برگیرنده عدالت کیفری، تکفل و هزینه‌های پزشکی می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *