روند صعودی ابتلا به ویروس سرخک در آمریکا و اروپا

18:21 - 17 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۵۸۶۷
آمارهای انتشار یافته حاکی از آن است که شمار مبتلایان به ویروس سرخک در آمریکا و اروپا افزایش یافته است.
آمار جدید از موج شیوع سرخک در آمریکابه گزارش گروه بین الملل ، مقامات بهداشت آمریکا آماری اعلام کردند که بر اساس آن ۷۶۴ نفر در ۲۳ ایالت این کشور به ویروس سرخک مبتلا شده‎اند.
 
آمار اعلام شده از سال ۲ هزار بالاترین میزان از مبتلایان به ویروس سرخک را نشان می‌دهد.
 
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۹۵ درصد از جمعیت یک کشور نیاز به دریافت واکسیناسیون دارند تا ایمنی جمعیت را حفظ کند. در واقع این اقدام نوعی از حفاظت غیر مستقیم به شمار می‌آید که به واسطه آن مانع از شیوع عفونت در میان افراد بسیار جوان یا بیمار می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، مسئولان مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها گفته‎اند که تردید داشتن از انجام واکسیناسیون رو به افزایش بوده که منجر به تضعیف شدن سطح ایمنی جامعه شده است.

مدیر ارشد کنترل بیماری‌های عفونی در بیمارستان کودکان «مینه سوتا» در اوایل ماه جاری در پاسخ به پرسش سی‌ان‌ان در مورد اقدامات ایمن سازی برای مقابله با اطلاعات غلط کمپین‌های ضد واکسیناسیون در اینترنت گفت: "من احساس می‌کنم کمپین‌های آنتی واکسیناسیون در رسانه‌های اجتماعی، بسیار پیچیده و فعال هستند و جلوتر از ماه حرکت می‌کنند. "

یک مقام دیگر نیز بر لزوم دسترسی والدین و کلیه افراد به اطلاعات معتبر مربوط به واکسن‌ها تاکید کرد.
 
در همین حال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در ۲ ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ هزار نفر در سراسر اروپا به سرخک مبتلا شده‎اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *