رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم ساماندهی عریضه‌نویسان برای جلوگیری از اخذ هزینه‌های اضافی/ کلیه پروند‌ها ورودی به شعب ثبت متمرکز شوند

12:51 - 12 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۴۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی گفت: باید کنترل دقیق نسبت به عریضه نویسان صورت گرفته و از افراد واجد شرایط در این مجموعه استفاده کرد تا از اخذ هزینه‌های اضافی و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

لزوم ساماندهی عریضه‌نویسان برای جلوگیری از اخذ هزینه‌های اضافی/ کلیه پروند‌ها ورودی به شعب باید ثبت متمرکز شوندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه روسای حوزه‌های قضایی استان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های انجام شده به منویات رییس قوه قضاییه اشاره و بر کاستن از حجم پرونده‌های مانده و مسن در تمامی حوزه‌های قضایی تاکید کرد.

رییس شورای قضایی استان زنجان افزود: در جلسه شورای معاونین قضایی استان پرونده‌های مسن، یکساله و ماقبل آن استخراج شده و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی برخی از پرونده‌ها مربوط به سایر ارگان‌ها و ادارات است گفت: بنده در این مورد به سایر ادارات و سازمان‌هایی که در این پروند‌ها دخیل هستند و احیانا کوتاهی می‌کنند دستورات لازم را جهت تعیین تکلیف این موارد صادر کرده ام.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی به تبعات اطاله دادرسی برای جامعه و افراد ذینفع اشاره کرد و افزود: برما واجب است که امر عدالت را سریع و دقیق انجام دهیم تا مردم را نسبت به اجرای عدالت دلسرد نکنیم و مبادا تساهلی از این حیث صورت بگیرد و حقی تضییع شود.

وی به پالایش پرونده‌ها از مسن‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها و واقعی بودن آمار ورودی پرونده‌های شعب تاکید کرد و گفت: کلیه پروند ها‌ی ورودی به محض ورود به محاکم باید ثبت متمرکز گردد تا نسبت ورودی پرونده آمار واقعی ارائه گردد و نباید هیچ پرونده‌ای در هیچ مرجعی بدون ثبت متمرکز باشد و روسای حوزه‌های قضایی باید بر این امر نظارت دقیق داشته باشند.

وی بر ارجاع مساوی پرونده‌ها به کارشناسان دادگستری تاکید و درباره ساماندهی عریضه نویسان افزود: باید در ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان عدالت را رعایت کرد و به همه کارشناسان بصورت تساوی پرونده ارجاع داد. بایستی کنترل دقیق نسبت به عریضه نویسان صورت گرفته و از افراد واجد شرایط در این مجموعه استفاده کرد تا از اخذ هزینه‌های اضافی و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *