وقت آن رسیده تا یک پوست‌اندازی در وزنه‌برداری ایجاد شود/ مرادی برای حل مشکلات وزنه‌برداری تلاش زیادی نکرد/ لجبازی با فدراسیون جهانی به ضرر وزنه‌برداری ایران شد

9:49 - 13 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۴۲۸۰
سجاد انوشیروانی کاندیدای انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری گفت: الان زمان این رسیده تا یک پوست اندازی در وزنه‌برداری ایجاد شود و به نوعی تغییر مدیریتی را شاهد باشیم.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص مشکلاتی که در فدراسیون وزنه‌برداری وجود دارد، اظهار داشت: مشکلات فراوانی در تمام استان‌های کشورمان چه به لحاظ زیر ساختی، امکانات، کمبود فضای ورزشی و ... وجود دارد و از همه بدتر اینکه در بحث امکانات تیم ملی هم اشکالات زیادی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اجرای مناسب تمرینات هم در کشورمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم به طوری که در حفظ ارزش‌ها و توجه به پیشکسوتان رشته وزنه‌برداری هم باید بهتر از این عمل کنیم. در حوزه توجه به پتانسیل مربیان استان‌ها هم می‌توانیم نگاه بهتر و وسیع‌تری به آنها داشته باشیم. معتقدم حضور مستمر مسئولان فدراسیون در استان‌ها منجر به این خواهد شد که شاهد پیشرفت بهتر وزنه‌برداری در تمام نقاط کشور باشیم. فکر می‌کنم در بحث آموزش مشکلات ریشه‌ای زیادی داریم که حتما باید آنها برطرف شود. در لیگ هم ایرادهای زیادی دیده می‌شود و تمام سعی ما بر این است تا با رفع و رجوع کردن آنها در آینده یک لیگ پویا را ایجاد کنیم.

انوشیروانی در ادامه گفت: صددرصد باید علم را به سمت تجربه بیاوریم و آنها را با هم تلفیق کنیم تا بتوانیم شرایط مدرن و به روزی را در سیستم آموزش وزنه‌برداری به وجود بیاوریم. عمده مشکلات در خود استان‌ها دیده می‌شود. من برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری اعلام آمادگی کردم چون تنها هدفم این بوده که بتوانم مشکلات این رشته را کاهش دهم. چه زمانی که ورزشکار و چه زمانی که سرمربی تیم ملی بودم از نزدیک این مشکلات را لمس کرده‌ام و به خوبی آگاهی دارم که تمام استان‌های ما از لحاظ امکانات در وضعیت بدی قرار دارند و باید تلاش کرد از پتانسیل‌ استان‌های سراسر کشور استفاده کرد تا شاهد به روزشدن وزنه‌برداری کشورمان باشیم. رشته وزنه‌برداری یک رشته المپیکی به حساب می‌آید و تمام مردم از این رشته انتظار دارند تا در تمام مسابقاتی که حضور می‌یابد نتیجه خوبی کسب کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص اینکه گفته می‌شود‌ وی تجربه چندانی در مدیریت ندارد و گفت: شاید من سن و سال زیادی نداشته باشم، ولی از لحاظ مدیریتی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیل هستم و کنار آن هم چهارسال رئیس انجمن وزنه‌برداری دانش آموزی بودم و الان هم نزدیک به چهار سالی می‌شود که رئیس انجمن وزنه‌برداری دانشجویان هستم. مدیر کل امور مجلس سازمان نظام روانشناسی و مدیریت مرکز سلامت و تندرستی دانشگاه محقق از دیگر سمت‌های مدیریتی من محسوب می‌شوند، ولی با تمام این تفاسیر حتما در سجاد انوشیروانی قطعا توانایی‌هایی وجود داشته که متقاعد شده‌ در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند. من از نزدیک تمام این مشکلات را لمس کرده‌ام و می‌دانم نحوه حل این مشکلات در ورزش به چه صورت است. مطمئن باشید اگر شرایطی پیش بیاید که بتوانم خدمتگزار جامعه وزنه‌برداری باشم تلاش می‌کنم که نگاه‌ها را به این رشته تغییر دهم. با توجه به توانمندی و پشتکاری که در من وجود دارد شک ندارم که در این انتخابات شرمنده این جامعه فهیم و بزرگ وزنه‌برداری نخواهم شد.

کاندیدا انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص عملکرد مدیریتی علی مرادی گفت: دوست ندارم عملکرد علی مرادی را نقد کنم، ولی هر کسی سلیقه خاص خودش را دارد و قطعأ به سیستم مدیریت مرادی هم نقد‌هایی وارد است. البته او در این مدت گام‌های موثری را در راستای پیشرفت وزنه‌برداری انجام داده و من منکر این موضوع نیستم، هر چند که کم و کاستی‌هایی هم وجود داشته که ممکن است در هر سیستمی وجود داشته باشد. متاسفانه در دوران مدیریتی مرادی تلاش کمی صورت گرفت تا مشکلات کاهش پیدا کند و همین موضوع مقداری جامعه وزنه‌برداری را آزرده خاطر کرده است.

وی در مورد اینکه اینکه خانواده وزنه‌برداری با حضور او در انتخابات فدراسیون موافق بودند یا خیر، تصریح کرد: پیش از اینکه در انتخابات نام‌نویسی کنم سعی کردم از تمام بزرگان این رشته مشورت بگیرم و پس از آن ثبت‌نام کردم که خوشبختانه نظر تمام پیشکسوتان این بود که در انتخابات وارد شوم. من به احترام پیشکسوتان وارد فضای انتخاباتی شدم.

انوشیروانی در خصوص اینکه آیا ادامه حضور مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری به سود این رشته است یا خیر است یا خیر، اظهار داشت: فکر می‌کنم بستر برای رشد وزنه‌برداری زیاد است و شرایط خیلی خوبی وجود دارد تا این رشته پیشرفت بیشتری داشته باشد. الان زمان این رسیده تا یک پوست اندازی در وزنه‌برداری ایجاد شود و به نوعی تغییر مدیریتی را شاهد باشیم. بحث مدیریت وزنه‌برداری باید از بحث شعار و حرف زدن خارج شود و به سمت عملیاتی‌شدن پیش برود. امروز نیاز وزنه‌برداری برای خروج از این چالش‌ها این است تا یک شرایط نوین در آن ایجاد شود.
 
سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: در بحث مراودات بین‌المللی هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و می‌توان با یک نگاه همسو و نزدیک‌گرا با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خیلی از مشکلات را برطرف کرد. اعتقادم بر این است که تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نگاه ویژه‌ای به وزنه‌برداری ایران دارد و اتفاقأ آن را هم دوست دارد. آیان خواهان این است تا یک تعامل نزدیکی را با فدراسیون ایران داشته باشد و مطمئنا نگاه ما هم این است که در بحث بین‌المللی به بهترین شکل ممکن با مسئولان فدراسیون جهانی ارتباط برقرار کنیم.
 
انوشیروانی در پایان در واکنش به لجبازی مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری با مسئولان فدراسیون جهانی گفت: همین لجبازی امروزه باعث شده ضربات بسیار سنگینی را مشاهده کنیم و وزنه‌برداری ایران از این موضوع ضرر کرد. تمام این موارد با یک نگاه تعامل‌گرا قابل برطرف شدن است. آیان با هیچ فردی مشکل ندارد و اتفاقا خیلی دوست دارد تا امتیازات ویژه‌ای را به وزنه‌برداری ایران بدهد، به شرطی که اتحاد و همدلی بین طرفین وجود داشته باشد. حتی آیان خواستار این است که ایرانی‌ها در فدراسیون جهانی سمت‌هایی را داشته باشند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *