مصرف و سوداگری قرص های روانگردان توسط داعشی ها

9:56 - 04 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۴۱۹
خبرگزاری میزان: مصرف مواد مخدر و انواع قرص های رونگردان از جمله " کپتاگون" در میان تروریست های داعش در سوریه و عراق به شدت افزایش یافته است. تروردیست ها با مصرف این مواد مخدر به انواع خشونت های غیر انسانی دست می زنند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی لوپوئن، اینک قرص های روانگردان کپتاگون به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز تروریست های داعش درآمده است.

بنابر این گزارش، استفاده از این روانگردان ها به تروریست های داعش در سوریه و عراق این امکان را می دهد که بیم و هراس و حتی حزن و اندوه را از خود دور کرده و به هرگونه اقدامی دست بزنند.

لوپوئن در بخش دیگری از این گزارش نوشت: این قرص تنها توسط داعشی ها مصرف نمی شود بلکه نیروهای جبهه النصره و تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز از این قرص ها به وفور استاده می کنند.

قرص روانگردان " کپتاکون"در سال 1063 برای معتادانی که قصد ترک اعتیاد داشتن تولید شد و سپس در سال 1986 به عنوان دارو برای بیماران روانی بکار می رفت که بعدها توسط سازمان بهداشت جهانی مصرف آن ممنوع اعلام شد.

نشریه فرانسوی لوپوئن ادامه داد: امان نکته قابل توجه این است که این ماده اعتیادی اینک به صورت تجارت و سوداگری درآمده و در سال گذشته میلادی بالغ بر 50 میلیون قرص در میان نیروهای تروریستی که در سوریه می جنگند به فروش رفته است.

بنابر این گزارش، تروریست های داعش و دیگر گروها بخشی ازاین قرص ها را خود مصرف می کنند و حجم زیادی را نیز به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس انتقال می دهند تا دراختیار مشتریان خود قرار گیرد.

 












ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *