رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رهبر انقلاب صاحب‌خانه نمایشگاه کتاب هستند/کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی / نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتمان اقوام

14:44 - 08 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۳۴۰۰
رهبر انقلاب صاحب خانه نمایشگاه کتاب هستند، کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند انتخاب بازیگر، نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتمان اقوام ایرانی است و ... گزیده‌ای از اخبار منتشر شده در بسته فرهنگی امروز است.

رهبر انقلاب صاحب‌خانه نمایشگاه کتاب هستند/کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی / نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتمان اقوامبه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رهبر انقلاب صاحب خانه نمایشگاه کتاب هستند، کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند انتخاب بازیگر، نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتمان اقوام ایرانی است، عوض کردن اسپانسر دردی را دوا نمی‌کند و ... گزیده‌ای از اخبار منتشر شده در بسته فرهنگی امروز است که در ادامه می‌خوانید.

 

• رهبر انقلاب صاحب خانه نمایشگاه کتاب هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دعوت رهبر انقلاب برای بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: ایشان به اعتبار علقه به حوزه کتاب و فرهنگ، صاحبخانه نمایشگاه کتاب هستند. به گزارش فارس، سید عباس صالحی، افزود: به طور طبیعی گفتگو‌هایی با ایشان بوده و قطعاً حضور ایشان باعث رونق نمایشگاه کتاب خواهد بود و ما افتخار می‌کنیم میزبان ایشان باشیم.
• کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند انتخاب بازیگر
تهیه‌کننده سریال «پایتخت» از شگرد جدید کلاهبرداری سایبری به بهانه تست بازیگری در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. الهام غفوری گفت: مدتی است که افرادی با سوء‌استفاده از علایق شهروندان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها به بازی در سریال «پایتخت»، اطلاعیه‌ای مبنی بر جذب بازیگر منتشر کرده‌اند و و از مردم کلاهبرداری می‌کنند. به گزارش میزان، وی با اشاره به مراحل تولید سریال «پایتخت ۶» تصریح کرد: هنوز ساخت و تولید «پایتخت ۶» آغاز نشده و در مرحله نگارش است. از این رو هیچ برنامه‌ای برای انتخاب بازیگر نداریم.

• نمایشگاه کتاب تهران محلی برای گفتمان اقوام ایرانی است
مدیر کمیته علمی و فرهنگی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه محلی برای گفتمان اقوام ایرانی با یکدیگر است. داریوش نویدگویی با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ کتابخوانی اهمیت این حوزه را کمتر از اهمیت ارزاق مردم ندانست و ابراز امیدواری کرد تا در سال ۹۸ مشکلی به نام گرانی کاغد و تیراژ پایین کتاب نباشد. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: سی و دو سال قبل مسئولان کشوری در شرایطی تصمیم به تاسییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گرفتند که زیر بمباران حملات رژیم بعث بودیم.

• وقتی صدای کمک‌آموزشی‌ها بلندتر است
یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد، از مشکلات اثرگذار در کیفیت نمایشگاه می‌گوید. عباس جهانگیریان درباره ارزیابی‌اش از کیفیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: یکی از مشکلات نمایشگاه کتاب مکان آن است. این را قبول دارم که برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی ایجاد ترافیک می‌کند. اما با توسعه خطوط مترو می‌شد این مشکل را رفع کرد تا نمایشگاه به زادگاه اولیه‌اش برگردد، ولی این‌ها آرزو است.او سپس با اشاره به حضور ناشران کمک‌آموزشی در نمایشگاه کتاب افزود: به‌نظر می‌رسد صدای ناشران کمک‌آموزشی بلندتر از بقیه است. منظورم از صدا نمادین است. من اصلا مخالفتی با حضور ناشران کمک‌آموزشی در نمایشگاه کتاب ندارم، اما شاید باید نمایشگاه آن‌ها مستقل برگزار شود، چون بالاخره مردم هم به این کتاب‌ها نیاز دارند؛ اما وقتی همزمان با ناشران دیگر حضور پیدا می‌کنند، فقط جمعیت و شلوغی صوری حاکم می‌شود که شور خرید کتاب نیست و بیشتر شور غیرکتابی است.
• ۱۷۰ مجموعه دار میراث شناسنامه گرفتند

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: برای ١٧٠ مجموعه دار شناسنامه صادر شده، در نظر داریم تعدادی از شهاب سنگ‌ها را در کاروانسرای شهداد به نمایش بگذاریم تا گردشگران با ظرفیت‌های بیابان لوت آشنا شوند. به گزارش مهر، محمد حسن طالبیان افزود: در کرمان دست ما باز هست تا مجموعه دار شهاب سنگ موزه‌ای ایجاد کند، در شهداد هم می‌تواند در کاروانسرایی که در دست مرمت است موزه‌ای ایجاد کند. توجه ما به ایجاد موزه‌های خصوصی زیاد شده، ۵٠ موزه بخش خصوصی نیز اخیراً ایجاد شده است. معتقدیم دولت باید نقش سیاست گذاری را انجام دهد. سازمان میراث فرهنگی برای برپایی نمایشگاه‌های دیگر هم از بخش خصوصی آمادگی دارد، همچنین اکنون ۱۷۰ کلکسیون دار شناسنامه گرفته اند.

• اژد‌های چین در راه کاخ گلستان؟
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از احتمال برگزاری نمایشگاه مشترکی از آثار تاریخی مرتبط با اژدهایان تاریخی چین در کاخ گلستان خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود نصرتی با اشاره به حضور رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگ‌های چین و دو کارشناس ارشد این موزه برای بررسی راهکار‌های ایجاد همکاری موزه‌ای بین کاخ گلستان و موزه شانگهای، در کاخ گلستان، گفت: در این دیدار «جین هونگ»، رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگ‌های چین از مخازن، سالن‌های نمایش و بخش‌های مختلف موزه‌های کاخ گلستان بازدید و با بررسی ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌های موزه‌ای، ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاهی موزه‌ای به شکل متقابل میان دو موزه باشیم.
• «جونگ میونگ» سریال رمضانی شبکه پنج شد
سریال کره‌ای افسانه «جونگ میونگ» در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان سریال کره‌ای " جونگ میونگ" آمده است: "جونگ میونگ"دختری شش هفت ساله فرزند ملکه و امپراطور بزرگ در کشور کوچک جوسان زندگی می‌کند. او طی چند دهه شاهد تغییرات سیاسی و نظامی کشور خود است و در تمام این سال‌ها با وجود خطرات بسیار، تلاش می‌کند تا کشورش را در شرایط دشوار جنگ با کشور‌های دیگر و از اختلافات داخلی نجات دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *