رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دایی: وقتی چیزی ندیده‌ام نمی‌توانم تهمت بزنم/ فکر می‌کنید کسی جرات دارد با من تماس بگیرد و چیزی بخواهد؟/ دخه‌آ هم تبانی کرده بود؟

19:13 - 04 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۲۴۷۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: من فقط در مورد تیم خودمان صحبت می‌کنم و شما فکر می‌کنید کسی جرات دارد با من تماس گرفته و چیزی بخواهد؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر صحبت‌هایی انجام داد که گزیده ای از مهم‌ترین صحبت‌های او را  در زیر می‌خوانید:

*ما فردا (پنجشنبه) یک بازی داریم که مطمئناً برای هر دو تیم اهمیت چندانی ندارد، اما از نظر حیثیتی مهم است.

*همیشه بازی‌های سختی برابر ماشین‌سازی داشته‌ایم و فردا هم بازی سختی در پیش داریم. 

*ماشین‌سازی از نظر کادر فنی و مالکیت افراد توانمندی دارد. ما با تمام بضاعت‌مان وارد این بازی می‌شویم و امیدوارم سه امتیاز این بازی را کسب کنیم.

*سه امتیاز بازی فردا می‌تواند ما را به بالای جدول نزدیک کند. امیدوارم که در پایان فصل جزو تیم‌های بالای جدول باشیم.

*نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی فردا داریم و این بازی برای ما نسبت به تیم ماشین‌سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

*یک امتیاز برای کافی نیست و می‌خواهیم دست پر از ورزشگاه خارج شویم. بازی‌های پایانی برای تیم‌هایی مثل ما خیلی سخت است و باید از نظر انگیزشی کار بیشتری روی بازیکنان انجام دهیم.

*تیم‌هایی که مثل ما نه پول و نه طرفدار دارند کار کردن در هفته‌های پایانی بسیار سخت‌تر است.

*کار کردن با بازیکن اسمی یا غیر اسمی فرقی نمی‌کند. زمانی که در پرسپولیس بودم، در نیم فصل دوم حتی یک ریال هم به تیم واریز نشد و آقای رویانیان ماشینش فروخت و به بازیکنان پول تزریق کرد. 

*فوتبال فقط مربیگری نیست. کادر پشتیبانی مثل مدیریت بسیار مهم است و می‌تواند تیم را حمایت کند اما متأسفانه در چند سال اخیر به غیر از سال گذشته که آقای درویش تا حدودی پا به پای ما آمد، از نظر مدیریتی مشکل داشتیم.

*در بقیه تیم‌هایی که مربیگری کردم اصلاً شرایط مالی خوبی نداشتند.

*هر تیمی که می‌خواهد موفق باشد باید پول داشته باشد تا بتواند بازیکن اسمی هم جذب کند، البته من افتخار می‌کنم که در این چند سال جوانان خوبی را به فوتبال معرفی کردم.

*در فوتبال نباید فقط با سرمایه‌گذاری به جایی رسید، بلکه به نظر من وظیفه مربی معرفی کردن جوانان به فوتبال کشور است، همین مهدی طارمی که الان در قطر بازی می‌کند و احمدنوراللهی که یکی از ارکان اصلی پرسپولیس است را من به این تیم آوردم و همان موقع پیشکسوتان و هواداران این تیم می‌گفتند که این چه بازیکنی است که جذب می‌کنید.

*تیم‌های آذربایجانی شایستگی زیادی دارند و امیدوارم فوتبال آذربایجان قهرمان لیگ شود. فوتبال این استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

*تراکتورسازی فصل خوبی را پشت سر گذاشت و غیر از دو بازی آخر که متاسفانه باعث شد شرایطش در جدول آنطور که باید نباشد اما امیدوارم در آخر موفق باشد.

*ما از ابتدای فصل بازیکن مصدوم زیاد داشتیم. هم اکنون هم ۵ نفر غایب داریم که خیلی وقت است که نمی‌توانند برای ما بازی کند.

*من فقط در مورد تیم خودمان صحبت می‌کنم. شما فکر می‌کنید کسی جرات دارد با من تماس گرفته و چیزی در مورد تبانی بخواهد؟

*ما همیشه با شرف زندگی کردیم، همینطور رضا مهاجری که من سال‌های سال او را می‌شناسم و جزو اولین دوستان فوتبالی من به حساب می‌آید.

*ببخشید، تیم آژاکس در زمین یونتوس پیروز می‌شود، آیا این تبانی بود؟

*منچستر به آن شکل به بارسلونا می‌بازد و دخه‌آ آنطور گل می‌خورد، آیا آنها هم تبانی کرده بودند؟ متاسفانه پرداختن به حواشی باعث می‌شود که شما اصل را فراموش کنید.

*در فوتبال ما باید دنبال زیرساخت‌ها بود و مسئولان باید شرایطی فراهم کنند که باشگاه‌ها از وضعی که دارند، خلاصی پیدا کنند.

*چرا در استان‌های شمالی‌مان که پرآب‌ترین منطقه کشورمان هستند نباید یک چمن طبیعی وجود داشته باشد و بازی‌ها روی چمن مصنوعی انجام شود؟کجای دنیا بازی‌های لیگ را روی چمن مصنوعی برگزار می‌کنند؟

*وقتی صحبت از یک دروازه‌بان می‌شود، چرا وقتی او همان موقع که اشتباه می‌کند، تعویضش نمی‌کنند؟ نباید برای یکسری اتفاقات دنبال مقصر گشت.

*شرایط مالی تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به شکلی است که واقعاً با تیم‌هایی مثل ما قابل مقایسه نیستند. 

*وقتی تیمی طرفدار نداشته باشد بازیکن دلش نخواهد بازی کند، بازی نخواهد کرد و هیچکس نیست به او گیر بدهد. قطعاً فردا هم تیم ما و هم تراکتورسازی با تمام توان بازی خواهند کرد. 

*پرداختن به یکسری مسائل حاشیه‌ای به فوتبال ما ضربه زده و باعث می‌شود تماشاچی از فوتبال دور شود. شما بروید ببینید چرا ما چند سال است در آسیا موفقیتی نداشته‌ایم.

*آخرین باری که تیم ملی قهرمان آسیا شد، ۲۰ سال قبل از حضور من در تیم ملی بود. باید ببینیم مشکل اصلی کجاست.

*چرا خیلی از تیم‌های ما زمینی برای خودش ندارد و زمین آن‌ها برای دولت است. باید استادیوم‌ها را به مالک باشگاه تحویل دهیم تا بتوانند از آن طریق درآمدزایی کنند.

*شنیده‌ام که حتی برخی پول می‌دهند تا بازی‌هایشان از تلویزیون پخش شود.

*در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که در خصوص تیم خودم حرف زدم و درباره اینکه در سایر تیم‌های تبانی می‌شود را نمی‌دانم. فساد در کل کشور رخنه کرده است و فقط مختص فوتبال نیست. 

*در کدام ادارات می‌توانیم به راحتی کارمان را انجام دهیم؟ از کجا معلوم که بازیکنان ما هم به این فساد دچار نشده باشند؟ 

*صحبت من این است که در رسم مسلمانی این است که نباید بدون مدرک درباره کسی نظر بدهیم. دین ما چیزهای اساسی گفته و ما از آن‌ها فاصله گرفتیم.

*من وقتی چیزی ندیده‌ام و دلیل و مدرکی ندارم نمی‌توانم تهمت بزنم چرا که یک درصد این تهمت درست نباشد نمی‌توانم خودم را ببخشم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *