رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجلیل از ۱۵۴ قاضی نمونه محاکم استان گلستان/ افزایش فضای اداری استان از ۶۰۰ اتاق به بیش از هزار و ۱۰۰ اتاق

14:15 - 02 ارديبهشت 1398
کد خبر: ۵۱۱۸۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان گلستان از ۱۵۴ قاضی برتر استان گلستان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان گلستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در مراسم تجلیل از قضات نمونه گفت: همان گونه که در دستگاه قضایی در برخورد با قضات متخلف تعارف نداریم، از قضات توانمند و برجسته نیز تقدیر می‌کنیم و از طریق رسانه به مردم معرفی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: در بررسی‌های دادستانی انتظامی قضات کشور سال گذشته از ۷۰ قاضی استان تجلیل شد، اما این رقم با تلاش همکاران ما در به روز رسانی و ارتقای دانش حقوقی در سال جاری به ۱۵۴ نفر رسید که بیش از دو برابر سال گذشته است.

وی با بیان این که آمار و ارقام نیز تلاش و ارتقای عملکرد دادگستری استان را نشان می‌دهد افزود: کاهش ۴۵ درصدی پرونده‌هایی که رسیدگی آن‌ها بیش از دو سال طول کشیده، کاهش ۲۲ درصدی زندانیان استان گلستان، صدور بیش از ۴ هزار رای جایگزین حبس و کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم تجدیدنظر استان از دستاورد‌های تلاش جهادی قضات ما در سال ۹۷ است.

هاشمیان، افزایش فضای اداری استان از ۶۰۰ اتاق به بیش از هزار و ۱۰۰ اتاق را از دیگر اقدامات دادگستری استان برای بهبود فضای پاسخگویی به مراجعان برشمرد و در ادامه سخنان خود به تلاش‌ها برای آشنایی مردم با مباحث حقوقی اشاره کرد و گفت: حضور پررنگ مسئولان قضایی استان گلستان در نماز‌های جمعه، دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌های رادیو و تلویزیون برای طرح مباحث حقوقی و پاسخگویی به پرسش‌های مردم سبب شده گلستان از استان‌های پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم باشد.

هاشمیان با بیان این که نظارت‌ها در دستگاه قضایی با حساسیت انجام می‌شود افزود: مردم هم هر جا مشکل یا خطایی را متوجه شدند می‌توانند به راحتی با مسئولان قضایی استان درمیان بگذارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مزیدی، معاون نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری گلستان نیز با بیان اینکه به توصیه دادستان انتظامی قضات و به منظور ارتقای کیفیت رسیدگی و اجرای ماموریت‌های قضایی تجلیل از قضات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کارنامه‌ای برای همه قضات در نظر گرفته می‌شود و افرادی که از نظر رسیدگی و کیفیت رسیدگی نمرات خوب، خیلی خوب و عالی را کسب می‌کنند و از طریق دادسرای انتظامی مورد تجلیلی قرار می‌گیرند.

معاون نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری گلستان افزود: سال ۹۶ کمتر از ۳۰ درصد قضات تجلیل شدند و با توجه به فضایی که در استان ایجاد شده و اهتمام قضات سال جاری ۶۰ درصد از قضات تجلیل می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *