توقف پروژه راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران/ نیازسنجی مهم ترین وظیفه مرکز مطالعات شهر تهران

9:10 - 04 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۱۲۱
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر توقف پروژه راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر با هدف تقویت نقش این مرکز در تصویب برنامه‌ها گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین وظایف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در شورا شناسایی نیازهای کمیسیون‌ها و ارائه پیشنهاد برای حل مشکلات موجود است.
توقف پروژه راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر/ نیازسنجی مهم ترین وظیفه مرکز مطالعات شهر تهراناقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان این که اعضای شورای شهر هنگام بررسی طرح ها و لایحه ها در شورا نیاز به مرکزی برای پاسخ گویی به ابهام و سئوال های خود دارند، عنوان کرد: این ابهام و سوال ها در بیشتر مواقع به نحوه به کارگیری طرح‌ها و پیامدهای حاصل از اجرای آن اشاره دارد که البته بیشتر آنها به دلیل نبود مرجع پاسخگویی و مطالعاتی بی پاسخ می ماند.

وی بابیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران علمی‌ترین مرجع برای رفع ابهامات و پاسخگویی به سئوال های اعضای شورا محسوب می‌شود، عنوان کرد: این مرکز می تواند با استفاده از دانش متخصصانی که دارد از طریق ایجاد ارتباط مستقیم با تمام اعضای شورا  اسناد و مدارکی از طرح ها و لوایح را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه کند و بدین صورت به سئوالات اعضا پاسخ دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گسترش همکاری مرکز مطالعات و شورا طی ماه‌های اخیر تصریح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی دفتر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی در شورا بنا به درخواست اعضای شورای شهر مطرح شد.

شاکری در ادامه افزود: همکاری مرکز مطالعات شهر تهران با شورای شهر در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این مرکز با پشت سر گذاشتن تشریفات مرسوم، در تلاش است تا در قالب گزارش‌هایی کم‌حجم نتایج حاصل از مطالعات شهری را در اختیار شورا قرار دهد.

وی ادامه داد: معتقدم در حال حاضر یکی از مهم‌ترین وظایف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با محوریت همکاری با شورا شناسایی نیازهای کمیسیون‌ها و ارائه پیشنهاد بر اساس مشکلات موجود است که این مهم با حضور مستمر نماینده‌ای از مرکز در جلسات شورا و شناسایی خلأهای موجود محقق شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان‌ بر حمایت اعضای شورا از فعالیت‌های مرکز مطالعات شهر تهران تأکید کرد و گفت: با هدف حمایت از اقدامات پژوهشی مرکز مطالعات و تقویت نقش آن در تصویب برنامه‌ها، در نظر داریم در حال حاضر پروژه راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر را متوقف کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *