وجود بیش از ۲۶۹ مورد تصرف در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب در مهاباد

17:27 - 26 فروردين 1398
کد خبر: ۵۱۰۲۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات حریم شهرچای ارومیه گفت: قوه قضائیه بدنبال چالش و برخورد قهریه با شهروندان نیست، اما هر کجا تصرفی مشاهده کند حتما برخورد خواهد کرد.

برخورد قاطع دستگاه قضا با تصرفات غیرمجاز در آذربایجان غربی/ وجود بیش از ۲۶۹ تصرف در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب در مهابادبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مرتضی حاتمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حریم رودخانه شهرچایی و رودخانه‌هایی که از داخل شهر‌ها عبور می‌کند اظهار داشت: در حوزه لایروبی و رفع تصرفات تا به امروز اقدامات خوبی انجام شده است، اما نیاز به اقدامات بیشتری در این حوزه برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب وجود دارد.

وی بیان داشت: در مهاباد بیش از ۲۶۹ تصرف در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب وجود دارد که بر اساس گزارش نهاد‌های متولی و بررسی‌های قضایی، در حریم گادار چای نقده ۱۰ روستا و ۳۰ عدد تیر برق در حریم رودخانه قرار دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: قوه قضائیه در هر کجا تصرفی مشاهده کند حتما برخورد خواهد کرد و برای حفظ منافع مردمی اجازه سوء استفاده به هیچ شخص و جریانی را نخواهیم داد.

حاتمی گفت: دادگستری استان با تمام قدرت آماده همکاری با مردم و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هر گونه تصرف غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها است.

بخشی معاون دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در این جلسه بیان کرد: از مردم انتظار داریم برای جلوگیری از هرگونه مشکل به مجموعه‌های اداری کمک کنند و این تصرفات باید متوقف شود و با همکاری مردمی، اداری و قضایی می‌توان تصرفات گذشته را مدیریت کرد و برای ادامه راه آب منطقه ای، راه و شهرسازی و آبخیزداری و سایر ارگان‌ها پای کار بیایند تا مشکلات به حداقل برسد.

شایان ذکر است در این جلسه؛ سایر مسئولین ضمن ارائه گزارشی نکته نظرات خود را مطرح و اعلام آمادگی کردند تا با تخلفات برخورد کرده و با اطلاع رسانی دقیق و بهنگام از بروز هرگونه حادثه‌ای در استان جلوگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *