انتقاد از کاربردی نبودن مصوبات شهری/ همکاری مرکز مطالعات و شورای شهر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

13:37 - 02 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۰۰۲
خبرگزاری میزان: عضو کمیته حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با تاکید بر این که تعامل این شورای و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر منجر به کاهش هزینه‌ها می شود، گفت: کاربردی نبودن طرح‌ها و لوایح شهری در سال‌های اخیر و بی‌توجهی به قوانین و بسترهای اجرایی مصوبات، لزوم همکاری این دو نهاد را بیش‌از پیش آشکار ساخته است.
غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، بابیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا، در کنار پارلمان‌­های محلی و ملی کادر تخصصی زبده مسئولیت بررسی تمامی طرح‌ها و لوایح را بر عهده دارد، اظهار کرد: در ایران نیز برای نخستین بار مرکز پژوهش‌های مجلس از ابتدای دوره چهارم اقدامات مربوط به مطالعه کارشناسی طرح‌ها را آغاز کرد. آمارها بیانگر این است که وجود این مرکز تاکنون موثر و مفید بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها همانند مشهد در کنار شورای شهر، مرکز مطالعات شورا به‌طورجدی تمامی طرح‌ها و لوایح را به بحث و بررسی می‌گذارد، افزود: این در حالی است که به‌رغم حساسیت ویژه پایتخت، شورای شهر تهران در حال حاضر از فقدان مرکز مطالعات جامع و کارآمد رنج می‌برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در سال‌های اخیر کاربردی نبودن طرح‌ها و لوایح همچنین بی‌توجهی به قوانین و بسترهای اجرایی مصوبات، لزوم همکاری مرکز مطالعات با شورای شهر را بیش‌ از پیش آشکار ساخته است.

انصاری در ادامه به تعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری تعامل جدی میان شورا و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران می‌تواند سرآغازی برای جبران ضعف‌های گذشته باشد و منجر به افزایش کاربردی شدن پروژه‌ها شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تعامل شورا و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی منجر به کاهش هزینه‌های مدیریت شهری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر حمایت شورا از اقدامات مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل خوبی که در کوتاه‌ مدت انجام شد، شورا باید حمایت‌های خود را از نظر انجام مطالعات تطبیقی و ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای پروژه‌های مطالعاتی افزایش دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *