شهرداری تهران نقش مهمی در کمک به سیل زدگان ایفا می‌کند

15:19 - 25 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۹۸۳۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: شهرداری تهران به لحاظ دانش و امکانات فنی و نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت کمک‌های مورد نیاز سیل زدگان داشته باشد.

به گزارش گروه جامعه ، محمد جواد حق شناس در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ابعاد خسارات و ویرانی‌های سیل‌های اخیر در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و فارس بسیار گسترده بوده است، گفت:گستردگى در سطح ٢٥ استان بود و میزان بارش در ٢٠٠ سال گذشته بى سابقه بوده است. بسیاری از هموطنان ما جان باخته و داغ دیده و بی خانمان شده و نیازمند کمک‌های بسیار گسترده و جدی و فکری هستند. طبق آمار رسمی تاکنون ٧٨ نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

حق شناس ادامه داد: بدون بسیج همه ظرفیت‌های دولتی، اجتماعی و مدنی نمی‌توان حتی بخش کوچکی از نیاز‌های گسترده هموطنان در رنجمان را تامین کرد. دولت و نهاد‌های دیگر همه تلاش خود را به کار گرفته اند. مردم و نهاد‌های مدنی فعال شده اند و شهرداری تهران نیز اقدامات عاجلی را به کار بسته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: حضور معاون مناطق در منطقه سوسنگرد، حضور شهردار در خوزستان و فعال شدن مناطق براى جمع اورى کمک و معاونت خدمات شهرى، همه همبستگی ملی را شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: با حضور شهرداری با تخصص و توانایی در مناطق سیل زده، تجربه و آمادگی لازم در مواجهه با دیگر حوادث طبیعی، چون سیل و زلزله در مناطق دیگر کشور از جمله در شهر ۱۰ میلیونی تهران به وجود می‌آید. شهرداری تهران به لحاظ دانش و امکانات فنی و نیروی انسانی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت کمک‌های مورد نیاز سیل زدگان داشته باشد.

حق شناس عنوان کرد: حال نوبت شورای شهر است که با حمایت قاطع از اقدامات شهرداری برای کمک به سیل زدگان ضمن تشویق و حمایت قاطع خود و در نظر گرفتن بودجه مناسب و مصوبه قانونى نقش شایسته خود را ایفا کند. من از تصویب طرح دوفوریت کمک به مناطق سیل زده تشکر می‌کنم. تصویب این طرح کمک موثری به مدیریت شهرداری در تامین و اعزام کمک‌ها و نیروی انسانی خواهد بود.

وی افزود: این لایحه و نتایج حاصل از بسیج نیرو‌ها و امکانات شهرداری از جمله اعزام نیرو به مناطق سیل زده نقش مهمی در کسب آمادگی و تجربیات لازم در مدیریت بحران‌های احتمالی در آتیه خواهد داشت.

به گفته حق شناس تصویب این لایحه موانع و مشکلات احتمالی پیش روی شهرداری در کمک به سیل زدگان را کاهش می‌دهد و موجب دلگرمی مدیریت و نیرو‌های شهرداری در کمک رسانی موثر می‌شود و از طرف دیگر نقش پررنگی در فرهنگ سازی کمک سایر شهرداری‌ها و شورا‌های شهر کشور در موارد مشابه خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: از آن جایی که تاکنون بیش از ۲٥ استان کشور از تاریخ ۲۹ فروردین ۹۷ دچار بحران سیل شده اند و با توجه به حجم خسارات وارده بر اموال شهروندان، بسیاری از هم وطنان سیل زده با کم‌ترین امکانات بهداشتی، رفاهی و غذایی در حال معاش هستند، از همین رو لازم است تا هر یک از نهاد‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران، کمک‌های خود را در اسرع وقت به این مناطق ارسال کنند؛ لذا زمان در این کمک رسانی بسیار حایز اهمیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر افزود: از آنجایی که سیل یکی از بحران‌های طبیعی است که پس از وقوع منجر به شیوع برخی بیماری‌هایی که عامل آن میکروب‌های موجود درسیلاب است، می‌شود لذا لازم است قبل از شروع فصل گرما که منجر به افزایش بیماری‌های مذکور می‌شود اقدامات عاجل جهت ساماندهی شرایط معاش شهروندان سیل زده صورت گیرد. در این مورد باید خدمات شهری کمک کند، لذابا پیشنهاد ۱۰۰میلیارد ریال کمک به مناطق سیل زده کاملا موافق هستم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *