جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون نفر مسافر با قطار در سفر‌های نوروزی

15:00 - 24 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۹۵۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل راه‌آهن از جابه‌جایی بیش دو میلیون و هشت هزار نفر مسافر در سفر‌های نوروزی ۹۸ در قالب سیر بیش از ۴۹۰۰ رام قطار خبر داد.

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون نفر مسافر با قطار در سفر‌های نوروزیبه گزارش گروه اقتصاد ، سعید رسولی از جابه‌جایی ۲.۸ میلیون مسافر در سفر‌های نوروزی ۹۸ خبر داد و گفت: به رغم اینکه شرکت راه‌آهن پیش از آغاز سفر‌های نوروزی پیش‌بینی کرده بود در ایام نوروز دو میلیون و ۱۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند، اما بنا بر دلایل مختلفی در ایام پیک سفر‌های نوروزی امسال بیش از دو میلیون و هشت هزار نفر توسط شبکه ریلی جابه‌جا شدند که آمار تلاش راه‌آهن در راستای تحقق تعهدات خود است.

وی کاهش متوسط تاخیر از مبدا با بیش از ۴۹۰۰ رام قطار به ۲۶ ثانیه را یکی نکات جالب توجه در سفر‌های نوروزی ۹۸ خواند و افزود: البته متوسط تاخیر رسیدن به مقصد با اندکی افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۶ دقیقه رسید که دلایل مختلفی همچون وقوع سیل در برخی خطوط، شرایط جوی ناپایدار، ریزش‌ها، ناپایداری‌ها و رانش‌های کوه در مسیر‌های مختلف، همچنین دستور کاهش سرعت برای حفظ ایمنی تردد قطار بر آن حاکم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشکر از نجابت، صبر و تحمل مسافران قطار‌ها در ایام نوروز ۹۸ گفت: مشکلات ناشی از تغییرات جوی در ایام پیک سفر‌های نوروزی اخلالی در خدمت‌رسانی به مسافران به وجود نیاورد و به رغم تمام این اتفاقات، مسافران قطار‌ها در مجموع با کمترین تأخیر به مقصد خود رسیدند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه اقدامات، تمهیدات و فعالیت کارکنان راه‌آهن در ایام پیک سفر‌های نوروزی ۹۸ را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: در بازدید از خطوط مختلف طی ایام پیک سفر‌های نوروزی ۹۸ ضمن نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده و قدردانی از فعالیت کارکنان راه‌آهن به صورت رودرو با مسافران گفتگو کرده و نظر آن‌ها را نسبت به کیفیت خدمات ارائه شده جویا شدم و خوشبختانه بیش از آن حدی که انتظار می‌رفت، بزرگوارانه ابراز رضایت کردند.

رسولی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی در نحوه خدمت رسانی حمل‌ونقل ریلی به مردم گفت: در ایام نوروز همه کارکنان مکلف شدند بر اساس این اصل تلاش کنند و اقدامات و امکانات مناسبی از برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان گرفته تا نصب امکانات ورزشی برای جوانان و بزرگسالان، برپایی سفره هفت سین در ایستگاه‌ها فراهم شد، همچنین خادمین حرم حضرت امام رضا (ع) با استقرار در ایستگاه‌ها و در دست داشتن پرچم متبرک به گنبد حرم امام رضا (ع) از مردم استقبال کردند که حس خوب زیارت را به مسافران در ایستگاه‌ها القا می‌کرد.

وی افزود: برنامه اجرای موسیقی محلی هر استان برای استقبال از مسافران نوروزی در ایستگاه‌ها نیز برگزار شد تا خاطرات خوبی برای مسافران رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمامی همکاران راه‌آهن که در ایام نوروز مشغول به کار بودند و با تمامی توان خود به مردم شریف ایران خدمت‌رسانی کردند تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان کرد: خدمت‌گزاری به مردم سعادتی بزرگ و موجب اجر اخروی است که باید قدر آن را دانست و در این حوزه همکاران راه‌آهن در ایام نوروز با به‌کارگیری تمام توان خود در خدمت‌رسانی به مسافران به خصوص زائران امام رئوف (ع) افتخارآفرین شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *