رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر کشور برای بار دوم از وضعیت کانال سلمان اهواز بازدید کرد

15:26 - 22 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۹۰۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور با توجه به اهمیت سیل بند کانال سلمان و تهدید ورود سیلاب ناشی از سرریز آن به اهواز، امروز برای دومین بار از این کانال بازدید کرد.
وزیر کشور برای بار دوم از وضعیت کانال سلمان اهواز بازدید کردگروه سیاسی ؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی که برای سومین بار برای بررسی وضعیت سیلاب به خوزستان سفر می‌کند، امروز به همراه استاندار خوزستان از محل ترمیم سیل بند و استحکام بخشی کانال سلمان بازدید کرد.

وی روز گذشته نیز از این کانال بازدید کرده بود و ضمن گفت‌وگو با اهالی آن منطقه و دعوت آن‌ها به آرامش اعلام کرده بود که تمام تلاش‌ها برای رفع نگرانی‌ها از سرریز این کانال در دست انجام است.

همچنین رحمانی فضلی پیش از این بازدید به صورت هوایی از بسیاری از مناطق سیل زده خوزستان در حوضه کرخه و دز بازدید کرد.

«کانال سلمان» کانال خاکی به عرض ۷۰ تا ۱۱۰ متر و طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه «جنگ آب» شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.

کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می‌کند.

نشست شورای تامین و شرکت در نشست هماهنگی مدیریت بحران خوزستان از برنامه‌های سفر وزیر کشور به خوزستان بود.

وضعیت سیلابی خوزستان، باعث شده وزیر کشور ظرف دو هفته گذشته سه باربه اهواز بیایدتا از نزدیک بر نحوه اقدامات برای مهار و کنترل طغیان رودخانه‌ها و آورد سیلاب استان‌های بالادست به خوزستان نظارت و مدیریت کند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *