نیوزیلند قانون منع مالکیت سلاح‎های نیمه اتوماتیک را تصویب کرد

13:24 - 21 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۷۶۶
پارلمان نیوزیلند در کمتر از یک ماه پس از حادثه تروریستی در این کشور، قانون منع مالکیت برخی تسلیحات را تصویب کرد.
نیوزیلند قانون منع مالکیت اسلحه‌های نیمه اتوماتیک را تصویب کردبه گزارش گروه بین الملل ، نیوزیلند امروز چهارشنبه کمتر از یک ماه پس از حمله تروریستی به دو مسجد در «نیوزیلند» که منجر به شهادت ۵۰ نمازگزار شد، قانون ممنوعیت تسلیحات نیمه اتوماتیک را تصویب کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، پارلمان نیوزیلند با ۱۱۹ رای موافق از ۱۲۰ رای ممنوعیت تسلیحات نیمه اتوماتیک را تصویب کرد.

«جاسیندا آردن» نخست وزیر نیوزیلند در پارلمان این کشور گفت: "نیوزیلند در مقابل در دسترس بودن گسترده سلاح‌هایی با ماهیت مخرب و مرگبار ایستاده است. امروز این ناهنجاری به پایان می‌رسد."

وی در ادامه با اشاره به این که قادر به روبرو شدن با بازماندگان حادثه کرایست چرچ نیست، گفت: "نظام و قوانین ما اجازه در دسترس بودن این اسلحه‌ها را می‌دهد و این اصلا خوب نیست."

براساس این قانون تمامی تسلیحات نظامی سبک و تفنگ‌های شکاری و سلاح‎هایی مانند آنچه در عملیات تروریستی اخیر استفاده شد، ممنوع اعلام می‌شود.
 
تصویب این لایحه به معنای دائمی شدن محدودیت‌های موقتی است که «جاسیندا آردن» شش روز پس از کشتار «کرایست چرچ» به منظور جلوگیری از خرید اسلحه پیش از تصویب قانون ممنوعیت اعلام کرده بود. اقدام سریع پارلمان نیوزیلند در تضاد کامل با تلاش‌های مشابهی است که در آمریکا در سال‌های اخیر علیرغم تشدید تیراندازی‌های گسترده مسکوت مانده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *