رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نُجَباء: مقاومت اسلامی نُجَباء شانه به شانه برادران در سپاه پاسداران می‌ایستد/حماس:اقدام خصمانه دولت آمریکا را به شدت محکوم می‎کنیم/عمار حکیم: اقدام کاخ سفید در گنجاندن سپاه پاسداران در سیاهه گروه‌های تروریستی اقدامی نسنجیده است

11:16 - 21 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۶۵۹
واکنش دولت‎ها، گروه‎ها و همچنین شخصیت‎های سیاسی در سطح جهان در محکومیت اقدام خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم ادامه دارد و در تازه ترین آنها جنبش‎های نُجَباء عراق، حماس فلسطین و جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‎هایی جداگانه این اقدام کاخ سفید را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل ، شورای سیاسی و شورای اجرایی مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، به تروریستی معرفی شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جانب سرکردگان کاخ سفید واکنش منفی نشان دادند.

مقاومت اسلامی نُجَباء اقدام خصمانه دولت آمریکا در افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی را به‌شدت محکوم کرد.

در بیانیه شورای سیاسی این جنبش با اشاره به شکست‌های امریکا در سوریه و عراق و یمن، آمده است: شیطان بزرگ در جنگ مستمر علیه جمهوری اسلامی ایران، از مسیر فشار دیپلماتیک و محاصره اقتصادی ظالمانه به مقصود نرسیده و ناامید شده است.

این شورا گنجاندن سپاه پاسداران در زمره گروه‌های تروریستی را یک تصمیم "بی‌سابقه" از جانب ترامپ توصیف کرده و افزوده است: سپاه یکی از بخش‌های مهم نیرو‌های مسلح ایران است و این امر بدین معناست که امریکا و مزدورانش ـ از جمله رژیم صهیونیستی ـ به‌دنبال روشن نگه داشتن شعله جنگ در منطقه هستند.

در ادامه بیانیه، ضمن محکومیت شدید اقدام رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران، عنوان شده است: تصمیم این فرد بزدل [ترامپ]چیزی جز جوهری بر کاغذ نیست؛ زیرا امریکا پیش‌تر نیز ده‌ها گروه و شخصیت را در لیست تروریسم قرار داده که از آن جمله می‌توان به حزب‌الله قهرمان و مقاومت اسلامی نُجَباء اشاره کرد.

شورای سیاسی نُجَباء در پایان بر ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی و ملت ایران در برابر هرگونه تجاوز تأکید نمود و سازمان‌های بین‌المللی و ملت‌های آزاده عرب را به ایفای مسؤولیت اخلاقی و قانونی برای مقابله با این تصمیم بی‌ارزش فرا خواند.

همچنین رئیس شورای اجرایی نُجَباء در بیانیه‌ای جداگانه، دولت امریکا را "دجال شرور" خواند که در سراسر جهان به خون‌ریزی مشغول است و خود مستحق عنوان تروریست می‌باشد.

«نصر الشمری» تصریح کرد: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء شانه به شانه برادرانمان در سپاه پاسداران می‌ایستیم، زیرا این نهاد نقش بزرگی در شکست پروژه‌های استکبار داشته است.

وی در انتها ابراز اطمینان کرد که تصمیم تحریک‌آمیز دولت آمریکا و رئیس احمق آن، بر صلابت اراده و ایمان مجاهدان خواهد افزود.

بیانیه حماس در محکومیت اقدام خصمانه دولت آمریکا

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اقدام خصمانه دولت آمریکا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریسم این کشور را به شدت محکوم کرد.

این جنبش تاکید کرد که چنین اقدامی کاملا ثابت می‌کند که دولت آمریکا طبق مصلحت و منافع رژیم صهیونیستی قدم برمی‎دارد و برنامه‌های خود را پیش می‌برد و به جانبداری کورکورانه خود از این رژیم در منطقه ادامه می‌دهد.

حماس بیان کرد که تصمیمات آمریکا در مورد قدس سپس جولان و اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک رهگذر واحد اتخاذ شده است و هدف از آن نشانه گرفتن هرگونه سد و مانعی در برابر رژیم اشغالگر است.

این جنبش تمامی آزادگان و شرافتمندان جهان را به مقابله قاطع و یکپارچه با سیاست‌های خصمانه آمریکا و ایستادن در برابر زورگویی‌ها و سلطه‌طلبی‌های این کشور که نقش یک پلیس فاسد را ایفا می‌کند، فراخواند.

هشدار حکیم به آمریکا در واکنش به تروریستی خواندن سپاه

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد: اقدام کاخ سفید در گنجاندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سیاهه گروه‌های تروریستی، اقدامی نسنجیده است که موجب پیچیده‌تر شدن بحران و تبدیل آن به گرهی بازنشدنی می‌شود.

وی ادامه داد: بار دیگر همه اطراف را به استفاده از روش‌های متمدنانه در حل اختلافات از راه گفت‌وگو فرامی‌خوانیم و نسبت به وارد کردن منطقه ملتهب‌مان به بحران‌ها و دست‌انداز‌های تازه‌ای که امنیت و ثبات ملت‌های منطقه را تهدید و با خطر مواجه می‌کند، هشدار می‌دهیم.

حکیم با تاکید بر اینکه عراق ایستگاهی است که در آن منافع همگان به یکدیگر می‌رسد، تصریح کرد: با قاطعیت مخالفت خود را در رابطه با اینکه عراق میدان نزاع یا پایگاه تجاوز به کشور‌های همسایه باشد، اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه: ثبت نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی اصلا قابل فهم نیست

وزیر خارجه ترکیه می‎گوید: اقدام آمریکا برای ثبت نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی اصلا قابل فهم نیست.

واکنش انصارالله یمن به اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران

جنبش انصارالله یمن به تصمیم وقیحانه دولت آمریکا درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *