ارسال روزانه ۱۲۰۰ تن گوشت و مرغ از سایر شهرستان‌ها برای تامین نیاز بازار تهران

20:00 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۴۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته توسط محسنی بندپی با استانداران سایر استان‌ها و همچنین وزارت کشور این استان‌ها مکلف شدند که روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن را در راستای تامین نیاز استان تهران ارسال کنند.

به گزارش گروه جامعه ، علیرضا قاسمی فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با  اشاره به نوسانات اخیر در نحوه عرضه محصولات اساسی در بازار استان تهران اظهار داشت: متاسفانه از سالیان گذشته شاهد این بوده ایم که برای صادرات محصولات اساسی برنامه‌های مدون و مشخصی وجود نداشته و گاهی یک نوع محصول تا حد زیادی افزایش تولید داشته و برداشت آن از عهده کشاورز خارج می‌شود در مقابل گاهی نیز از میزان تولید کاسته شده و در کنار افزایش صادرات توان تأمین نیاز داخلی نیز از دست می‌رود.

وی افزود: در این رابطه باید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت برنامه مشخصی را بر اساس میزان مصرف تولید و صادرات محصولات تدوین کرده و برای هر استان به لحاظ ظرفیت‌های بومی دستور کار مشخصی تعیین کنند.

قاسمی فرزاد یادآور شد: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید بدانیم کدام محصول در کدام منطقه بر اساس مزیت‌های نسبی و با بیشترین بهره وری و ظرفیت تولید خواهد داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران عنوان داشت: نابسامانی در برنامه‌ریزی در گستره ملی باعث بروز مشکلاتی در حوزه تولید محصولات اساسی شده و می‌بینیم که گاهی چالش‌هایی در خصوص تأمین و یا صادرات محصولاتی نظیر سیب زمینی گوجه فرنگی و پیاز در کنار نوسان قیمت محصولات به وجود می‌آید.

وی همچنین در ادامه ضمن اشاره به تامین محصولات اساسی در استان تهران خاطرنشان کرد: باید در سطح استان با برنامه ریزی مشخص میزان مصرف محصولات را نیاز سنجی کرده در جهت تامین آن اقدام کنیم. در بحث تامین مرغ و گوشت قرمز با توجه به نرخ گذاری و سهمیه بندی این محصولات در ستاد تنظیم بازار کشور و عدم ارسال آن به صورت زنده به استان تهران در وهله اخیر مشکلاتی در بحث قیمت و نیاز بازار داشتیم که با پیگیری‌های استاندار محترم و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این نیاز تامین شده و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته توسط محسنی بندپی با استانداران سایر استان‌ها و همچنین وزارت کشور این استان‌ها مکلف شدند که روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن را در راستای تامین نیاز استان تهران ارسال کنند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در کنار این با توجه به تولیدات داخلی استان تهران تامین نیاز بالغ بر دو هزار تنی بازار اکنون به نقطه تعادل رسیده و با توجه به این تعادل در عرضه و تقاضا قیمت مرغ به ثبات و قیمت مصوب نزدیک شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در ادامه اشاره‌ای نیز به بحث نظارت بر عرضه این محصولات در بازار نیز داشت و خاطر نشان کرد: نظارت بر بازار هم توسط مجموعه بازرسی وزارت صمت تشدید شده و مردم نیز باید در کنار آن نظارت عمومی در بازار داشته باشد بر این اساس هر زمان تخلفی از سوی عرضه کنندگان محصولات توسط شهروندان مشاهده شد می‌توانند در تماس با سامانه ۱۲۴ تخلفات را اطلاع‌رسانی کرده تا اکیپ‌های مشترک تعزیرات و وزارت صمت برای اعمال نظارت به مسئله ورود کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *