رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل رونق تولید در سال جدید

20:01 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید، توجه به تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بهترین راه حل برون رفت از چالش‌های مبتلابه کشور برشمرد.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل رونق تولید در سال جدیدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اولین جلسه شورای مدیران قضایی استان در سال ۱۳۹۸، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی و با حضور معاونین قضایی دادگستری کل، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کل دادگستری استان با تبریک و تهنیت ولادت باسعادت امام حسین (ع) و گرامیداشت روز پاسدار، بر ضرورت صیانت نفس و پالایش روح از گناه و توسل به درگاه احدیت و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در مقابل وسوسه‌های شیطانی و ابزار‌های مختلف اغواء و فریب به ویژه در مسند قضاوت تأکید کرد و خودشناسی، مراقبت از خود و خودسازی به منظور حفظ دین و عزتمندی و احتراز از بدی‌ها و پلیدی‌ها را، بسیار ضروری دانست.

وی با بیان این که مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان در صدر مهمترین مسائل و مطالبات مردم از مسؤولین قرار دارد، نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (حفظه اله تعالی) به نام "رونق تولید" را نشانه اهمیت این حوزه تلقی و توجه به تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را بهترین راه حل برون رفت از چالش‌های مبتلابه کشور برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان از مدیران قضایی خواست در سال جدید شعار "رونق تولید" را همواره در اولویت و دستور کار خود قرار دهند و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسیج امکانات و همچنین اعمال مدیریت دقیق و نظارت‌های مؤثر و راهگشا بمنظور تحقق این شعار بیش از پیش در عرصه‌های میدانی حضور مفید و مؤثر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به نقش و جایگاه مدیران دستگاه قضایی بر ضرورت جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و کمک به اشتغال مولد و پایدار و کمک به رونق تولید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، تأکید کرد.

این مقام قضایی با ذکر مصادیقی از خباثت‌های دشمنان اسلام به ویژه آمریکای جهانخوار از جمله اقدامات غیرانسانی این رژیم در جلوگیری از ارسال کمک‌های خارجی به سیل زدگان و انسداد حساب بانکی هلال احمر و همچنین قرار دادن نام سپاه پاسداران قهرمان را در ردیف گروه‌های تروریستی، این اقدام حماقت آمیز آمریکا را محکوم و نشانه ضعف و استیصال استکبار جهانی و محبوبیت روزافزون سپاه در افکار عمومی توصیف و در ادامه از تصمیم قاطع شورای عالی امینت ملی در پاسخگویی متقابل به این شرارت تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان، توجه ویژه به مقوله اتقان آراء و احکام قضایی را از جمله برنامه‌های محوری دستگاه قضایی در سال ۱۳۹۸ برشمرد و از تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های ویژه نظارتی و بازرسی با رویکرد‌های آموزشی و سازوکار‌های دقیق اجرایی و هدفمند؛ به منظور تحقق این هدف خبر داد.

وی افزود: کارگروه‌های متشکله با محوریت معاونت‌های "نظارت ویژه" و "برنامه ریزی" قرارها، آراء و دادنامه ها، کیفرخواست‌های صادره و نیز اظهارنظر‌های صورت گرفته در پرونده‌های قضایی را در مقاطع مختلف دادرسی، اعم از دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر، بررسی و بر فرایند اتخاذ تصمیمات قضایی نظارت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین برنامه ریزی دقیق، نظارت هوشمند و اجرای احکام پرونده قضایی را در دوره‌های مشخص زمان بندی شده طی مراحل سه ماهه ضروری و درخصوص اجرای احکام پرونده‌های مانده تأکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *