رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش خروجی سد‌های حوزه کارون و کرخه/گل و لای سیلاب تاثیری در عملکرد سد‌ها ندارد

12:02 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۳۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به ثابت شدن ورودی آب به سد‌های کشور از میزان خروجی آب در حوزه کارون و کرخه به منظور کاهش فشار آب در پایین دست کاسته شده است.
کاهش خروجی سد‌های حوزه کارون و کرخه/گل و لای سیلاب تاثیری در عملکرد سد‌ها نداردداریوش بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص آخرین شرایط سد‌های استان خوزستان گفت: از میزان خروجی‌های آب سد‌های موجود در حوزه کارون و کرخه به منظور کاهش فشار آب از حوضه‌های آبریز، شهر اهواز و نقاطی که دچار آبگرفتگی شده، کاسته شده است.
 
وی در خصوص ورودی به سد‌ها نیز بیان کرد: ورودی به سد‌ها در حالت تقریبا ثابتی قرار دارد و خروجی هم بر اساس ورودی تنظیم شده که این مسئله تا زمان بارندگی‌های مجدد و میزان بارش‌ها خواهد بود.
 
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: کاهش خروجی آب از سد‌ها باعث می‌شود فرصت عملیات اجرایی در منطقه افزایش و کمک رسانی به واسطه اکیپ‌ها صورت گیرد.
 
بهارلویی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی در اوایل هفته آینده احتمال بارش سبک داده شده که این مدل‌ها به ویژه در فصل باد روزانه در حال تغییر هستند، که امیدواریم بتوانیم این بارش‌ها را نیز کنترل کنیم.
 
وی در توضیح گل و لای همراه سیلاب و تاثیر آن بر روی عملکرد سدها، گفت: به طور مشخص هر رودخانه‌ای رسوب دارد که این رسوبات در شرایط سیلابی بیشتر می‌شود، اما تمام این موارد و استاندارد‌ها در زمان طراحی و ساخت سد‌ها مد نظر قرار می‌گیرد، زیرا این سد‌ها تنها برای شرایط نرمال طراحی نشده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *