رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

10:41 - 19 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۹۰۶
با توجه به بارش‌های اخیر، چند استان کشور درگیر سیل شدند و امدادرسانی در استان‌های حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه در حوادث اخیر جمعا در ۱۳ استان کشور، ۷۰ نفر بر اثر سیل و حوادث مرتبط با آن، جان خود را از دست دادند. خانه‌های زیادی در شهر‌های لرستان و خوزستان و گلستان تخریب و محور‌های مواصلاتی زیادی نیز مسدود شدند. در این میان ارتش، نیروی انتظامی وسپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی، بنیاد برکت، از همان ابتدای حادثه در حال امدادرسانی هستند.

در این راستا و به منظور اطلاع از وضعیت جوی و جاده‌های و همچنین وضعیت استان‌های گرفتار در سیلاب به بیان وضعیت لحظه به لحظه امداد رسانی‌ها خواهد پرداخت.

هشدار عمومی وقوع سیلاب در پایاب سد تالوار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۴

شرکت آب منطقه ای کردستان اعلام کرد: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای زنجان در نظر دارد نسبت به مانور و باز کردن دریچه های تخلیه تحتانی سد تالوار مابین استانهای کردستان و زنجان و در محدوده شهرستان بیجار اقدام نماید، لذا از عموم مردم، ساکنین و مجاورین سد مذکور و رودخانه پایاب آن درخواست میشود با توجه با بالا بودن حجم آب عبوری ؛ به طور جدی از توقف و تردد در رودخانه تالوار اجتناب نموده و بهره‌برداران، باغداران و کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری تجهیزات و منصوبات اقدام نموده و منطقه را ترک نمایند.

نگرانی درخصوص پایداری سد کرخه وجود ندارد/کاهش سرعت آب در پایین دست کرخه با دخل و تصرف به حریم رودخانه
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۳

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: در تمام بدنه سد بیش از ۱۳۲۴ ابزار وجود دارد که به طور روزانه وضعیت سد را مانیتورینگ می‌کنند و نگرانی از بابت سد کرخه وجود ندارد.

محمدرضا یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه در خصوص آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر سد کرخه هیچ مشکلی در بحث پایداری ندارد و این موضوع با رصد کردن ابزار دقیق، میزان تراوشات و چاه‌های کاهش فشار انجام می‌شود که تا این لحظه شرایط نرمالی داشته است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون پایداری سد کرخه با وجود عبور از تراز نرمال و رسیدن به تراز سیلابی با موفقیت همراه بوده است.

آب شرب روستا‌های سیل‌زده استان زنجان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت:درحال حاضراهالی روستا‌های سیل‌زده استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و در روز حادثه آبرسانی به‌صورت سیار در مناطق سیل‌زده انجام شد.

رضا کابلی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی ۳۲ روستای استان زنجان با ۵ هزار و ۸۲ خانوار خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستا‌های استان بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال برآورد شده است.

خدمات رسانی ۸۱ موکب در مناطق سیل‌زده خوزستان/اربعینی‌ها برای کمک به هموطنان سیل‌زده یا حسین (ع) گفتند
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۱

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه اربعینی‌ها به ندای یا حسین (ع) سردار سلیمانی جهت کمک به هموطنان سیل‌زده لبیک گفتند، از افزایش موکب‌های فعال در مناطق بحرانی خوزستان به ۸۱ موکب خبر داد.

حسن پلارک که در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور دارد، در تشریح آخرین آمار مربوط به خدمات‌رسانی موکب‌های اربعینی در این استان گفت: هم اکنون ۸۱ موکب با ظرفیت خدمات رسانی به ۱۱۰هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۲۰ موکب نیز با ظرفیت۵۰ هزار نفر در حال استقرار در مناطق مشخص شده در استان خوزستان هستند.

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای تعمیر مسکن مددجویان سیل زده/ ۴ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر سیل تخریب شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۴۹

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور گفت: بالغ بر چهار هزار واحد مسکونی مددجویان این سازمان بر اثر سیل کاملا تخریب شده است.
مسعود آسیما از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی از سوی بهزیستی برای مددجویانی که در سیل اخیر واحد‌های مسکونی خود را از دست داده اند خبر داد و گفت: ۱۴ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق سیل زده نیز نیاز به تعمیر دارد و در این زمینه نیازمند کمک همه دستگاه‌ها و خیرین و موسسات خیریه و مردم هستیم.

وی ادامه داد: معلولان، سالمندان و کودکانی که در مناطق سیل زده در مراکز نگهداری بهزیستی بودند با همکاری هلال احمر، سپاه و ارتش به مراکز امن منتقل شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه معیشتی سه برابری به مددجویان این سازمان و خانواده‌هایی که کودکان مددجو را نگهداری می‌کنند، پرداخت شد. کف و سقف این کمک هزینه معیشتی سه برابری، ۵۰۰ هزار و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض به مددجویان سیل‌زده در سراسر کشور
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۴۸

رئیس کمیته امداد گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی بلاعوض معادل دو ماه مستمری به مددجویان سیل‌زده در استان‌های مختلف پرداخت شده است.
سیدپرویز فتاح با حضور در مناطق سیل‌زده استان لرستان، از وضعیت مددجویان سیل‌زده در پلدختر بازدید کرد و افزود: تاکنون ۲۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد در استان لرستان از سیل اخیر دچار آسیب شده‌اند و تعداد خانواده‌های خسارت‌دیده مددجویان از سیل، در سراسر کشور بیش از ۶۰ هزار خانواده است.

وی به میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار ایران تا روز گذشته ۴۳ میلیارد تومان برای سیل‌زدگان کشور به کمیته امداد کمک کرده‌اند که از این رقم ۲۰ میلیارد تومان نقدی و ۲۳ میلیارد تومان کمک کالایی بوده است.

توزیع بیش از یک میلیون لیتر سوخت در مناطق سیل‌زده اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۴

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از توزیع بیش از یک میلیون لیتر سوخت میان مردم و نیروها و تجهیزات امدادی مناطق سیل‌زده اهواز خبر داد.

نعمت‌الله نجفی گفت: از ابتدای وقوع حادثه تاکنون به‌منظور تامین سوخت ادوات امدادی از جمله ادوات احداث سیل‌بندها، از محل ستاد بحران منطقه ۴۸۰ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های هویزه، سوسنگرد، شوش، اهواز، حمیدیه و شوشتر ارسال شده است.

وی افزود: افزون بر این تاکنون ۲۷۱ هزار لیتر نفت‌گاز به شهرستان‌های شوش، اهواز، شوشتر و دزفول و ۱۹۰ هزار لیتر نفت سفید به مناطق مسجدسلیمان و ایذه ارسال شده است.

نگرانی درخصوص پایداری سد کرخه وجود ندارد/کاهش سرعت آب در پایین دست کرخه با دخل و تصرف به حریم رودخانه
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۳

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: در تمام بدنه سد بیش از ۱۳۲۴ ابزار وجود دارد که به طور روزانه وضعیت سد را مانیتورینگ می‌کنند و نگرانی از بابت سد کرخه وجود ندارد.

محمدرضا یزدانی در خصوص آخرین وضعیت سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر سد کرخه هیچ مشکلی در بحث پایداری ندارد و این موضوع با رصد کردن ابزار دقیق، میزان تراوشات و چاه‌های کاهش فشار انجام می‌شود که تا این لحظه شرایط نرمالی داشته است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون پایداری سد کرخه با وجود عبور از تراز نرمال و رسیدن به تراز سیلابی با موفقیت همراه بوده است.

 

آب شرب روستا‌های سیل‌زده استان زنجان وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر اهالی روستا‌های سیل‌زده استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و در روز حادثه آبرسانی به‌صورت سیار در مناطق سیل‌زده انجام شد.

رضا کابلی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی ۳۲ روستای استان زنجان با ۵ هزار و ۸۲ خانوار خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستا‌های استان بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال برآورد شده است.

پل منطقه گروس کرمانشاه توسط قرارگاه نجف اشرف سپاه بازسازی شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۹

با اقدام جهادی قرارگاه نجف اشرف سپاه پل منطقه گروس در استان کرمانشاه که بر اثر سیل تخریب شده بود ، بازسازی شد.

پل منطقه گروس کرمانشاه توسط قرارگاه نجف اشرف سپاه بازسازی شدگروه سیاسی ؛ نیروهای مهندسی قرارگاه نجف اشرف سپاه در اقدام جهادی توانستند پل گروس در استان کرمانشاه را که بر اثر سیل تخریب شده بود، کمتر از یک هفته بازسازی کنند.

نیروهای مهندسی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پس از تخریب پل منطقه گروس در شهرستان صحنه کرمانشاه، ساخت یک پل اضطراری در این منطقه را بر عهده گرفتند و توانستند در مدت زمان کمتر از یک هفته این پل را بسازند.

بیمارستان صحرایی ارتش در معمولان مجهزتر می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۷

به دستور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بخش‌های تکمیلی بیمارستان صحرایی ارتش در شهرستان معلولان تا ۲۱ فرودین سال جاری به این منطقه سیل زده اعزام خواهد شد.

با توجه به استقرار بیمارستان صحرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در شهر سیل زده معمولان استان لرستان و اعلام نیاز در خصوص سایر بخش‌های پزشکی توسط مسئولین این شهرستان، با دستور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بخش‌های تکمیلی بیمارستان صحرایی تا ۲۱ فرودین سال جاری به این شهرستان اعزام خواهد شد.

وزیر کشور: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۵

وزیر کشور گفت: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وزیر کشور: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار استگروه سیاسی ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که صبح امروز به منظور ارزیابی آخرین وضعیت وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان به اهواز سفر کرده است، گفت: وضعیت شهر اهواز باثبات و پایدار است و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شب گذشته سیلاب از یکی از کانال‌های انتقال آب رودخانه کرخه که از حاشیه شهر اهواز عبور می‌کرد به برخی معابر حاشیه‌ای شهر اهواز سرایت کرد که بلافاصله دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال حاضر وضعیت به طور کامل در کنترل می‌باشد.

اسکان مردم شیبان در شهر جدید رامین و مدارس باوی
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۱۵

به گزارش گروه جامعه ، شهر جدید رامین و مدارس شهرستان باوی برای اسکان اهالی شیبان تدارک دیده شده است.

هزار دستگاه چادر توسط هلال احمر نیز برای اسکان اهالی شیبان آماده شده است.

بیش از ده هزار ماشین آلات در استان خورستان مشغول فعالیت هستند/تا بعدازظهر شاهد کاهش آب گرفتگی در مسیر پلیس راه قدیم اهواز به اندیمشک خواهمی بود
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۳۳

مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان خوزستان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان انجام شده است و درحال حاضر بیش از ده هزار ماشین آلات در حال فعالیت هستندو با توجه به همه تلاش‌ها تا بعدازظهر شاهد کاهش آبگرفتگی در مسیر پلیس راه قدیم اندیمشک-اهواز خواهیم بود.

کیامرث حاجی زاده از اقدامات صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته در استان خوزستان اظهار داشت:در دو کانال چمران و سلمان فعالیت‌ها برای مهار آبگرفتگی ادامه دارد. در این دوکانال که از رودخانه کرخه برای مزارع کشاورزی غرب اهواز می‌آورند، بر اثر بالا آمدن میزان دبی رودخانه کرخه در مقطع شهرستان حمیدیه آب از تراز بالایی دریچه‌های تنظیم سد گذشته و باعث آب گرفتگی جاده پلیس راه قدیمی اهواز اندیمشک شده است.

وی در ادامه افزود:برای کنترل آبی که وارد کانال چمران تا بامداد فعالیت‌های زیادی صورت گرفت و قسمت مهمی از کار انجام شده و افت فشار آب را شاهد هستیم. در خصوص کانال محورالباجی از رودخانه کرخه نیز اقداماتی صورت گرفته و در حال حاضر آب گرفتگی فقط در پلیس راه قدیم داریم و مشکل خاصی در بقیه مناطق شهر مشکلی وجود نداردو تا اثر امروز بحث مهار آب در کانال شهید چمران و سلمان کامل شود.

حاجی زاده تصریح کرد:درخصوص اقدامات ۲۴ گذشته نیز باید اشاره کنم ما همچنان درحال اسکان شهروندانی هستیم که از شهر‌های مختلفی که در حاشیه رودخانه کرخه قرار دارند را هستیم و حدود چهل هزار نفر تا الان اسکان داده شده اند و در اردوگاه‌های ما در مدارس حسینیه‌ها پادگان‌ها و محل‌های کاروان‌های راهیان نور به سر می‌برند.

وی ادامه داد: بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

اطلاعیه شماره ۱۳ جمعیت هلال‌احمر/ رکورد کمک‌های نقدی مردم به جمعیت هلال‌احمر شکسته شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۸

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رکورد کمک‌های نقدی داخلی مردم به جمعیت هلال احمر که ۶۳ میلیارد تومان در زمان زلزله کرمانشاه بود، برای سیل زدگان کشور شکسته شد.

 در اطلاعیه روابط عمومی جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از حسن اعتماد مردم نوع دوست ایران اسلامی آمده است: رقم مشارکت‌های نقدی مردم (واریز مستقیم به حساب) تا ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۹ فروردین ماه به مبلغ ۶۹۰۱۷۶۳۲۰۲۵۱ رسیده است. این بدان معناست که مردم نوع دوست ایران رکورد کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه را شکسته اند.

بر اساس این اطلاعیه جمعیت هلال احمر از محل منابع داخلی خود برای سیل زدگان بالغ بر ۶۶۳۱۶۳۰۰۰۰۰۰ هزینه کرده است که مبلغ کمک‌های مردمی جایگزین آن‌ها نخواهد شد و در راستای جبران خسارات سیل زدگان مصرف و پس از آن گزارش اقدامات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

سیل بند شیبان شکست/ دستور تخلیه شهر صادر شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۸

ورناصری، فرماندار باوی دستور تخلیه شهر شیبان به علت سیل را صادر کرد، این تصمیم در پی شکسته شدن سیل بندی اولی روی داده و هم اکنون نیرو‌های عملیاتی در حال احداث سیل بند دوم هستند، گفتنی است، شیبان شهری ۴۰هزارنفری است که در ابتدای مسیر اهواز_شوشتر قرار دارد.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2065134_717.mp4']
مشکلی در تامین آب شرب شهر‌های خوزستان وجود ندارد/ حل مشکل پس زدگی فاضلاب اهواز تا پایان امروز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۰

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در‌حال‌حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین آب شرب شهر‌های استان خوزستان وجود ندارد.

حمیدرضا کشفی گفت: در ابتدای وقوع سیل در خوزستان تعداد یک‌هزار و ۸۰ روستا با قطعی آب مواجه بودند که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد این تعداد اکنون به ۱۷۰ روستا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه "گوریه" شوشتر تنها شهر بدون آب استان بود که دیروز نسبت به تامین آب آن اقدام شد، ادامه داد: گرچه با پیشروی مستمر آب در مناطق مختلف مواجه هستیم، اما فعالیت آبرسانی بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.

آبرسانی به مردم در گوریه خوزستان با تانکر در حال انجام است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۳۰

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در شهر گوریه استان خوزستان گفت: در حال حاضر پنج تانکر توزیع آب شرب سالم در شهر گوریه مستقر شده و آبرسانی به مردم از این طریق در حال انجام است.

صادق حقیقی‌پور در خصوص آبرسانی به مناطق مختلف خوزستان گفت: با توجه به خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در شهر گوریه استان خوزستان، در حال حاضر پنج تانکر توزیع آب شرب سالم در شهر گوریه مستقر شده و آبرسانی به مردم از این طریق در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: از این تعداد تانکر توزیع آب شرب، ۲ تانکر در کمپ‌ها، ۲ تانکر در مرکز شهر و یک تانکر برای تامین ۲۴ ساعته آب شرب مستقر شده است.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

جاده اهواز _آبادان بعلت سیلاب بسته شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش گروه جامعه ، رییس پلیس راه آبادان اعلام کرد: جاده اهواز _آبادان بعلت سیلاب بسته شد.

وی در ادامه گفت: مسیر جایگزین فعلاً جاده خرمشهر به اهواز است.

بیش از ۱۰۰ نقطه از راه‌های گلستان برای هدایت آب بریده شد/ خسارت ۴۸۰۰ میلیارد سیل به استان گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۱:۰۸

میرمحمد غراوی اظهار کرد: اگر تلاش‌های ارتش و سپاه نبود وضعیت آبگرفتگی در مناطق سیل‌زده استان بیشتر از این‌ها بود و جا دارد از تلاش‌های دستگاه‌های اداری، نیرو‌های امدادی و نیرو‌های مسلح قدردانی کنم.

وی ضمن قدردانی از فعالیت نیرو‌های امدادی و نیرو‌های مسلح، تصریح کرد: البته این حضور به موقع باعث شد با سرعت بیشتری بتوانیم خطرات سیل را برطرف کنیم.

سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت گمیشان مناسب و کنترل شده است، در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر این وضعیت بهتر شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در معرض سیل قرار گرفته است، یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بدو حادثه سیلاب در منطقه حاضر شد و ارزیابی خسارت سیل زدگان توسط بنیاد در حال انجام است که بخشی از ارزیابی‌ها صورت گرفته و بخشی در حال انجام است.

سرپرست استانداری گلستان از احداث خانه‌هایی که در سیل حادثه دیده بودند در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: در مجموع سیلاب ۴۸۰۰ میلیارد تومان به استان گلستان خسارت وارد کرد که این رقم به دولت اعلام شده است.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است/درخواست اورژانس از مخابرات
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۱:۰۴

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به رغم تجهیز و اعزام تعداد ۱۱ آمبولانس اورژانس به شهر پل‌دختر ارتباط تلفنی مردم با ۱۱۵ قطع است.

پیرحسین کولیوند گفت: در شرایط بحرانی کنونی که هر لحظه ممکن است مردم به خدمات فوریت‌هایی پزشکی نیاز داشته باشند متأسفانه هنوز خط‌های مرکز ۱۱۵ وصل نشده است.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس مجبور هستند مرتبط در کوچه‌های و خیابان بچرخند و مصدومان و بیماران احتمالی را به مراکز درمانی منتقل کنند.

کولیوند تاکید کرد: در برخی موارد هم مردم با مراجعه به ایستگاه‌های اورژانس درخواست کمک می‌کنند.

وی گفت: درخواست ما از مسئولان امر این است که برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به هموطنان سیل زده نسبت به وصل هرچه سریع‌تر خطوط تلفنی، امکان ارتباط مردم با مراکز فوریت‌های پزشکی را فراهم کنند.

کولیوند افزود: با وجود همین کمبودها از ابتدای سیل در منطقه پلدختر، بیش از ۲۰۰ سورتی پرواز و جابه جایی ۴۰۰ مصدوم بد حال انجام شده است. همچنین تعداد ۱۳۰۰ ویزیت توسط پزشکان عملیاتی مرکز اورژانس انجام شده است.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

اردوگاه‌های راهیان نور ۵ استان کشور آماده اسکان سیل‌زدگان هستند
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۵۴

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: با توجه به خروج مردم از شهرهای سیل‌زده، اردوگاه‌های راهیان نور در ۵ استان کشور آماده اسکان هموطنان سیل‌زده کشورمان هستند.

سردار ادیبی گفت: اردوگاه‌های راهیان نور ۵ استان کشور آماده اسکان سیل‌زدگان هستندسردار «نادر ادیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: با توجه به خروج مردم از شهرهای سیل‌زده، اردوگاه‌های راهیان نور در ۵ استان کشور آماده اسکان هموطنان سیل‌زده کشورمان هستند.

وی افزود: در نقاط مختلف خوزستان اردوگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز واقع در شوش، حمیدیه، سوسنگرد، خرمشهر و اهواز برای اسکان ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی و هماهنگ شده است.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

سد تنظیمی حمیدیه در ۴۵ کیلومتری اهواز سرریز کرده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۵۲
آخرین وضعیت پرونده وقوع حادثه سیل شیراز/ پرونده در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی است
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۸

رئیس کل دادگستری استان فارس با توجه به حادثه جاری شدن سیل در شیراز گفت: پرونده در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی است و دستگاه قضایی با توجه به مدارک، شواهد و مستندات از ابتدای وقوع حادثه جاری شدن سیل، مراحل بررسی را انجام می‌دهد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار نوروزی اعضای شورای قضایی استان ومسئولان قضایی شیراز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه شعبان از احضار برخی مسئولین در جهت بررسی حادثه سیل در شیراز به دادسرا و همچنین ادامه تحقیقات توسط کارشناسان مربوطه خبر داد.

القاصی با اشاره به این امر که حادثه جاری شدن سیل در شیراز در نقطه‌ای رخ داد که انتظار نمی‌رفت گفت: پرونده در دادسرا در حال انجام تحقیقات تکمیلی است و دستگاه قضایی با توجه به مدارک، شواهد و مستندات از ابتدای وقوع حادثه جاری شدن سیل، مراحل بررسی را انجام و با هر شخص حقیقی و حقوقی که در حادث شدن این واقعه کوتاهی داشته است با کسب نظر فنی و کارشناسی برخورد و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

۹۷ درصد مخازن سدهای استان خوزستان پر شد/ امکان افزایش دبی کارون تا ۳۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه در اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۷

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۹۷ درصد مخازن سدهای استان خوزستان پر شده است.

فرهاد ایزدجو آورد بخش سیلابی رودخانه‌های استان خوزستان را هشت میلیارد و 700 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب از این میزان در مخازن سدها نگهداری و مابقی آن رهاسازی شده است.

وی ادامه داد: آورد طبیعی رودخانه‌های استان خوزستان از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تاکنون ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب از مخزن سدها خارج شده است.

ایزدجو با تاکید بر پایداری و سلامت کامل بدنه سد مخزنی کرخه تصریح کرد: هم‌اکنون ورودی به سد کرخه دوهزار و ۲۸۷ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن دو هزار و ۴۷۶ مترمکعب در ثانیه است.

اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۵

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: واحد‌های مسکونی شهری و روستایی که در حریم رودخانه‌ها قرار داشتند مجددا درجاسازی نخواهند شد و برای آن‌ها زمین رایگان تامین خواهد شد.

عزیزالله مهدیان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: سیل اخیر بیشتر استان‌ها را درگیر کرده و استان‌هایی هم که سیل نبوده به دلیل بارش باران، واحد‌های روستایی زیادی آسیب دیدند و در خیلی از استان‌ها نیز به دلیل رانش زمین، خسارت به واحد‌های مسکونی وارد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در حال حاضر در مرحله اول پیشنهادی به دولت شده و به صورت علی الحساب مصوبه‌ای گرفته شد و در همه استان‌ها کار در حال آغاز شدن است همچنین بازسازی در استان‌های گلستان و مازندران آغاز شده است.

آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و لرستان/اختصاص زمین رایگان به سیل زدگان/ سیل به ۱۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد/ارتباط مردم پلدختر با ۱۱۵ قطع است

مبادلات پستی با پلدختر رایگان شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۴

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در راستای ایجاد امکان ارتباط مستقیم میان شهرستان پلدختر با سراسر کشور، ارسال مرسولات از این شهرستان به تمامی مقاصد داخل کشور و برعکس، تا یک ماه آینده رایگان است.

حسین نعمتی در خصوص ارسال محموله پستی به شهر پلدختر گفت: در راستای ایجاد امکان ارتباط مستقیم میان شهرستان پلدختر با سراسر کشور، ارسال مرسولات از این شهرستان به تمامی مقاصد داخل کشور و برعکس، تا یک ماه آینده رایگان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این خدمت در قالب پست سفارشی و تا سقف ۳۰ کیلوگرم انجام می‌شود، بنابراین هم وطنان می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای، مرسولات خود را به مردم این شهرستان ارسال کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *