قهرمان فیلم من رِمبو یا راکی نیست/صادقانه گفتم که برای نمایش فیلمم تحت فشار بودم

10:04 - 19 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۷۶۳۵
کارگردان فیلم "دیدن این فیلم جرم است" گفت: اینکه برخی میگویند قهرمان فیلم "دیدن این فیلم جرم است" ضعیف است بخشی از آن به انتخاب و خواسته من بر می گردد زیرا قهرمان فیلم من رمبو و یا راکی نیست. من به شدت روی این مساله حساس بودم که قهرمانم تکراری و از نوع دست نیافتنی نباشد.

رضا زهتابچیان کارگردان فیلم سینمایی "دیدن این فیلم جرم است" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره تیپ قهرمان در فیلمنامه این اثر گفت: اینکه برخی میگویند قهرمان فیلم "دیدن این فیلم جرم است" ضعیف است بخشی از آن به انتخاب و خواسته من بر می گردد زیرا قهرمان فیلم من رمبو و یا راکی نیست. من به شدت روی این مساله حساس بودم که قهرمانم تکراری و از نوع دست نیافتنی نباشد.

وی در همین راستا ادامه داد: به شدت دوست داشتم که قهرمان فیلمم در دسترس و مثل مردم عادی باشد اما آنچه وی را قهرمان می کند استقامتش بر حق است و نه حرکات عجیب و کارهایی که میتوانست انجام دهد. شخصیت قهرمان فیلم "دیدن این فیلم جرم است" کاملاً مردمی است.

////////////////////دوشنبه

کارگردان فیلم "دیدن این فیلم جرم است" درباره برخوردهای شخصیت اصلی فیلم با مخالفان خود تاکید کرد: جنگ در تمامی ادوار تاریخ رخ داده و بعدها نیز رخ خواهد داد. برخورد آخر شخصیت های این فیلم متحجرانه نبود. زیرا جنگ وقتی متحجرانه می‌شود که شما ظلمی را انجام دهید و آغازگر تجاوز و تعدی باشید اما امیر فیلم من کاملاً مردانه در برابر تمامی سختی‌ها ایستاد و هیچوقت حمله کننده نبود.

وی در همین رابطه افزود: مساله امیر در فیلم شاید در ابتدا مساله ای شخصی بوده اما بعد از گذشت زمان می‌بینیم که مساله و موضوعی ملی مبدل می‌شود و در همین راستا خواسته های این شخصیت هم از جایی دیگر خواسته های فردی و در جهت انتقام شخصی نیست و ابعاد گسترده تری را به خود اختصاص می‌دهد.

////////////////////دوشنبه

زهتابچیان درباره شرایط اکران فیلم دیدن این فیلم جرم است خاطرنشان کرد: من صادقانه از همان ابتدا گفتم که به شدت برای نمایش فیلم تحت فشار بودیم. از بعضی جاها شنیدیم که این حرف‌های من خبرسازی برای فیلم است و این مساله مرا به شدت اذیت کرد. این اتفاق دروغ بزرگی بود و همه می‌دانند دروغ و فریب خط قرمز شخصیت من است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *