مشکل نبود آب در پل‌دختر/بازگشایی ۳۰۰ راه روستایی لرستان/تکذیب تخلیه سوسنگرد/شیبان و کارون در معرض خطر سیلاب

10:31 - 16 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۹۴۸
اگر چه بارش‌ها در بسیاری از شهر‌های کشور خاتمه یافته است، اما سیل به بسیاری از مناطق خسارت‌های فراوانی وارد کرده است و امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده ادامه دارد.

به گزارش گروه جامعه ، سیلاب‌های اخیر در کشور تاکنون جان ۶۲ تن از هموطنان را گرفته است. سیلاب‌هایی که خانه‌های بسیاری را ویران کرد تا جریان زندگی عادی متوقف شود. راه‌ها تخریب شدند. مدارس آسیب دیدند. زمین‌های کشاورزی زیر آب رفتند.
در این میان اخبار کمک‌های مردمی و حضور گسترده نیرو‌های ارتش، سپاه و هلال احمر برای بازگرداندن شرایط عادی به مناطق سیل زده دلگرم کننده است.
در این راستا و به منظور اطلاع از وضعیت جوی و جاده‌های و همچنین وضعیت استان‌های گرفتار در سیلاب به بیان وضعیت لحظه به لحظه امداد رسانی‌ها خواهد پرداخت.

بارش باران در لرستان/احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۲۱:۲۹

 به گزارش گروه جامعه ، با توجه به آغاز بارش باران در لرستان، مرکز پیش‌بینی هواشناسی در خصوص آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

لرستان پربارش‌ترین استان ایران در سال آبی جاری شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۶:۴۹

استان لرستان با ثبت ۱۰۶۰ میلیمتر بارش، پربارش‌ترین استان ایران در سال آبی ۹۷ - ۹۸ تا عصر روز پانزدهم فروردین ماه است.
همچنین استان‌های کهگیلویه و بویر احمد با ثبت ۹۸۶.۷۶ میلیمتر بارش و چهارمحال و بختیاری با ثبت ۸۷۹ میلیمتر در رتبه‌های دوم و سوم پربارش‌ترین استان‌های کشور در ۱۹۴ روز ابتدایی سال آبی جاری هستند.

پل‌دختر همچنان با مشکل آب روبرو است
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۶

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پلدختر نیز همچنان با مشکل آب روبرو است، اما با این حال مشکل اصلی برقراری راه‌های مواصلاتی است و بعید است که مسیر اصلی بین پلدختر و خرم آباد امکان ترمیم داشته باشد.

اسماعیل نجار با بیان اینکه به دنبال سیل سهمگین در لرستان امکان تردد زمینی به منطقه معمولان از بین رفت، گفت: شب گذشته یک مسیر طولانی با سختی به این منطقه بازگشایی شد. در منطقه معمولان از ۲۵۰۰ خانوار، منزل مسکونی ۵۰۰ خانوار دچار آبگرفتگی شده است.

کاهش خروجی سد دز به ۲۲۰۰ مترمکعب/ اوضاع تحت کنترل است
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۳:۵۴

مدیرعامل سد دز با بیان اینکه طی سه روز گذشته توانستیم ۲۰۰ میلیون مترمکعب حجم سد دز را برای سیلاب‌های بعدی کاهش دهیم، گفت: خروجی سد دز به ۲۲۰۰ مترمکعب کاهش یافت.

رئوفی نسب مدیرعامل سد دز اظهار کرد: آرامش در حال برگشت به رودخانه و سد دز است و ورودی، خروجی و ارتفاع آب رو به کاهش است.

رئوفی نسب گفت: آورد سد همچنان بر روی ۱۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه است و رو به کاهش است و متناسب با آن خروجی را نیز از ۲۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه به ۲۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش دادیم.

 

اعزام سومین کاروان عملیاتی-امدادی شهرداری تهران به «پلدختر»
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۳:۳۹

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بنا به درخواست استاندار لرستان و حسب دستور شهردار تهران، صبح امروز سومین کاروان عملیاتی-امدادی شهرداری تهران به «پلدختر» اعزام شد.
مجتبی یزدانی، اظهار کرد: در راستای خدمت رسانی به هموطنان سیل زده، سومین کاروان اعزامی شهرداری تهران به منظور خروج گل و لای باقی مانده از سیلاب گذشته، بامداد امروز، جمعه ۱۶ فروردین ماه به شهر «پلدختر» اعزام شد.

شهر شیبان و شهرستان کارون در معرض خطر سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۳:۳۸

حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: افزایش دبی رودخانه دز، شهر شیبان و شهرستان کارون را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

وی افزود: تاثیر افزایش خروجی سد کرخه در روز‌های اخیر، پس از شوش، امروز در عبدالخان خود را نشان داده و دبی این رودخانه در عبدالخان با یکصد مترمکعب درثانیه افزایش، امروز به ۶۷۶ مترمکعب در ثانیه رسیده است.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سیل کرخه تا فردا به حمیدیه می‌رسد، گفت: پیش بینی می‌شود روستا‌های خسرج و اطراف آن شامل حویش 1 و ۲، آلبوعبید و حلاف در بالادست حمیدیه، در معرض آبگرفتگی هستند به همین علت باید این روستا‌ها تخلیه شود.
وی درباره افزایش جریان رودخانه کارون در پی افزایش خروجی سد دز، هشدار داد و افزود: امروز دبی کارون در ملاثانی به سه هزار مترمکعب درثانیه رسیده و پیش بینی می‌شود شیبان و جنوب اهواز (روستا‌های شهرستان کارون)درمعرض آبگرفتگی قرار گیرد.

اعزام تیم پزشکی واکنش سریع حیدرکرار قرارگاه پدافند هوایی به مناطق سیل زده استان لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۴۷

تیم پزشکی واکنش سریع حیدر کرار اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی برای برپایی درمانگاه سیار و امداد و درمان هموطنان عزیز آسیب دیده در سیل به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شد.

تیم پزشکی واکنش سریع حیدر کرار اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی، صبح امروز برای برپایی درمانگاه سیار و امداد و درمان هموطنان عزیز آسیب دیده در سیل به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شد.

این تیم پزشکی شامل پزشک عمومی، دامپزشک، روانپزشک، بهداشت محیط، پرستار، بهیار و امور فنی تجهیزاتی هستند همچنین ۴ دستگاه خودرو شامل کامیون حامل تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی، ماشین واکنش سریع و چند دستگاه خودرو و آمبولانس همراه این تیم به استان لرستان اعزام و با همکاری لشکر خرم آباد به خدمت رسانی در مناطق زلزله زده استان لرستان خواهد پرداخت.

 
راه ارتباطی معمولان بازگشایی شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۴۵

معاون وزیر راه از بازگشایی محور ارتباطی شهر سیل زده معمولان خبر داد

عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: با بازگشایی محور ارتباطی پلدختر از مسیر خرم آباد کمک رسانی به بخش معمولان از طریق زمینی شدت گرفته و این کمک‌ها از امروز بیشتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: جاده قدیم معمولان؛ خرم آباد ترمیم و هم اکنون آماده عبور خودرو‌های امدادی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: تاکنون دستور تخلیه هیچ شهری را صادر نکرده‌ایم
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۴۴

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تخلیه شهر سوسنگرد، اظهارکرد: تاکنون هیچ کدام از شهرهای استان خوزستان تخلیه نشده‌اند و دستور تخلیه نیز صادر نشده است،

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: البته برای برخی مناطق حاشیه رودخانه.های کرخه و دز آمادگی اعلام کردیم و تمهیداتی برای اسکان مردم این مناطق در اردوگاه‌های اضطراری اندیشیده شده و این آمادگی را داریم تا خانه‌هایی که نزدیک این مناطق حاشیه‌ای و در معرض خطر هستند، در صورتی که آب وارد خانه‌ها شود، تخلیه شوند.

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

استقرار یک دستگاه جایگاه سیار عرضه سوخت در منطقه سیل زده پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۲۰

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: شرایط سوخت‌رسانی در منطقه سیل‌زده پلدختر با استقرار یک دستگاه جایگاه سیار عرضه سوخت در منطقه سیل زده پلدختر در وضع مطلوب‌تری قرار گرفت.

جعفر پورفرجودی از استقرار یک دستگاه جایگاه سیار بنزین به‌ منظور سوخت‌رسانی مطلوب در شهرستان پلدختر خبر داد و اظهار کرد: این جایگاه هم‌اکنون نصب و راه‌اندازی شده و در حال عرضه بنزین به مردم و نیرو‌های امدادی منطقه است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: همچنین دو دستگاه نفتکش سیار عرضه نفت‌گاز به تجهیزات امدادی در پلدختر نیز مورد بهره‌برداری و وضع توزیع سوخت این شهرستان در شرایط بهتری قرار گرفت.

سیل خوزستان نیازمند کمک ویژه در سطح ملی است/مسئولان مدیریت بحران خوزستان دغدغه‌ای در موضوع انتظامی ندارند
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۸

سردار قاسم رضایی در بازدید از مناطق سیل‌زده مرزی استان خوزستان گفت: اقدامات خوبی در سطح مدیریت بحران استان انجام شده و با توجه به شرایط خاصی که بر استان حاکم است، سیلابی که وارد منطقه شده، نیازمند کمک ویژه در سطح ملی است.

وی افزود: هجوم سیلاب استان لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان، فشار زیادی به استان وارد کرده به نحوی که بخشی از شهر‌ها و روستا‌ها را گرفتار سیلاب کرده است.

سردار رضایی ادامه داد: نیروی انتظامی وظیفه تأمین امنیت مرزها، شهر‌ها و روستا‌های گرفتار در سیلاب را بر عهده دارد و مسئولان مدیریت بحران استان خوزستان دغدغه‌های در موضوع انتظامی نخواهند داشت.

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

تشریح آخرین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی در مناطق سیل زده کشور
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۶

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اقدامات انجام شده یکان‌های این قرارگاه در مناطق سیل زده کشور را تشریح کرد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد گفت: از اولین ساعات بحران سیل در کشور کلیه یکان‌های قرارگاه پدافند هوایی در مناطق بحران به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی به اقدامات انجام شده در منطقه جنوب غرب کشور اشاره کرد و افزود: چندین تیم امدادی جهت امداد رسانی به مناطق که در معرض سیل قرار داشتند همراه با لودر چند دستگاه تریلر ۴ دستگاه بنز اورلیکن چندین دستگاه کامیون، آمبولانس، اتوبوس، تانکر‌های آبرسان و خودروی خرچنگی به مناطق سیل زده در اهواز دهلاویه و بوستان برای خدمت رسانی به هموطنان عزیز اعزام شدند.

دیدار و گفت و گوی سردار اشتری با مردم بخش "گوریه" از توابع شهرستان شوشتر
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۲

در ادامه سفر فرمانده نیروی انتظامی به مناطق سیل زده استان خوزستان؛ سردار حسین اشتری در بازدید از بخش گوریه از توابع شهرستان شوشتر با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با مردم بخش"گوریه" از توابع شهرستان شوشتر، گفت: بنده به عنوان نماینده مقام معظم رهبری به دیدار شما آمدم تا علاوه بر گزارش مسائل و مشکلات شما به ایشان و سایر مسئولان، مسائل مربوط به حوزه کاری خود یعنی امنیت را بررسی کنم.

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

مدارسی که به دلیل سیل تعطیل شدند
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۱

با توجه به بارندگی‌های روز‌های اخیر و سیل شدید در برخی از استان‌های کشور بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز در برخی از مناطق سیل زده با تاخیر آغاز می‌شود.

بر اساس آنچه مسئولان آموزش وپرورش اعلام کردند، تصمیم‌گیری نهایی درباره وضعیت بازگشایی مدارس مناطق سیل‌زده بر عهده ستاد مدیریت بحران و استانداران است.

تخلیه ۳۴ روستای بخش شعیبیه شوشتر
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۲

فرماندار شوشتر گفت: سیلاب ناشی از دبی سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب برثانیه رودخانه دز، منجر به تخلیه ۳۴ روستای بخش شعیبیه شوشتر شد.

حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر گفت: تاکنون ۱۰ روستا در بخش شعیبیه زیر آب رفته اند و تا تخلیه ۳۴ روستای بخش شعیبیه شوشتر قبل از ظهر همه روستا‌ها به زیر آب می‌روند.
وی ادامه داد: حدود ۳۴ روستا در بخش شعیبیه با جمعیت حدود دو هزار نفر، در حاشیه رودخانه دز واقع شده اند که سه اردوگاه اسکان در منطق امن برای آن‌ها برپا شده است.
وی عنوان کرد: در سه روز گذشته ۸۰ درصد ساکنان این روستا‌ها با ۱۵۰ خودروی سپاه و ارتش تخلیه شده بود و برای احشام دامدار منطقه هم ۴۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده که روزانه علاوه بر غذای گرم برای سیل زدگان، علوفه کافی جهت دام‌های آن‌ها هم تامین می‌شود.
آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور/تخلیه ۳۴ روستای بخش «شعیبیه» شوشتر/بازگشایی راه ارتباطی «معمولان»/تکذیب تخلیه سوسنگرد

بازگشت وضعیت به حالت غیربحرانی در پلدختر
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۳۷

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع ۳ هزار بسته غذایی طی صبح امروز میان حادثه‌دیدگان سیل پلدختر گفت: ۵۳۰ نیروی عملیاتی و واکنش سریع در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مرتضی سلیمی، اظهار داشت: صبح امروز ۳ هزار بسته غذایی، ۴۰۰ دستگاه چادر و هزار تخته پتو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی افزود: خوشبختانه در حال بازگشت به وضعیت عادی هستیم، ولی بیش از ۵۳۰ نیروی عملیاتی و واکنش سریع در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

حوادث جوی حدود ۱۹۰۰ شهر و روستا را در نوروز گرفتار کرد
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۰:۳۵

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به ادامه امدادرسانی در ۱۰ استان به دلیل وقوع سیل گفت: حدود ۱۹۰۰ شهر و روستا از ابتدای نوروز درگیر سیل شده است.

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات، در ارتباط با جزئیات سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک از ۲۵ اسفند تاکنون اظهار داشت: ۱۸۸۹ شهر، روستا و محور کوهستانی در این مدت درگیر این حادثه شده و به بیش از ۲۱۷ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی انجام گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *