معدوم سازی بیش از ۹۸۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در برنامه سلامت نوروزی تا چهاردهم فروردین

12:16 - 15 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۸۴۰
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور در روز‌های پایانی سفر‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، احمد جنیدی گفت: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز چهاردهم فروردین به ۵۲۴۶۷۵ مورد رسیده است.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ۱۵۱۴۴۱ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۲۳۹۱۲ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۷۰۰۰۲۸ مورد بوده است.

جنیدی اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز چهاردهم فروردین ۹۴۶۲ مورد بوده که از این تعداد ۶۶۰ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی می‌باشد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا چهاردهم فروردین را ۲۲۷۵ مورد اعلام کرد که ۳۰۶ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

جنیدی افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۹۸۰۳۷۹ کیلو گرم می‌باشد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده بازرسین بهداشت محیط از ابزار سنجش پرتابل در بازرسی‌ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۴۳۶۳۳۱ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا چهار دهم فروردین تعداد موارد کلرسنجی آب ۴۴۹۲۳۹ مورد بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *