گروه‌های جهادی روستا‌های بین تنگسیر تا معمولان را دریابند/ روستائیان این مناطق در محاصره سیل هستند

16:19 - 14 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۷۷۶
مسئول یکی از گروه‌های جهادی عازم به شهر‌های سیل زده لرستان گفت: گروه‌های جهادی اطلاعی از روستا‌های بین تنگسیر و معمولان ندارند و آن‌ها به شدت نیازمند آب و غذا هستند.

گروه‌های جهادی روستا‌های بین تنگسیر تا معلولان را دریابند/ روستائیان این مناطق در محاصره سیل هستندبه گزارش گروه فضای مجازی ، فاطمه سادات ضرابی مسئول گروه جهادی حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه به همراه یک گروه ۲۰ نفره جهت امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان عازم روستا‌های صعب‌العبور آن شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیشتر گروه‌های جهادی به خرم‌آباد، پلدختر و معمولان می‌روند در حالی که همه روستا‌های بین تنگسیر تا معلولان محصور شده‌اند و نیرو‌های جهادی هم که قصد امدادرسانی دارند از آن‌ها اطلاعی ندارند.

مسئول این گروه جهادی تصریح کرد: در روز‌های اول ارتفاع آب در این روستا‌ها به ۴ متر هم رسیده بود و الان با فروکش کردن سیل به ۲ متر رسیده که در هر صورت مردم این روستا‌ها در روی پشت بام‌ها و یا نقاط مرتفع دیگر محصور هستند و حتی آب و نان هم ندارند.

وی افزود: در حال حاضر رساندن موادغذایی، چادر و پتو مهم‌ترین نیاز‌های افراد محصور در سیل است که متاسفانه از یک سو بیشتر گروه‌های جهادی از روستا‌های گرفتار شده بی خبر هستند و تنها بر روی شهر‌های سیل زده تمرکز کرده‌اند و از سوی دیگر هم سیل جاده‌ها و راه‌های ارتباطی را تخریب کرده و تردد تنها به صورت پیاده و یا با استفاده از چهارپایان ممکن است.

مسئول گروه جهادی حضرت زهرا (س) با بیان اینکه روستا‌های قالبی، حیات الغیب و چم‌حسین اولین روستا‌ها به سمت معمولان هستند، ادامه داد: به دلیل شرایط خاصی که روستا‌های این محدوده دارند و در میان کوه واقع شده‌اند امکان ورود بالگرد هم وجود ندارد و امدادرسانی در شرایط بسیار سخت انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *