ماجرای تیراندازی در روستای جلیزی چه بود؟

14:51 - 14 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۷۶۴
وقوع تیراندازی در روستای جلیزی دشت‌آزادگان سبب شد تا رسانه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از آن اقدام به نشر اکاذیب کنند، اما واقعیت ماجرا چه بود؟

ماجرای روستای جلیزی چه بود؟به گزارش گروه فضای مجازی ، شهروندان سوسنگردی سه‌شنبه شب از شنیدن صدای تیراندازی در اطراف روستای جلیزی خبر دادند.

دقایقی بعد مشخص شد این تیراندازی در پی مخالفت کشاورزان و اهالی روستای جلیزی با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل رخ داد.

مخالفت اهالی روستای جلیزی درحالی بود که از ۵ روز قبل، مسؤولان و بزرگان قبایل با آن‌ها برای تخلیه روستا و بازکردن سیل‌بند رایزنی می‌کردند و وعده پرداخت خسارت به مردم داده شده بود تا با انفجار سیل‌بند شاکریه، منازل و تأسیسات حیاتی شهر سوسنگرد تخریب نشود.

وقوع تیراندازی در دقایقی کوتاه موجب شد تا شبکه‌های معاند از لحظات اولیه حادثه برای سوء استفاده از این موضوع، اقدام به نشر تصاویر حادثه دزفول و اندیمشک به عنوان کشته و زخمی‌های حمله نیرو‌های امنیتی کردند که به سرعت دروغ بودن آن‌ها فاش شد.

در نهایت با انفجار سیل‌بند شاکریه در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز، ارتفاع آب کرخه در مقطع سوسنگرد کاهش یافت و خطر سیل در این شهر کمتر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حادثه شب گذشته، دو نیروی انتظامی و یک نفر از اهالی روستا زخم سطحی برداشتند و سرپایی درمان شدند.

بنا بر این گزارش، با وجود گلایه مردم و کشاورزان نسبت به عدم پرداخت خسارات سیل ۹۵، اما رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در سفر به خوزستان تأکید کردند که خسارات سیل به صورت کامل پرداخت خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

در روز‌های گذشته و با رهاسازی آب از سد کرخه، حضور بسیج، نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی برای احداث سیل‌بند و محافظت از شهر سوسنگرد چشم‌گیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز‌های گذشته با شکسته‌شدن سیل‌بندها، چند روستای دشت‌آزادگان دچار سیل شدند و روز سه‌شنبه نیز دستور تخلیه فوری کلیه روستا‌های حاشیه کرخه صادر شد.

منبع: فارس

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: سیل نوروز سوسنگرد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *