دبی رودخانه کشکان به ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه کاهش یافت/ ۵ سد لرستان سرریز کرد

11:43 - 13 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۵۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ۹۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان تکمیل شده است، گفت: دبی سیلابی رودخانه کشکان از حدود ۴۶۰۰ مترمعب در ثانیه به ۲۰۰۰ مترمکعب کاهش یافته است.

کاهش دبی رودخانه کشکان به ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه/ ۹۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان تکمیل شدرضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد اظهار کرد: بارندگی‌ها در بیشتر شهر‌های لرستان قطع شده و شرایط جوی مساعد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه دبی رودخانه‌های سیلابی کاهش یافته است، افزود: دبی سیلابی رودخانه کشکان که شهر پلدختر، معمولان و روستا‌های مسیر را در نوردید از حدود ۴۶۰۰ مترمعب در ثانیه به ۲۰۰۰ مترمکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دبی خرم رود که سیلاب خرم آباد را به وجود آورد از ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه به ۱۸۰ مترمکعب بر ثانیه فروکش کرده است همچنین دبی رودخانه تیره درود در حال حاضر ۵۵۰ مترمکعب بر ثانیه است و مقدار کمی کاهش یافته است.

میرزایی تصریح کرد: پلدختر، معمولان و روستای پرجمعیت مسیر رودخانه کشکان آب، برق و گاز آن‌ها قطع است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان درباره سد‌های استان لرستان نیز گفت: ۶ سد کزنان، خان آباد، هاله، ایوشان، مروک، و حوزیان در استان آبگیری کردند که از این تعداد ۵ سد سرریز کرده و فقط سد حوزیان ۲ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ظرفیت سد‌های استان پر شده است تصریح کرد: سد‌های استان هیچگونه مشکلی نداشتند و عملکرد مناسبی داشتند و در حال حاضر دریچه‌های تحتانی آن‌ها باز شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: سیلابی که در رودخانه کشکان رخ داد و به شهر‌های پلدختر ومعمولان خسارت وارد کرد دارای دوره بازگشت ۲۰۰ ساله است.


برچسب ها: سیل سد لرستان کشکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *