رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توصیه‌هایی برای سیزده‌بدر

14:26 - 12 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۴۳۸
مسافران نوروزی با توصیه‌های ایمنی و زیست محیطی ضمنن بهره مندی از موهبت‌های الهی در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

 سیزده‌بدربه گزارش گروه فضای مجازی ، باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت:همه ساله با فرارسیدن سیزدهم فروردین ماه؛ روز طبیعت هموطنان بر اساس یک سنت قدیمی سعی می‌کنند در دل طبیعت استراحت کنند و خود را مهیای تلاش و کوشش در سال جدید کنند، اما در این روز متأسفانه شاهد از بین رفتن پاکیزگی و طراوت، و استفاده نا به جا از طبیعت، این نعمت الهی هستیم.

وی افزود: آسیب‌ها و صدماتی که به طبیعت زده می‌شود جبران آن نه تنها به زمان طولانی نیاز دارد، بلکه در مواردی غیر قابل جبران است؛ بنابراین ضمن سفر به طبیعت باید در حفظ آن نیز کوشا باشیم و از آلوده کردن آن به هر شکلی جدا خودداری کنیم.

باقری ادامه داد:-زباله‌های تولیدی خود را به هیچ عنوان و با هیچ توجیه و بهانه‌ای در محل اطراق یا اطراف آن دور نریزیم و انواع زباله را از اتومبیل به بیرون پرتاب نکنیم، کیسه مخصوص جمع‌آوری زباله را همراه خود ببریم و زباله‌ها را در طبیعت جا نگذاریم.

وی ادامه داد: سلامتی جانوران و حتی خودمان را با رها کردن زباله‌هایی مانند شیشه که احتمال آتش سوزی را وقتی که در زیر آفتاب قرار می‌گیرند، بالا می‌برند در معرض خطر قرار ندهیم.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان ادامه داد: از بر افروختن آتش در بوستان‌های شهری و جنگلی خودداری کرده و در صورت ضرورت به روشن کردن آتش در صورت ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان یابید.

وی گفت:در صورت امکان از ذغال چوب و یا چوب‌های خشک برای روشن کردن آتش استفاده کنید و همچنین نباید برای جمع‌آوری چوب، شاخه‌های درختان را شکسته و به پوشش گیاهی و درختان آسیب وارد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اکیپ‌های محیط زیست در روز سیزده بدر آماده برای ارائه خدمات و همچنین پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به شکایات از سوی گردشگران طبیعت هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *