سیل و سفر!

15:45 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۳۰۵
سفر آغاز شد و سیل هم بی‌هیچ آغازی آمد، در ناگهان روز‌های نزدیک به سال جدید چهره ۱۲ شهر و قریب به ۲۰۰ روستای مازندران درهم شد، و در شرایطی که برف در کوهستان و باران در دشت سیل اندوه به‌راه انداخت، اما در جاده‌های ورودی به استان سیل مسافر بود و سفر در سیل!

به گزارش گروه فضای مجازی ، سفر که آغاز شد، سیل هم بی‌هیچ آغازی آمد، در ناگهان روز‌های نزدیک به سال جدید چهره ۱۲ شهر و قریب به ۲۰۰ روستای مازندران درهم شد، در استان همسایه نیز شهر‌هایی غرق آب شدند و روستا‌هایی خالی از سکنه، در شرایطی که برف و کولاک در کوهستان و باران در دشت سیل اندوه به‌راه انداخت، اما در جاده‌های ورودی به استان سیل مسافر بود و سفر در سیل!

رانش زمین و ریزش کوه و انسداد راه‌ها و لغو برخی پرواز‌ها از فرودگاه‌های مازندران خبر از حوادث تلخی داشت، ستاد بحران از ۲۶ اسفندماه و ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران و شهرستان‌های استان کار خود را از ۲۷ اسفندماه آغاز کرد، نشست‌های سیر و سفر تبدیل به سیل و سفر شد؛ قصه پُرغصه آسیب‌دیدگان سیل از یک‌سو و ترافیک سنگین در محور‌های مواصلاتی مازندران - با گردشگرانی که از سد سیل هم گذشتند ـ. از سوی دیگر، ستاد خدمات سفر را به ستادی عملیاتی تبدیل کرد.

بیشتر اخبار کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد خدمات سفر به سیل اختصاص داشت، خبری از امداد و نجات، تنظیم بازار، بهداشت، راهداری، فرهنگی، امنیت، دهیاری، شهرداری و سایر کمیته‌ها منتشر نمی‌شد مگر اینکه ارتباطی با سیل داشته باشد.

امروز که به یازدهمین روز از فروردین ۹۸ و چهاردهمین روز از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر رسیده‌ایم همچنان صحبت از سیل و سفر است، مازندران تا امروز یک‌شنبه میزبان بیش از ۱۱ میلیون نفرشب اقامت نوروزی بوده و همچنان رکوردار سفر در سیل است.

در این دو هفته استاندار، معاونان استاندار و مدیران کل استان و تعدادی از نمایندگان مجلس سری به ستاد خدمات سفر زدند، در کنار صحبت از آمار گردشگران نوروزی و وضعیت ترافیک و راه‌ها و اطلاع از شرایط جوی، آمار‌هایی از کمک به سیل‌زدگان ارائه شد.

این مدت تبریک بود و تسلیت و این تراژدی و پارادوکس تلخ با تجربیات گران‌سنگی همراه شد، مسؤولان آمار‌هایی از تعداد خانه‌های آسیب‌دیده، مزارع و باغات تخریب‌شده، واحد‌های صنفی و دامی و صنعتی و تأسیسات زیربنایی خسارت‌دیده اعلام کردند؛ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان عدد کوچکی نیست و باتوجه به اینکه سیل و طوفان و کولاک در چند استان دیگر نیز خسارت به‌بار آورد و مردم زیادی نیز بی‌خانمان شده‌اند امیدواریم این اعتبارات در سریع‌ترین زمان ممکن اختصاص یابد.

 

در بین سیل کمک‌های مردمی مازندران به مردم سیل‌زده این استان و حتی به بخش‌هایی از گلستان، سفر‌های نوروزی همچنان ادامه دارد، در این روز‌ها مسافران و گردشگران همیشگی به هر طریقی بوده خود را به شمال رساندند، اگرچه ۹۰ درصد بارش‌ها و خسارت‌های سیل، رانش زمین، ریزش کوه و برف و کولاک در شرق بود، اما این بخش از استان در تب و تاب «سیل و سفر» بود و غرب استان نیز درگیر سیر و سفر‌های نوروزی.

 

 

منبع: فارس

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *