آغاز پویش «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در نانوایی‌های قشم

12:53 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۲۲۹
پویش خودجوش نه به کیسه‌های پلاستیکی با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای کیفیت نان در نانوایی‌های قشم آغاز شد.

کیسه

به گزارش گروه فضای مجازی ، همزمان با تعطیلات نورزی و فصل گردشگرپذیری جزیره قشم، پویش خودجوش «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در دو نانوایی این شهرستان آغاز شد.

 

علی ترکمانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: این پویش با هم‌فکری نانوایی مهتاب و مجتمع نان علی‌نژاد شهر قشم به صورت کاملا خودجوش شکل گرفته است.

 

وی هدف از این اقدام را ایفای نقش در حفظ محیط زیست، ارتقابخشی به کیفیت نان و فرهنگ‌سازی در جامعه عنوان و تصریح کرد: در پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی، مردم می‌توانند با خرید کیسه‌های پارچه‌ای مخصوص به مبلغ دوهزار تومان، در هر نوبت مراجعه و همراه داشتن این کیسه یک قرص نان رایگان هدیه بگیرند.

 

مدیر نانوایی مهتاب قشم با اشاره به استقبال خوب مردم از این پویش، افزود: امیدواریم با پیوستن سایر نانوایان به پویش «نه به کیسه‌های پلاستیکی»، حذف کامل پلاستیک از نانوایی‌های جزیره را جشن بگیریم.

 

گفتنی است، جنس کیسه‌های پلاستیکی از مواد نفتی و پتروشیمی است که بواسطه تجدیدناپذیر بودن، مشکلات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد.

 

از سوی دیگر کارشناسان معتقد هستند حتی استشمام مواد نفتی برای سلامتی انسان زیان بار بوده و کیسه‌های پلاستیکی از مواد شیمیایی برخوردار هستند که در اثر برخورد با جسم داغ، به سرعت موادی از آن با نان ترکیب می‌شود.

 

کارشناسان، بدخیمی‌ها، عوارض گوارشی و احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان دستگاه گوارش را از زیان‌های استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در کنار نان به‌شمار می‌آورند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند در سنوات اخیر تشکل‌های مختلفی برای مقابله با مصرف پلاستیک و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه از سوی مردم شکل گرفته است.

 

نیاز به تقویت این جریان در استان هرمزگان بواسطه برخورداری از چرخه زیست محیطی گسترده‌تر نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر احساس می‌شود.

 

ورود اتحادیه‌ها، متولیان فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به این حوزه و انجام اقداماتی نظیر تشویق نانوایی‌های پیشتاز و اعلام ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را می‌توان از مهمترین اقدامات اثربخش در تقویت فرهنگ و پویش مردمی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در جزیره قشم و استان هرمزگان به‌شمار آورد.

 

منبع: فارس

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *