رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه: ورودی سد کرخه به ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید / هشدار به ساکنان بیش از ۲۰ محله تهران

11:16 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۲۱۲
از ابتدای ورود به سال جدید سامانه بارشی در کشور فعال شد و باعث بارش شدید باران و وقاع سیل در چندین استان کشور شد که این سامانه همچنان در کشور فعال است.

به گزارش گروه جامعه ، از ابتدای ورود به سال جدید سامانه بارشی در کشور فعال شد و باعث بارش شدید باران و وقاع سیل در چندین استا کشور شد که این سامانه همچنان در کشور فعال است. 

در این راستا و به منظور اطلاع از وضعیت جوی و جاده ای کشور  به بیان وضعیت لحظه به لحظه این بارش ها در کشور طی امروز یکشنبه می پردازد.

 

سرپرست فرمانداری دورود:سد مروک احتمالا تا فردا سرریز می‌کند.
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۳:۰۸

به گزارش گروه جامعه ،با اخطارهای داده شده به شهروندان مناطق شهری و روستایی، ۷۰ تا ۸۰ درصد ساکنان مناطق در معرض خطر خانه‌ها را ترک کرده‌اند.
خوشبختانه از ابتدای فعالیت سامانه پر قدرت بارشی تاکنون هیچ کشته و زخمی در دورود گزارش نشده است.

احتمال تعطیلی امامزاده صالح و بازار تجریش
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۵۶

فرماندار شمیرانات عصر یکشنبه در جلسه فوق العاده مدیریت بحران شهرستان شمیرانات با بیان اینکه مراکز صنفی و خدماتی شمال پایتخت به دنبال بارش‌ها فردا (دوشنبه) تعطیل شده است، گفت: در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد احتمال تعطیلی امامزاده صالح (ع) و مراکز خرید بازار تجریش نیز وجود دارد.

شهریور در ادامه افزود: در صورت احتمال وقوع هرگونه رویداد یا حادثه در مسیرهای شهری و روستایی، راهداری به سرعت اقدام به انسداد جاده‌ها خواهد کرد.

۴۰ درصد دلفان را آب گرفت
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۵۵

به گزارش گروه جامعه ، فرماندار دلفان لرستان ضمن بحرانی خواندن وضعیت این شهرستان اعلام کرد: هم اکنون۴۰ درصد سطح شهر را آب فرا گرفته به برخی منازل نیز وارد شده، با این وجود تاکنون تلفات جانی ناشی از سیل در این شهرستان گزارش نشده است.
به علت بارش شدید باران همچنین حجم رودخانه مرکز شهر به سه برابر ظرفیت خود رسیده و به داخل شهر سرریز کرده است.

ریزش کوه در محور هراز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۵۴

به گزارش گروه جامعه ،مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس اعلام کرد:ریزش کوه در جاده هراز پیچ ابتهاج بر روی خودروی سواری سه مصدوم برجای گذاشت.

اسکان مردم مناطق سیل زده در نقاط امن توسط ستاد بحران استان ها
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۴۴

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات نیروی انتظامی اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران مناطق سیل زده و نیز سازمان های مسئول، ، مردم این مناطق را پس از تخلیه در مساجد و مدارس نقاط امن این شهرها اسکان داده و همچنین تامین امنیت این مناطق و خانه های خالی از سکنه را برعهده دارد.

در پی انتشار پستی از سوی برخی سلبریتی ها در فضای مجازی مبنی بر تخلیه شهرها و روستاهای مناطق سیل زده توسط نیروی انتظامی و رها کردن مردم پس از تخلیه؛ مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا اعلام کرد: به اطلاع عموم مردم شریف کشورمان می رسانیم، نیروی انتظامی پس از هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان های مربوطه و نیز با همکاری آتش نشانی و هلال احمر و همچنین با توجه به امکانات موجود، ضمن اطلاع رسانی در شهرها و روستاهای مربوطه ، مردم این مناطق را پس از تخلیه در مساجد و مدارس نقاط امن این شهرها اسکان داده و همچنین تامین امنیت این مناطق و خانه های خالی از سکنه را برعهده دارد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی، حامی و پشتیبان مردم است و با کمال افتخار برای تامین نظم و امنیت و خدمتگزاری شهروندان شبانه روز تلاش و مجاهدت می کند به گونه ای که در کنار وظایف ذاتی خود، این ماموریت مهم را به نحو احسن انجام داده است.

مسیرشمال به جنوب محور هراز و بالعکس مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۴۳

به گزارش گروه جامعه به نقل از سایت راهور، برابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: در ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه مسیرشمال به جنوب محور هراز و بالعکس بعلت آبگرفتگی و عدم ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

روستای نجف آباد شهرستان اسدآباد خالی از سکنه شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۲:۱۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: روستای نجف آباد شهرستان اسدآباد به علت احتمال وقوع سیل تخلیه شد.

وی بیان کرد:علی رغم تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش خسارت بارندگی در استان همدان بر اثر شدت بارندگی در نقاط مختلف استان همدان خسارت‌هایی بر جای مانده است که از جمله آن تا ساعت ۱۸ عصر یکشنبه ۴۰ مورد آبگرفتگی در اماکن مسکونی در استان همدان گزارش شده است.

مردان طالبی با بیان اینکه این آبگرفتگی ها بیشتر در مناطق حاشیه شهر همدان شامل شهرک الوند، قاسم آباد همدان و شهرک فرهنگیان بوده است، اضافه کرد: تمام تیم‌های عملیاتی شامل هلال احمر، اورژانس، نیروهای خدمات شهری و عوامل شرکت آب و فاضلاب در حال انجام عملیات هستند.

 

استاندار خوزستان: تا کنون ۲۷ روستا این استان تخلیه شده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۲۹

به گزارش گروه جامعه ،استاندار خوزستان در گفتگوی ۲۱ اخبار شبکه یک اعلام کرد:تا کنون ۲۷ روستا تخلیه شده است. ورودی سد دز از ۱۲۵۰ متر مکعب بر ثانیه به ۱۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده و ورودی سد کرخه از ۸۶۰ تا ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه به ۱۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده.

وی در ادامه بیان کرد: به تدریج سیلاب‌ها دارند وارد می‌شوند و فردا شدت شاهد افزایش بارش‌ها هستیم.

بزرگترین انارستان ایران زیر آب رفت
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۱۹

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت لرستان گفت: انارستان 'زیرتنگ سیاب' به دلیل بارش شدید باران در این شهرستان به زیر آب رفت.

ریزش دیوار حائل در شهر دماوند/ هشدار برای تخلیه خانه‌های همجوار
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۱۴

به گزارش گروه جامعه ، فرماندار شهرستان دماوند از ریزش دیوار حائل در شهر دماوند و هشدار لازم برای تخلیه خانه‌های همجوار آن خبر داد.

جهانگیری وارد خرم‌آباد شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۱:۰۷

به گزارش گروه سیاسی ،جهانگیری روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق سیل‌خیز کرمانشاه و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران این استان، برای مدیریت میدانی پیامدهای احتمالی بارش کم‌نظیر باران در استان لرستان، وارد خرم‌آباد شد.
معاون اول رئیس جمهور در سفر به لرستان، علاوه بر تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران، از مناطق سیل‌خیز نیز بازدید کرده و اقدامات و آمادگی‌های ایجاد شده برای مقابله با پیامدهای احتمالی سامانه بارشی که تا دو روز دیگر استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، مورد بررسی قرار می‌دهد.

زیر آب رفتن ۵۳ روستا در کبودراهنگ کذب است/ وضعیت همدان بحرانی نیست
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۵۷

به گزارش گروه جامعه ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان این خبر که ۵۳ روستای کبودراهنگ زیر آب رفته است را کذب دانست و گفت: وضعیت همدان بحرانی نیست.

احتمال ذوب برف و تداوم سیلاب در روزهای آینده در گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۵۴

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان اعلام کرد:سطح پوشش برف حوضه گرگانرود و قره سو بر اساس اطلاعات حاصله از پژوهشگاه فضایی ایران، در حدود سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است و به طور میانگین ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان نیز حدود یک متر برآورد می شود.

وی افزود: با توجه به عملیات برف سنجی و چگالی برف موجود، پتانسیل تولید رواناب حاصل از ذوب برف حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب تخمین زده می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر وجود سامانه بارشی در استان و وزش باد در صورت افزایش شدید دما و ذوب ناگهانی پوشش برف، امکان افزایش آبدهی رودخانه ها و ایجاد سیلاب در حوضه گرگانرود محتمل است.

البرز آماده اسکان و میزبانی سیل زدگان سایر استان های کشور است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۴۶

استاندار البرز با اعلام خبر آمادگی برای اسکان و میزبانی سیل زدگان دیگر استان های کشور در البرز، گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران های احتمالی در البرز اندیشیده شد.

وزیر کشور: شرایط جوی و وضعیت کشور به طور لحظه ای رصد می شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۱۹

به گزارش گروه سیاسی ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به آغاز موج جدید بارشها در اغلب نقاط کشور گفت: وضعیت استانها در ابعاد مختلف به صورت لحظه ای رصد شده و به محض وصول گزارشی مبنی بر مشکل یا نارسایی سریعا نسبت به رفع آن اقدام می شود.

وزیر کشورافزود: همه استانداران و فرمانداران و مسئولان ذیربط برای مقابله با هرگونه بحران و معضلی در آماده باش کامل به سر می برند و از مردم می خواهیم دقیقا به اخطارها و هشدارهای مراجع ذیربط که از سوی ستاد مدیریت بحران و از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر منتشر می شود توجه کامل داشته باشند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: امکانات لازم برای مقابله با سیلاب ناشی از موج جدید بارش ها پیش بینی شده است و تجهیزات موجود در کشور به صورت یک مدیریت واحد در مناطق مورد نیاز مستقر هستند و مردم باید با حفظ خونسردی و هوشیاری اجازه دهند تا امدادگران به وظایف تعریف شده خود بپردازند.
بارش‌ها در استان لرستان در حال افزایش است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۱۷

به گزارش گروه جامعه ،مدیر کل مدیریت بحران لرستان اعلام کرد: بارش ها در شهرهای استان لرستان لحظه به لحظه در حال افزایش است.

محور خرم آباد-شهرستان دوره مسدودشد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش گروه جامعه به نقل از سایت راهور، برابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: محور خرم آباد-شهرستان دوره در استان لرستان به دلیل جاری شدن سیلاب در سطح جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شد و خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی اعلام نشده است.

محور خرم آباد –بروجرد(محدوده گردنه زاغه) مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۲۰:۱۳

به گزارش گروه جامعه به نقل از سایت راهور، برابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: محور خرم آباد –بروجرد(محدوده گردنه زاغه)در استان لرستان به دلیل رانش زمین تا اطلاع ثانوی مسدود شد و خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی اعلام نشده است

اورژانس کشور: آب گرفتگی منازل -مسیر راه کوهدشت مسدود و منازل حاشیه رودخانه درود تخلیه شده است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۹:۰۸

به گزارش گروه جامعه طبق پیگیری ها از لرستان خرم آباد و نورآباد آب گرفتگی منازل -مسیر راه کوهدشت مسدود و منازل حاشیه رودخانه درود تخلیه شده است و همچنین قطع ارتباط پلدختر با خرم آباد گزارش شده است.

هشدار به ساکنان بیش از ۲۰ محله تهران
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۹:۰۱

به گزارش گروه جامعه ؛ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با صدور پیامی خطاب به ساکنان تهران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته به ساکنان بیش از ۲۰ محله تهران که در مجاورت رود دره‌ها و مسیل‌ها قرار گرفته‌اند، پیامک‌های هشدار ارسال شده است.

️در این پیام خطاب به شهروندان آمده که پیرو اخطاریه اخیر اداره کل هواشناسی استان تهران، با توجه به افزایش میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت آینده و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، ریزش سنگ و انسداد معابر توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور، اتراق، استقرار و پارک خودرو در حاشیه رودخانه ها و رود دره ها و عبور و مرور و صعود به ارتفاعات اکیداً خودداری کنند.

بازدید سردار سلامی از مناطق سیل‌زده دورود/ مردم به هشدارها توجه کنند
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۵۳

به گزارش گروه سیاسی ؛ سردار حسین سلامی عصر امروز از سطح شهر و مناطق در معرض سیل این شهرستان بازدید کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این بازدید بر ضرورت توجه مردم به هشدارها و اطلاعیه‌های مسؤولان مبنی بر حفظ آرامش و تخلیه منازل مسکونی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل تأکید کرد.

وی همچنین از آمادگی و بسیج همه امکانات و توانمندی‌های سپاه در سطوح مختلف از جمله هوایی و زمینی برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

احتمال ریزش کوه در جاده هراز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۴۲

به گزارش گروه جامعه ؛ رییس پلیس راه شرق استان تهران گفت: با توجه به تداوم بارندگی و سست شدن زمین در جاده کوهستانی هراز به ویژه مناطق شیب دار و پرخطر، احتمال ریزش کوه وجود دارد.

مسافران حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و یا در صورت ضرورت، هنگام تردد در این مسیر با دقت و احتیاط برانند و از بوق زدن خودداری کنند.

سد گلپایگان سرریز شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۸:۱۸

به گزارش گروه جامعه ؛ حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سرریز شدن سد گلپایگان اظهار داشت: آب‌گیری سد گلپایگان با گنجایش بیش از 36 میلیون متر مکعب تکمیل شده و اکنون در حال سرریز شدن است.

وی با اعلام به اهالی گلپایگان، روستای عباس آباد و اطراف آن مبنی بر دوری از رودخانه‌ها، افزود: به هیچ وجه مردم در مسیر  سد گلپایگان، سد کوچری و اطراف رودخانه قرار نگیرند، چرا که خطر جانی وجود دارد، باز هم توصیه می‌کنم از نزدیک شدن به رودخانه خودداری کنند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سد کوچری به‌زودی سرریز شود، گفت: آب‌گیری سد کوچری با ظرفیت 207 میلیون متر مکعب تا حداکثر یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

کلاس‌های درس مناطق سیل‌زده در روز ۱۷ فروردین دایر است
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۷:۰۰

به گزارش گروه جامعه ؛ بطحایی وزیر آموزش و پرورش از دایر بودن کلاس‌های درس دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی مناطق سیل زده در روز هفدهم فرودین ماه خبرداد.

ورودی سد کرخه به ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید / ورودی آب بیش از خروجی
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۵۳

به گزارش گروه اقتصاد ؛ محمدرضا یزدانی پور اظهار کرد: سدها در خوزستان، این استان را از سیلاب‌های بسیار مخرب نجات داده اند.

وی با اشاره به افزایش تراز سد کرخه افزود: متوسط سالانه آورد سد کرخه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بوده اما این سد در سال آبی ۹۷-۹۸ حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد داشته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه تصریح کرد: تا کنون از ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد سد کرخه، حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب از آن را خارج کرده ایم و این کار مدیریت شده است.

یزدانی پور عنوان کرد: همه اقدامات به صورت مدیریت شده است و تا جایی که امکان حفظ آب در مخزن سد کرخه وجود داشته باشد، آن را حفظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آورد سد کرخه حدود ۱۱۶ درصد در مقایسه با آورد متوسط سالانه رشد داشته است، ادامه داد: متوسط بارندگی حوضه کرخه ۳۳۲ میلیمتر است اما امسال در این حوضه ۶۲۱ میلیمتر بارش داشته ایم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه با اشاره به آخرین وضعیت ورودی و خروجی این سد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۱۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد حدود ۷۸۰ متر مکعب بر ثانیه است.

آمادگی ۷ فروندبالگرد در پایگاه هوانیروز کرمانشاه
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۴۲
مدیر روابط عمومی قرارگاه منطقه غرب ارتش از آمادگی ۷ فروندبالگرد ۲۱۴ و ۲۰۶ در پایگاه هوانیروز کرمانشاه برای امدادرسانی در سیل احتمالی خبر داد.
 
سرگرد بهرام طاهری مدیر روابط عمومی قرارگاه منطقه غرب ارتش با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ستاد بحران در استانداری و قرارگاه منطقه غرب به ریاست معاونت هماهنگ کننده قرارگاه امیر قائمی گفت:دریافت نامه‌های هوشیاری در راستای وقوع سیل به کلیه یگان‌ها ابلاغ شده و  آماده باش صد در صد به یگان‌های تابعه قرارگاه (تیپ ۲۸۱ زرهی بیستون - تیپ ۱۸۱ اسلام آباد- تیپ ۳۱۶ - گروه ۳۳- گروه ۴۰۴ مخابرات و پشتیبانی منطقه ۱ کرمانشاه) و همچنین آمادگی ۴فروند بالگرد ۲۱۴ و سه فروند بالگرد ۲۰۶ در پایگاه هوانیروز جهت عملیات مردم یاری اعلام شد.
 
بهرام طاهری افزود: واگذاری یک دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی شهرک کیانشهر و استقرار نیرو‌های تیپ ۷۱ در هفت نقطه شهرستان سرپل ذهاب در حال انجام است.
 
وی افزود: استقرار و اعزام نفرات و تجهیزات خودرویی و مهندسی ازقبیل بیل مکانیکی_جرثقیل، لودر، تراکتور، دستگاه‌های کف کش سنگین خودرویی (درحاشیه رودخانه الوند) و استقرار چندین دستگاه کف کش برقی و موتور برق اضطراری (در۴منطقه درشهرستان سرپل ذهاب)، اعزام واستقرار اکیپ‌های بهداری، چندین دستگاه جرثقیل (جهت جابجایی کانکسهاو...) و چندین دستگاه اتوبوس (جهت جابجایی مردم)، خودرو‌هایی سنگین توپ کش کراس مسقف چادرکشیده (جهت جابجایی اسباب واثاثیه مردم) و تانگر آب وتانگر سوخت، آمبولانس وغلطک  از دیگر اقدامات انجام شده برای امداد رسانی بوده است.
 
دریادار سیاری: باید برای امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی آماده باشیم
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۳۹

به گزارش گروه سیاسی ؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده عملیات ارتش در ستاد بحران خوزستان امروز (یکشنبه) در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ ۳۹۲ زرهی شهید آشوری خوزستان حضور یافت.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: قرائت وصیتنامه یکی از شهدای این تیپ از سوی فرمانده کل قوا در نماز جمعه سند خوشنامی این تیپ است.

امیر سیاری تصریح کرد: در منطقه خوزستان همواره تهدید سیلاب وجود داشته است و تیپ ۳۹۲ ارتش نیز همیشه با خطرات بسیار همراه بوده و تجربیات این تیپ در این خصوص بسیار اثرگذار است.

وی خطاب به این نیرو‌ها تاکید کرد: حضور و اقدام شما قوت قلبی برای مردم است بنابراین ضمن آمادگی رزمی برای ماموریت اصلی که حراست از تمامیت ارضی کشور محسوب می‌شود باید برای امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی هم آماده باشیم.

فرمانده تیپ ۳۹۲ زرهی شهید آشوری در این جلسه گزارشی از آماده به کار بودن تجهیزات و اقدامات این تیپ در خصوص سیل احتمالی خوزستان ارائه کرد.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در ۱۱ فروردین ۹۸
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۲۹

به گزارش گروه جامعه ، جانشین رئیس پلیس راهور آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور در ۱۱ فروردین ۹۸ را اعلام کرد: در ۴ استان (اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، همدان) بارش برف داریم/بارش باران در ۲۱ استان/ترافیک در محور‌های هراز و فیروزکوه پرحجم است و سایر محور‌های مواصلاتی از ترافیکی روان برخوردار است/انسداد محور کرج چالوس به علت عدم ایمنی کافی و ریزش سنگ/محوریاسوج شیراز به علت ابگرفتگی و تخریب اسفالت مسدود است/انسداد محور پونه خلخال و آزاد شهر شاهرود خوش ییلاق به دلیل ریزش کوه/انسداد محور خرم اباد پلدختر به علت طغیان رودخانه

بازدید از قلعه تاریخی الموت تا اطلاع بعدی ممنوع شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۲۷

مدیر پایگاه میراث فرهنگی الموت گفت: به علت شرایط نامساعد جوی، حجم گسترده بارندگی‌ها و لغزنده بودن راه دسترسی تا اطلاع ثانوی بازدید از قلعه تاریخی حسن صباح ممنوع شد.

حمیده چوبک افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر حجم گسترده بارندگی‌ها طی روز‌های آینده، لغزنده بودن مسیر دسترسی به قلعه تاریخی حسن صباح و لزوم حفظ امنیت گردشگران امکان بازدید عمومی از این سایت تاریخی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در صورت مساعد شدن شرایط جوی تاریخ شروع دوباره بازدید قلعه از طریق سایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و رسانه‌های رسمی و معتبر اعلام خواهد شد.

دژ تاریخی حسن صباح واقع در شمال روستای گازرخان منطقه الموت شرقی در سال ۸۱ به شماره ۷۲۵۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

محور دهلران-مهران (محدوده پل میمه) مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۰۵

برابر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا: محور دهلران-مهران (محدوده پل میمه) در استان ایلام به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه تا اطلاع ثانوی مسدود شد و مسیر‌های جایگزین:

۱-ایلام-آبدانان-دشت عباس و مسیر برگشت دهلران-آبدانان-ایلام

۲-مهران سه راهی کاور –زرین آباد –سه راهی گوراب-آبدانان -دهلران و خوشبختانه تا کنون هیچگونه تلفات جانی اعلام نشده است.

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وزش باد شدید در برخی استان‌ها
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۶:۰۰

به گزارش گروه جامعه ؛ مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: روز دوشنبه در استان‌های یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس وزش باد شدید اتفاق خواهد افتاد که می‌تواند با خسارت همراه باشد.

همچنین مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای ویژه روز جمهوری اسلامی (۱۲ فروردین) و روز طبیعت (۱۳ فروردین) آورده است: دوشنبه ۱۲ فروردین در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس، رگبار باران با رعدوبرق، در برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان طی بعد ازظهر و شب دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

براساس این اطلاعیه، بعد ازظهر و شب دوشنبه نیز مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر دامنه‌های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده‌های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب کشور به طور موقت با بارش برف پیش‌بینی می‌شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد، آب‌های خلیج فارس به خصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می‌شود:

- تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.

- از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

- محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.

- اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی به عمل آید.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: روز سه شنبه ۱۳ فروردین ماه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده و در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

بخشی از دیوار ساحلی شهر پلدختر فروریخت
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۵:۴۶

به گزارش گروه جامعه ، شهردار پلدختر گفت: ۳۰ متر از دیوار ساحلی شهر پلدختر فروریخت.
صمد چراغی پور با بیان اینکه عصر امروز حدود ۳۰ متر از دیوار ساحلی شهر پلدختر فروریخت اظهار داشت: یک دایک حفاظتی ایجاد می‌شود و اجازه ورود آب به داخل شهر را نمی‌دهیم.

۳۵ روستای قزوین به دلیل احتمال وقوع سیلاب تخلیه اضطراری می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۴:۵۰

به گزارش گروه جامعه ، محمد شفیعی، سرپرست فرمانداری قزوین گفت: ۳۵ روستای این شهرستان برای جلوگیری از خسارت ناشی از حجم گسترده بارندگی و سیلاب احتمالی تخلیه اضطراری می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش کوهین ۱۱ روستا با ۳۸ خانه در حریم و بستر رودخانه‌ها واقع شده اند که از بعد از ظهر امروز برای تخلیه آن‌ها اقدام خواهد شد.

شفیعی اضافه کرد: در بخش الموت غربی نیز ۲۴ روستا با ۵۶ خانوار در حریم و بستر رودخانه‌ها شناسایی شده و اطلاع رسانی لازم برای تخلیه اضطراری آن‌ها صورت گرفته است.

این مسئول افزود: در بخش الموت شرقی نیز با احتمال رانش در سه روستای اوانک، خشکچال و مدان مواجه هستیم، چون این روستا‌ها سابقه رانش زمین را هنگام بارندگی‌های گسترده داشته اند.

سرپرست فرمانداری قزوین اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در بخش مرکزی شهرستان هیچ خانه‌ای در بستر رودخانه قرار ندارد، ولی برنامه ریزی‌های لازم برای کاهش خسارات و تلفات آبگرفتگی در سطح بخش اندیشیده شده است.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی قزوین در ۱۲ ساعت آینده حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر باران در استان قزوین می‌بارد و احتمال وقوع سیلاب را به دنبال دارد.

وضعیت قرمز در دورود/سد مروک تا ساعاتی دیگر سر ریز می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۴:۴۴

به گزارش گروه جامعه ، فریبا بهاری، سرپرست فرمانداری دورود گفت: روستا‌های لبان، سفیدکن، حیدرآباد، پهلوانکل در معرض خطر سیل است؛ ما در روستا‌های سفیدکن و لبان مشکل داریم.

در شهرستان دورود وضعیت قرمز است و نیاز است این روستا‌ها تخلیه شود.

سد مروک به‌احتمال زیاد تا سه ساعت دیگر سر ریز می‌شود.

هشدار طغیان رود‌ها و رانش زمین در مازندران
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۴:۳۲

اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اخطاریه‌ای نسبت به احتمال بالا آمدن دوباره آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها از امشب همزمان با آغاز موج جدید بارندگی هشدار داد.

به گزارش گروه جامعه ، در این اخطاریه تاکید شده است که از امشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین، بارش‌های پراکنده باران و برف در مازندران بویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می‌دهد.

بر اساس اخطاریه‌ای هواشناسی مازندران با ورود این سامانه علاوه بر کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی استان رخ می‌دهد که این وضعیت باعث بروز پیامد‌هایی نظیر کاهش دید، اختلال تردد در محور‌های کوهستانی، رانش زمین، ریزش سنگ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره گفت: از امشب با ورود این جریان شمالی، شرایط جوی خاص این سامانه در مازندران مستقر می‌شود که بیشترین شدت آن مناطق نیمه غربی بویژه ارتفاعات این مناطق است.

سعید غلامپور افزود: این سامانه شمالی باعث بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف به همراه مه گرفتگی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و کاهش دما هم همراه با این سامانه مازندران را فرا می‌گیرد.

این کارشناس هواشناسی با اعلام این که سامانه بارشی و سرد جدید تا روز دوشنبه در مازندران ماندگار است، میزان کاهش دما در این مدت را پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: بیشترین کاهش دما در همان ارتفاعات نیمه غربی استان خواهد بود.

غلامپور پیش بینی کرد که هوای مازندران در روز سه شنبه همزمان با سیزده به در نیمه ابری و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران ابری گاهی با بارش باران همراه است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر ۹ و ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شد.

۱۹ هزار خانوار استان کرمانشاه هشدار و اخطار تخلیه واحد‌های مسکونی دریافت کردند
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۴:۱۸

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با سیل گفت: مردم تا ۲۴ ساعت از منازل خود خارج نشوند. او تاکید کرد: توصیه می‌شود چنانچه مجبور به خروج از منزل شدند توقف بیجا در مسیل‌ها و مناطق پر خطر نداشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با سیل گفت: مردم تا ۲۴ ساعت از منازل خود خارج نشوند.

جلیل بالایی اظهار داشت: طی این چند روز حدود ۴۵ جلسه ستاد بحران در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شد که بیش از ۶۴۰ مصوبه داشته است.

وی افزود: در نتیجه این جلسات برای تمام نقاطی که احتمال تهدید و خطر بود تصمیم گیری شد و بیش از ۹۰ درصد آن اقدام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان کرد: این یک امر طبیعی است که در هنگام بارش باران و وقوع سیل، بستر رودخانه هاو مسیل‌ها و محل‌های خروجی روان آب‌ها در معرض خطر سیلابی شده هستند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود از امروز تا ۲۴ ساعت از منزل خارج نشوند و چنانچه مجبور به خروج از منزل شدند توقف بیجا در مسیل‌ها و مناطق پر خطر نداشته باشند.

بالایی همچنین گفت: برای آن دسته از خانواده‌ها در روستا و شهر مبنی بر تخلیه منزل تذکر داده شده است حتماً باید این کار را انجام دهند و جهت اسکان به مکان‌هایی که برای آن‌ها تدارک دیده شده است منتقل شوند.

بالایی با بیان اینکه استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه دارد، گفت: بیش از ۱۹ هزار خانوار هشدار و اخطار تخلیه واحد‌های مسکونی خود را دریافت کردند که در مجاورت رودخانه‌های استان هستند.

وی افزود: این خانواده‌ها در ۱۳۰۰ واحد مذهبی، مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی اسکان داده شده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: با مشارکت و همراهی مردم تحت عنوان «هر شهروند؛ یک بحران یار»، شاهد این هستیم که فضای کرمانشاه ضمن هوشیاری تمام مردم با اعتماد آنان به دستگاه‌های اجرایی همراه شده است.

بالایی افزود: مردم هوشیار و مسئولان پای کار تلاش خواهند کرد خسارات ناشی از این سامانه بارشی به حداقل برسد.

اکثر شهرستان‌های لرستان در معرض خطر سیل
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۳:۵۹
مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با توجه با اخطاریه‌های هواشناسی، از غروب امروز تا بعدازظهر فردا اکثر شهرستان‌های لرستان در معرض خطر سیل قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه جامعه ، غلامرضا آقامیرزایی گفت: از روز پنج شنبه با توجه با اخطاریه‌های هواشناسی، از غروب امروز تا بعدازظهر فردا اکثر شهرستان‌های لرستان در معرض خطر سیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: اولویت اول حفظ جان مردم است.

وی گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات رسان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

آقامیرزایی افزود: از روز پنج شنبه تاکنون ۴ جلسه مدیریت تشکیل شده است و مصوبات این جلسات براساس زمانبندی اجرایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: شرایط را در دورود به نحوی فراهم کردیم که درصورت سرریز شدن سد و سیلاب مشکلی برای مردم این منطقه به وجود نیاید.

سنندج به حالت آماده باش درآمد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۳:۳۹

شهردار سنندج گفت: برای مقابله با سیل احتمالی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، عبور و مرور خودرو در بلوار کردستان و ورودی‌های دامنه کوه آبیدر ممنوع و این مسیر‌ها مسدود می‌شود.
حشمت الله صیدی گفت: برای مقابله با سیل احتمالی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، عبور و مرور خودرو در بلوار کردستان و ورودی‌های دامنه کوه آبیدر ممنوع و این مسیر‌ها مسدود می‌شود.

افراد بی‌خانمان و شهروندان سنندجی در معرض سیل و خطر در مدارس اسکان داده می‌شوند.

تخلیه ضلع غربی پل دختر به دلیل احتمال وقوع سیل/ بارش ها بسیار شدید خواهد بود/ احتمال سرریز شدن سد سیمره
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۳:۰۵

به گزارش گروه جامعه ، نعمت دستیاری، فرماندار پل دختر درباره انتشاری اخباری مبنی در اعلام تخلیه کامل شهرستان پل دختر گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها در چند ساعت آینده پیش بینی می شود که در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: خبر تخله مربوط به ضلع غربی پل دختر بوده است که به ساکنین اعلام شده منطقه را تخلیه کنند.
وی تاکید کرد: بارش‌ها در چند ساعت آینده بسیار زیاد است. ضلع غربی شهر پل دختر که در معرض طغیان رودخانه است باید تخلیه شود و مردم به محل‌ اسکان موقت تقل مکان کنند.

وی افزود: ستاد بحران در حال انجام اقدامات لازم است.

وی درباره مناطق در معرض بروز سیل گفت: ضله شرقی معمولان - روستای جنوب پل دختر - ضلع غربی شهر پل دختر و همچنین به دلیل احتمال سرریز شدن سد سیمره ایلام  روستا‌هایی که در مسیر این سد نیز هستند باید تخلیه کنند.

بارش ها طی امروز و فردا در نیمه غربی کشور شدت بیشتری دارد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش گروه جامعه ، احمد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: ابر‌های باران زا در حال ورود به کشور هستند و سامانه شب گذشته از نوار غربی وارد کشور شد، این سامانه امروز یکشنبه تقویت می‌شود و تا سه شنبه به طور کلی نیمه غربی کشور را فرامی گیرد که بارش‌ها به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: غرب کشور، کردستان از امروز بعدازظهر بیشترین باران‌ها را شاهد خواهد بود و بتدریج آذربایجان غربی و شرقی درگیر بارش‌ها خواهند شد.
وظیفه گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه شدت بیشتری دارد.

همچنین بارش‌ها در یکشنبه و دوشنبه صبح محدوده وسیعی از جنوب کردستان شمال ایلام کرمانشاه و زنجان را در بر می‌گیرد و بیشترین بارش‌ها در خوزستان، جنوب کردستان و شمالی و مرکزی ایلام شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال سیل در خوزستان و برخی استان‌ها خبر داد و افزود این سامانه نیز می‌تواند سیل ناگهانی را نیز داشته باشد و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وظیفه افزود: در این سامانه بارش برف آنچنانی نداریم فقط بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

وی گفت: این سامانه در نیمه شرقی ضعیف‌تر خواهد بود و وزش باد در این استان‌ها شدید‌تر خواهدبود. دریای خلیج فارس مواج خواهد بود.

این سامانه دوشنبه شب شرق گیلان، قزوین را فراخواهد گرفت و بارش‌ها بیشتر به صورت رگبار خواهد بود.

وزش باد در روز سه شنبه در شرق کشور و در کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان حتی استان تهران قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا نیمه اردیبهشت در دامنه‌های زاگرس و البرز فعالیت سامانه‌ها را بیش از حالت نرمان پیش بینی می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: بارش‌های این سامانه در کارون و کهگیلویه و بویر احمد نسبت به سامانه قبلی ضعیف‌تر خواهد بود. با انتقال خوب رطوبت در اقیانوس هند شرایط خوبی از نظر بارش‌ها در کشور خواهیم داشت.

وقوع سیلاب و طغیان در حوزه آبریز کرخه و دز
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۱

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اوج سیلاب‌ها در غرب و جنوب غرب از فرداشب خواهد بود، اما در حوزه آبریز کرخه و دز امروز و فرداست.

به گزارش گروه جامعه ، مرتضی ضرابی گفت: با ورود سامانه بارشی، از شمال غرب تا جنوب غرب بارش‌ها آغاز شده است.

وی افزود: بارش‌ها در شمال کشور برای امروز خفیف خواهد بود.

ضرابی گفت: منطقه تحت سیطره سامانه بارشی امروز، کل نیمه غربی، مرکز کشور، دامنه‌های شمالی و جنوبیِ البرزِ غربی و مرکزی، جزایر و بخش‌های ساحلی شمالی و مرکزی خلیج فارس خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش‌هایی که می‌تواند با آبگرفتگی و سیلاب می‌تواند همراه باشد در آذربایجان غربی، غرب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، همدان، زنجان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، شمال بوشهر و شمال و غرب فارس خواهد بود.

وضعیت جوی و ترافیکی امروز یکشنبه ۱۱ فروردین
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۲۹

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا وضعیت جوی و ترافیکی امروز یکشنبه ۱۱ فروردین را اعلام کرد.

بارش برف:
استان آذربایجان شرقی (محور اهر- تبریز)
استان گیلان (محور اسالم-خلخال)

بارش باران:
استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، لرستان، بوشهر، ایلام، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، همدان ومازندران (اکثر محورها)
استان فارس (محور داراب-بندرعباس)
استان اردبیل (محور‌های گرمی-بیله سوار و پارس آباد-مشگین شهر)
استان هرمزگان (محور بندرعباس-حاجی آباد)

مه گرفتگی:
استان آذربایجان شرقی (محور‌های سراب-اردبیل، اهر-کلیبر و تبریز-اهر)

سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می‌باشند.

۱۱ و ۱۲ فروردین سفر نکنید
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۳۶

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:احتمال گرفتاری رانندگان در محور‌ها به دلایلی، چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد.

تمام محور‌ها به جز استان سیستان و بلوچستان، درگیر باران و برف هستند و ارتفاعات برفی است.

سه روستای بخش مرکزی دورود به‌طور کامل تخلیه شدند
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۲۱

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود، محمدرضا صفی‌خانی گفت: تمام اقداماتی که برای پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی نیاز بوده تقریباً در شهرستان دورود انجام شده است.

تاکنون ۳ روستای امیرآباد، کامحمدرضا و سنگر بخش مرکزی دورود به‌طور کامل تخلیه شده‌اند، تلاش برای تخلیه سایر روستا‌های در معرض سیلاب دورود ادامه دارد و امیدواریم با همکاری مردم این امر به‌طور کامل تحقق یابد.

نماینده استاندار لرستان در شهرستان دورود گفت: همچنین اتاق بحران دورود به ریاست فرماندار در تشکیل و ساعته در حال فعالیت بوده و نمایندگان دستگاه‌های امدادی و خدماتی حضور فعال و مستمری دارند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از جوادث ناگوار تصمیمات لازم اخذ شده و اقدامات لازم نیز در دستور کار قرار دارد.

جاده چالوس به علت نبود ایمنی مسدود شد
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۱:۱۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از انسداد جاده چالوس تا اطلاع بعدی و به علت احتمال سقوط سنگ و طغیان رودخانه اعمال شده است خبر داد و گفت: در موج قبلی بارش‌ها هم این مسیر به مدت سه روز مسدود شد و حوادث را کاهش داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *