توصیه می‌کنم دوستداران کتاب با نگاه عبرت «بینوایان» را بخوانند/ کتابی که مطالعه‌اش معادل خواندن صد رمان است

16:05 - 08 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۴۷۵۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نمایشنامه‌نویس، مجری صدا و سیما و کارگردان تئاتر گفت: به دوستداران کتاب توصیه می‌کنم، با نگاه عبرت «بینوایان» را در تعطیلات نوروز بخوانند.

توصیه می‌کنم دوستداران کتاب با نگاه عبرت «بینوایان» را بخوانندحسین پاکدل در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: به همه مخاطبان توصیه می‌کنم که در ایام نوروز ۱۳۹۸ یکبار دیگر این رمان را با نگاه عبرت بخوانند.

وی اظهار کرد: یکسری رمان‌ها هستند، که مادر همه رمان‌ها، فیلم‌ها و نمایش‌ها هستند و به اشکال مختلف می‌توان از آن‌ها اقتباس و برداشت کرد. این رمان‌ها هر زمان که آدم‌ها آن را بخوانند حرف برای گفتن دارند و هیچوقت کهنه نمی‌شوند، یکی از این رمان‌های بزرگ «بینوایان» است.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: از مخاطبان می‌خواهم خود را جای تک تک شخصیت‌های این رمان بگذارند و ببیند اگر جای هر یک از این کاراکتر‌ها بودند چه می‌کردند.

وی گفت: «بینوایان» به قدری رمان «بینوایان» قوی و پرحکمتی است که خواندنش معادل خواندن صد رمان است.

لازم به ذکر است، «بینوایان»، رمانی نوشته ویکتور هوگو، نویسنده سرشناس فرانسوی است، این کتاب اولین بار در سال ۱۸۶۲م منتشر شده و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن۱۹م محسوب می‌شود.

این رمان به محبوبیت بزرگی بر روی صحنه نمایش و تلویزیون دست پیدا کرد که می‌توان به فیلم‌هایی مثل «بینوایان موزیکال» و «بینوایان فیلم ۲۰۱۲» اشاره کرد.
«بینوایان»، رمانی‌ست که انسان‌دوستی و عشق به فقرا در آن موج می‌زند، بخاطر داستان گیرا، شخصیت‌های گوناگون، صحنه‌های رنگارنگ و ارائه تصاویری واقعی از بی‌عدالتی و فقر شاید به قول هوگو: «تا وقتی فقر در جهان است، هنوز میلیون‌ها خواننده داشته باشد.»

این رمان تاریخ، جغرافیا، روابط اجتماعی و سیاسی فرانسه و مردم آن را، ضمن داستانی جذاب و با ریزبینی خاصی به تصویر می‌کشد، آن هم در دوره‌ای که غیر از رسانه‌های نوشتاری، رسانه دیگری نبود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *