تهیه اطلس تصادفات جاده‌ای

19:00 - 01 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۴۲۲۱
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: اطلس تصادفات جاده‌ای در سه سال اخیر تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار ایوب سلیمانی در حاشیه نشست مشترک کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای عالی ترافیک بحث کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: برنامه جامع و تکمیلی ناجا در راستای کاهش نقاط حادثه‌خیز آماده شده است و امیدواریم تا سال آینده ۶ هزار نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

وی با بیان اینکه آگاهی سازی و اطلاع رسانی در کاهش تصادفات بسیار مهم و موثر است، گفت: ما اکنون اطلس تصادف در مسیر‌های حادثه خیز را تهیه کرده ایم، ۶۷ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهاست که ۶۰ درصد این تصادفات منجر به تلفات جاده‌ای می‌شود و در واقع ۱۵۰۵ نقطه حادثه خیر در کشور شناسایی شده است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: حضور پررنگ، تقویت روشنایی‌ها و دوربین‌ها و با همکاری و بسیج نیرو‌ها تاثیر قابل توجهی در تصادفات خواهد شد و باید در جاده‌ها و مسیر‌های حادثه خیز حضور پررنگ داشته باشیم.

سردار سلیمانی گفت: باید استراحتگاه‌های موقت تشکیل شود و ضمن اینکه ما یک سری استان‌هایی داریم که استان‌های هدف هستند که ۱۰ استان بحرانی از نظر تصادفات شناسایی شده اند و اگر تعداد دوربین‌های سیار در کنار دوربین‌های ثابت قرار بگیرد و به تعداد آن اضافه شود، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی گفت: اگر این موضوعات مورد توجه قرار گیرد عید امسال شروع موثری برای کاهش تصادفات خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *