بازدید از کلانتری‌ها و زندان‌ شهرستان به صورت مستمر ادامه دارد/ تعیین دو شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم فضای مجازی

14:39 - 22 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۴۱۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز با بیان اینکه بازدید و سرکشی از کلانتری‌ها و زندان شهرستان به صورت مستمر انجام می‌شود گفت: هدف از این بازرسی و نظارت‌ها جلوگیری از تضییع حقوق احتمالی متهمین و زندانیان است.

عیدانه ۵ / بازدید از کلانتری‌ها و زندان‌ به صورت مستمر ادامه دارد/ تعیین دو شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم فضای مجازیحسین صالحی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به بازدید از کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ما که به صورت منظم و مستمر ادامه دارد کار بازدید از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است که ماهی یک یا دو بار این کار انجام می‌شود.

وی گفت: قانون به ما گفته است دادستان وظیفه دارد جهت نظارت بر این مراکز دو ماه یکبار از آن‌ها بازدید کند؛ لذا بخاطر اینکه حق شهروندی ضایع نشود یا متهمی حقوقش تضییع نشود مرتبا ماهی یکبار از کلانتری و پاسگاه‌ها بازدید کرده و دقیقا پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم.

این مقام قضایی بیان کرد: مثلا اگر همکاران قضایی دستوراتی داده باشند که شاید مناسب پرونده نباشد شخصا ذیل آن‌ها دستور قانونی صادر می‌کنم، یا مثلا اگر ضابطین کار غیرقانونی انجام داده باشند مثل اینکه اگر تاخیری در ارسال پرونده داشته باشند به این موارد رسیدگی می‌شود.

صالحی به نظارت بر زندان شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای انجام وظیفه در نظارت بر عملکرد زندان شهرستان و وضعیت زندانیان هر هفته یک روز شخصا به زندان رفته و از قسمت‌های مختلف بازدید می‌کنیم. در این بازدید‌ها اولا با همه زندانیایی صحبت می‌کنیم، زندانیایی که شرایط مرخصی را دارند به آن‌ها مرخصی می‌دهیم تا بتوانند به مشکلات خود رسیدگی کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: علت این اعطای مرخصی‌ها هم این است اکثر زندانیان شهرستان بدهکار هستند و مشکلاتشان مالی است و نه کلاهبرداری و جرائم کیفری سنگین؛ لذا سعی می‌کنیم با اعطای مرخصی به آن‌ها این امکان داده شود تا به دنبال جلب رضایت شاکیان خود باشند.

صالحی در ادامه به مدیریت و نظارت بر فضای مجازی در شهرستان هم اشاره کرده و گفت: خوشبختانه در مورد فضای مجازی ما شرایط پیچیده‌ای نداریم. شایدبه صورت موردی جرم یا تخلفی صورت گرفته باشد که از طریق پلیس اطلاعات این پرونده‌ها پیگیری و به شعب خاص ارجاع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه رصد فضای مجازی و کنترل در حد مقدور آن برای ما دارای اهمیت است لذا دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مجازی در داسرا داریم که به جرایم واقع شده در فضای مجازی بر طبق قانون رسیدگی می‌کنند. البته اگر در این بستر جرمی اتفاق بیفتد که ارتباط با جامعه و حقوق عامه داشت باشد شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *