رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارائه برخط و رایگان علائم تجاری در بانک‌های اطلاعاتی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

2:00 - 09 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۳۹۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از کار‌های بزرگ سازمان ثبت این است که همه بانک‌های اطلاعاتی مربوط به علائم تجاری، اختراعات و طرح‌های صنعتی ثبت شده را به صورت مجانی و برخط در اختیار عموم گذاشته است.

عید ۰۴/ ارائه برخط و رایگان علائم تجاری در بانک‌های اطلاعاتی از مهمترین اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمحمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، درباره حق مالکیت معنوی بیان داشت: در حوزه ارائه خدمات، در گذشته برای ثبت هر کدام از این مصادیق علائم تجاری، اختراعات و ... متقاضیان ثبت باید از اقصی نقاط کشور مستقیم مراجعه و فرم‌های اظهار نامه تهیه می‌کردند.

کیانی گفت: تمام مراحل دستی بود، اما از سال ۹۱، کلیه فرایند ثبت اختراعات علائم تجاری و طرح‌های صنعتی به صورت بر خط در هر نقطه کشور حتی فراتر از قلمرو سرزمین هم از طریق پرتال سازمان هم امکان پذیر است.

به گفته رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فرم‌های اظهارنامه به صورت الکترونیکی بارگذاری شده، دفترچه‌های راهنمایی هر یک از این حوزه‌ها به طور کامل موجود است، وصول اظهارنامه، ارجاع اظهار نامه، بررسی‌های کارشناسی و تمامی تعاملات دو سویه بین اداره و کارشناس‌ها و متقاضیان ثبت همه به صورت الکترونیکی است.

کیانی تصریح کرد: در گذشته بانک‌های اطلاعاتی مربوط به مالکیت‌های صنعتی ثبت شده اعم ازعلائم تجارتی، اختراعات و طرح‌های صنعتی ثبت شده به صورت الکترونیکی در دسترس عموم نبود بلکه در انحصار ادارات مربوط یا در بایگانی‌ها بود و کسی که می‌خواست ثبت کند از ثبت‌های انجام شده اطلاعی نداشت.

وی بیان داشت: از کار‌های بزرگ سازمان ثبت این است که همه بانک‌های اطلاعاتی مربوط به علائم تجاری و اختراعات و طرح‌های صنعتی ثبت شده را به صورت مجانی و برخط در اختیار عموم گذاشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *