رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برخی مدارس تخریبی خصوصی محلی برای خواب معتادان شده‌اند/ آماری از این مدارس نداریم

13:37 - 29 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۳۳۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل نوسازی مدارس تهران در پاسخ به اینکه چرا برخی مدارسی تخریبی به محل اسکان و جای خواب معتادان تبدیل شده است؟ گفت: هیچ کدام از مدارس دولتی تخریبی در کشور تبدیل به محل خواب معتادان نشده است و مکان هایی که چنین شرایطی دارند همگی مالک خصوص داشته، اگر هم دولتی و استیجاری بوده اند از این وزارتخانه تحویل گرفته شده اند.
برخی مدارس تخریبی خصوصی محلی برای خواب معتادان شده‌اند/ آماری از این مدارس نداریمداریوش ورناصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان در پاسخ به این سئوال که چرا برخی مدارسی تخریبی به محل اسکان و جای خواب معتادان تبدیل شده است، آیا آموزش و پرورش نظارتی روی ساماندهی چنین مدارسی و ممانعت از حضور این افراد در آنها ندارد؟ اظهار کرد: هیچ کدام از مدارس دولتی تخریبی در کشور تبدیل به محل خواب معتادان نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع مدرسه دولتی در سطح شهر تهران نداریم که تخریب شده باشد و در حال حاضر جای خواب معتادان باشد.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با بیان این مطلب که مدارسی که امروز جای خواب و اسکان معتادان شده است، مدارس خصوصی یا مراکز آموزشی هستند که در شرایط سپری کردن بوروکراسی اداری مربوط به انحصار ورثه قرار دارند،  تصریح کرد: این فضاها به بخش خصوصی تعلق داشته و مالک شخصی دارند. اگر هم در گذشته به عنوان مدرسه دولتی فعالیت می کردند، استیجاری بوده و از آموزش و پرورش پس گرفته شده اند و بنابراین ساماندهی آنها جزء تعهدات آموزش و پرورش نیست.

ورناصری با اشاره به اینکه این نوع املاک هیچ ارتباطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد، مطرح کرد: شهرداری تنها با مالک خصوصی در ارتباط است.

وی با تاکید بر این که وزارت آموزش و پرورش نمی تواند هیچ نقشی در سامان دهی چنین املاکی داشته باشد، بیان کرد: آماری از تعداد مدارس خصوصی که تخریب شده اند در آموزش و پرورش موجود نیست زیرا که این وزارتخانه مسئولیتی در قبال ساماندهی این مدارس ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *