گشتی بهاری در بازار گل/هر شاخه سنبل ۱۰ هزار تومان

4:00 - 23 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۲۵۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تقاضا برای خرید گل در روزهای پایانی سال رشد چشمگیری می‌یابد که این مسئله سبب رونق این بازار و در برخی شرایط افزایش تعداد دست فروشان در گوشه و کنار خیابان می‌شود.
قیمت گل در روزهای پایانی سال چقدر است؟به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، فروش گل در ایام پایانی سال از جمله کسب و کار‌های پر رونقی به حساب می‌آید که افراد متعددی برای مدت زمان کوتاهی نیز شده به این حرفه وارد می‌کند.
 
نگاهی به بازار گل در این روز‌ها نشان می‌دهد گل‌های بهاری که در این روز‌ها متقاضیان بیشتری دارد با تفاوت قیمت نسبت به روز‌های گذشته، هر شاخه گل سنبل از ۱۰ هزار تومان و گل سینره مینیاتوری ۳۰ سانتی متری از قیمت ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
در کنار هزینه گل‌های بهاری، گل‌های عرضه شده در بازار معمولا عمر کوتاهی دارند و در بهترین شرایط حدودا یک ماه طراوت و تازگی خود را حفظ می‌کنند.
 
در بخش گل‌های تزئینی قیمت گل بنت قنسول مینیاتور ۳۶ هزار تومان، گل سوسن ۳۵ هزار تومان، گل آبشار طلایی با ارتفاع ۵۰ سانتی متر ۱۲ هزار تومان و گل ختمی درختی ۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کاکتوس از جمله گیاهانی است که در سال‌های اخیر علاقه‌مندان بیشتری را به سوی خود جذب کرده و در مقایسه با گیاهان دیگر عمر بیشتری دارند.
 
در میان انواع مختلف کاکتوس مامیلاریا الانگاتا به قیمت ۲۰ هزار تومان، کاکتوس کراسولا مینیاتور ۲۰ هزار تومان، کاکتوس ژمینو بروچی ۱۰ هزار تومان و کاکتوس فوکاریا به قیمت ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 
برخی علاقه‌مندان به این حوزه ترجیح می‌دهند پیاز گیاهان را کاشته تا شاهد پرورش گیاهان خود باشند به همین خاطر در کنار فروش گیاهان، بذر یا پیاز گل‌ها نیز عرضه می‌شود.
 
طبق بررسی‌های میدانی قیمت پیاز سنبل هلندی ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان، پیاز لاله هلندی قرمز ۲ هزار و ۲۰۰ تومان، پیاز لاله ایرانی هزار و ۲۵۰ تومان، پیاز نرگس شیراز هزار و ۳۵۰ تومان، فروش بذر لاله عباسی ۲ هزار تومان، فروش بذر گل بنفشه الوان ۲ هزار تومان و فروش بذر شقایق ۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *