ضرورت اصلاح قانون نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به محیط زیست/ آماده تهیه لایحه حمایت حقوقی از محیط‌بان‌ها هستیم

11:08 - 28 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۵۰۱۰۹
خبرگزاری میزان: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه آماده همکاری مشترک با نمایندگان مجلس برای تهیه لایحه حمایت حقوقی از محیط بان ها هستیم، گفت: اصلاح قانون نحوه جبران خدمات و خسارت های وارد شده به محیط زیست می تواند بسیاری از نیازهای حقوقی محیط‌بان‌ها را مرتفع کند.
محمد مجابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با بیان اینکه محیط‌بان‌ها طبق قانون حفاظت و بهسازی مسئولیت های تعریف شده ای بر عهده دارند، اظهار کرد: این افراد طبق قانون « اسلحه و مهمات» از سلاح خود استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس ضوابط محیط‌بان باید دوره قضائی را طی کند و ضابط قضائی باشد. به این معنا که باید تمام اصول قانونی را رعایت کند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط‌بان‌ها باید هنگام درگیری با متخلفان زیست محیطی از معاضدت قضائی بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع بدین معنی است که درگیری های این افراد همانند درگیری های افراد عادی تلقی نشود، بلکه به آنها به عنوان مجریان قانون و ضابطان دادگستری نگریسته شود.

مجابی از قانون نحوه جبران خدمات و خسارت های وارد شده به محیط زیست به عنوان یکی از دستور کارهای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نام برد و تصریح کرد: در صورتی که اصلاحات پیش بینی شده در این قانون عملیاتی شود، مجلس اقدام موثری را در خصوص بهبود حقوق محیط‌بان‌ها انجام داده است.

وی به بیش از هفت طرح و لایحه زیست محیطی در مجلس اشاره کرد و گفت: بعید می دانم با این حجم از طرح و لایحه موجود در مجلس اگر در خصوص محیط‌بان‌ها لایحه ای نیز ارائه شود مورد رسیدگی قرار گیرد. اما اگر نمایندگان محترم تمایل به تهیه لایحه ای در این خصوص از سوی دولت دارند، آمادگی این را داریم به صورت مشترک این لایحه را تهیه کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *