در آستانه نوروز در گالری‌ها چه خبر است؟

16:00 - 17 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۰۶۳۴
در آستانه سال نو گالری‌گردی و خرید آثار هنری هم به در اقتصاد هنر تاثیرخواهد داشت و هم ناآرامی‌های بوجود آمده به واسطه شلوغی‌ها و مشغله‌های امروز را رفع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، با فرارسیدن به روز‌های پایانی و آغاز فصل بهار، مردم کشورمان دغدغه‌ها و برنامه‌های زیادی برای استقبال از سال جدید که شروعی دوباره محسوب می‌شود، دارند. بر همین اساس بد نیست که گالری‌گردی را با پیشنهاد‌ها و انتشار اخباری درباره آنچه در نگارخانه‌ها به نمایش در آمده یادآور شویم.

موسسه صبا

نمایشگاه گروهی هنر‌های تجسمی «پرواز رنگها» با آثاری از مصطفی آقامیری، پرویز حبیب پور، بهنام زنگی و زنده یاد صادق تبریزی در موسسه صبا برپاست.

در موزه فلسطین موسسه صبا هم ۶۰ اثر منتخب از میان ۶ هزار و ۳۲ اثر رسیده به چهارمین دوره جشنواره ملی «عکس آب» به نمایش در آمده است.

گالری آرتیبیشن

در آستانه نوروز در گالری‌ها چه خبر است؟///// جمعهدر این گالری آثار بیش از ۱۲۰ اثر هنری از مجموعه‌های خصوصی ۸۰ هنرمند که مناسب هدیه‌دادن هستند، عرضه شده است.

گالری فرمانفرما

نمایشگاه آثار مسعود نهاوندی با نام «دیروز و امروز» در گالری فرمانفرما برپاست. این آثار فضایی شلوغ دارند که انسان و محل زندگی او را در کنار هم نمایش می‌دهد.

گالری دی

آثار رسول یونان نیز از امروز در قالب نمایشگاهی با عنوان «مسافران ماه سیزده» به نمایش در آمده است. این هنرمند در کارهایش قصه‌هایی را روایت می‌کند و سعی کرده از رنگ‌های کمتری استفاده کند و اغلب کارهایش سیاه و سفید است و نور و سایه نمود بیشتری دارد. وی در این نمایشگاه ۱۴ تابلوی نقاشی که ابعاد متفاوتی دارند را عرضه کرده است.

گالری دیدی

از امروز جمعه ۱۷ اسفندماه گالری دیدی میزبان نمایشگاهی از آثار دو نسل از هنرمندان نوگرای ایران (یک نسل شامل استادان و هنرمندان جریان ساز معاصر ایران همچون شریعت پناهی و محمدعلی بنی‎اسدی و نسل دیگر، جوان‌تر‌ها) می‌شود. در این نمایشگاه آثار ۱۲ هنرمند شامل سید اسدالله شریعت پناهی، محمدعلی بنی اسدی، بهمن صحت لو، آنه محمد تاتاری، داریوش حبیب خانی، محمدهادی فدوی، مرجان حبیبیان، محسن جمالی نیک، هیرو شیخ الاسلامی، زهرا قیاسی، سیروان کنعانی، عادل سعدالدین به نمایش گذاشته خواهد شد.

گالری اعتماد

در آستانه نوروز در گالری‌ها چه خبر است؟///// جمعهدر این گالری هم سفال‌های هانیه بنایی در قالب نمایشگاهی با عنوان «بام» در معرض دید قرار گرفته است. «بام» یک نمایشگاه کاربردی است که سفال‌هایی که هم ظرف هستند و هم توانسته‌اند شکل معماری شهر‌های کویری ایران را نمایندگی کنند، به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

تم این نمایشگاه به کویر، بنا‌ها و طبیعت بکر آن اشاره دارد و زیبایی‌های این مناطق و معماری خاص آن را نشان می‌دهد.

گالری ایران‌شهر

این روز‌ها نمایشگاه نقاشی‌های ژاله طالب‌پور نیز در گالری ایران‌شهر برپاست. در این نمایشگاه تنها یک تابلوی ۸ لتی به نمایش درآمده که به موضوع جنگ‌های تاریخ و قربانی شدن مردم بی‌دفاع پرداخته است.

گالری سرزمین هنر

در گالری سرزمین هنر نمایشگاهی با عنوان «کادو آرت ۱.۱» برگزار شده که فرهنگ هدیه دادن آثار هنری را با ارائه ۸۰ اثر هنری از ۶۰ هنرمند ترویج می‌کند. آثار این نمایشگاه ابعاد مختلفی دارند و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گالری شیرین

در این گالری هم آثار دومین سالانه تصویرگری با عنوان «نسل‌های رنگین ۲» به نمایش گذاشته که شامل آثار ۵۰ آرتیست با مضمون نسل‌های رنگین است.

گالری والی

این روز‌ها نمایشگاه گروهی «باغ همیشه خزان» در گالری والی برپا شده است. آرش علی‌محمدی، ساناز علوی، ریحانه افضلیان، دنا فرخ‌آذری، سندس حمیدیان، شیلا کلامیان، مهدیه کواکب‌پناه، راضیه پورسالاری و میترا ولایی ۹ هنرمند جوان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند که ۱۶ اثر را در معرض دید علاقمندان به هنر، گذاشته‌اند.

گالری سیحون

گالری سیحون هم این روز‌ها میزبان نمایشگاهی با نام «باغ وحش» است که مجسمه‌های چندین هنرمند را در بر می‌گیرد.

«باغ وحش» تمثیلی است از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و در این مجموعه هر هنرمند دنیا را از زاویه دید خود نظاره می‌کند و سعی دارد دغدغه فردی را در اشکال جمعی به نمایش بگذارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *