رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انگلیس از امکان تعویق برگزیت خبر داد

12:22 - 16 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۰۶۲۵
وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد در صورت مخالفت نمایندگان پارلمان این کشور با توافق برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تعویق خواهد افتاد.
انگلیس از امکان تعویق برگزیت خبر دادبه گزارش گروه بین الملل ، «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی انگلیس از محتمل بودن تعویق برگزیت خبر داد.

به گزارش رویترز، هاموند اعلام کرد در صورت مخالفت نمایندگان پارلمان با توافق برگزیت، انگلیس مجبور خواهد شد خروج از اتحادیه اروپا را به تعویق بیندازد.

براساس برنامه از پیش تعیین شد انگلیس ۲۲ روز تا خروج از اتحادیه اروپا وقت دارد. در صورت مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق برگزیت، این فرآیند ناچارا  به تاخیر خواهد افتاد.

هاموند با اشاره به اهمیت رای روز سه شنبه پارلمان به توافق برگزیت اظهار داشت در صورت رد این توافق از سوی نمایندگان، عدم اطمینان اقتصادی انگلیس بیشتر خواهد شد. ضمن این که عدم اطمینان مردم سراسر انگلیس را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این در حالی است که پیشتر «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مورد برگزیت نیز از شکست مذاکرات خبر داده و گفته بود تلاش‌های دولت انگلیس برای راضی کردن نمایندگان و تصویب نهایی برگزیت هنوز به جایی نرسیده است.

کسب رای موافق پارلمان انگلیس در مورد برگزیت به ویژه حل اختلافات در خصوص مرز ایرلند شمالی به چالش بزرگی برای «ترزا می» نخست وزیر این کشور تبدیل شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *